تماس موجودات فضایی با زمین

تنها ۶ سال با تماس موجودات فضایی با زمین فاصله داریم!

گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند موجودات فضایی می‌توانند 6 سال دیگر در سال 2029 با زمین تماس برقرار کنند.

ناسا در سال 2002 امواج رادیویی را در قالب یک پروتکل معمولی برای ارسال داده و اطمینان از برقراری ارتباط به پایونیر 10 ارسال کرد که اکنون این امواج به ستاره‌ای در فاصله 27 سال نوری از سیاره زمین رسیده‌اند. در همین راستا محققان دانشگاه کالیفرنیا بر این باورند که موجودات فضایی با رهگیری این سیگنال‌ها می‌توانند با زمین ارتباط برقرار کنند.

تماس موجودات فضایی با زمین در سال 2029

تماس موجودات فضایی با زمین

گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در این مطالعه با استفاده از سیگنال‌هایی که از زمین به کاوشگرهای وویجر 1، وویجر 2، پایونیر 10، پایونیر 11 و نیوهورایزنز ارسال شده و مکان‌هایی که احتمال دارد سیگنال‌های این کاوشگرها به آنها رسیده باشند، یک نقشه ویژه را ترسیم کردند.

در این گزارش آمده این کاوشگرها برای دانلود داده‌های علمی و داده‌های تله‌متری با آنتن‌های رادیویی شبکه ایستگاه عمیق (DSN) ارتباط برقرار کردند و همچنین این سیگنال‌ها در فضای بین ستاره‌ای نیز منتشر شدند. گفتنی است شبکه ایستگاه عمیق (DSN) مجموعه‌ای بین‌المللی از آنتن‌های غول‌پیکر ناسا است که برای پشتیبانی از ماموریت‌های فضاپیمای بین‌سیاره‌ای و آنهایی که در حال چرخش به دور زمین هستند، طراحی شدند.

تماس موجودات فضایی با زمین

این گروه از دانشمندان در بررسی‌های خود دریافتند سگینال‌های ارسالی به وویجر 2، پایونیر 10 و پایونیر 11 حداقل به یک ستاره دیگر نیز رسیدند. همچنین سیگنال پایونیر 10 در سال 2002 با یک ستاره کوتوله سفید برخورد داشته و تا سال 2313 نیز با 222 ستاره دیگر برخورد خواهد کرد. ضمن این‌که سیگنال‌های وویجر 1 و نیوهورایزنز در آینده نزدیک به نخستین ستاره‌ها خواهند رسید.

تماس موجودات فضایی با زمین

دانشمندان بر این باورند که سال 2029 میلادی زودترین زمانی است که حیات فرازمینی هوشمند می‌تواند به سیگنال ناشی از کاوشگر وویجر 1 پاسخ دهد. البته برخی از دانشمندان عملی شدن این ایده را بعید می‌دانند؛ برای مثال کیتلین راسموسن (Kaitlin Rasmussen)، اختر زیست‌شناس دانشگاه واشنگتن در این خصوص عنوان کرد هرچند این مطالعه جالب به نظر می‌رسد، اما به نتیجه نخواهد رسید.