لکه بتادین

چگونه لکه بتادین را از روی موکت پاک کنیم؟

پوویدون ـ آیوداین یا بتادین یکی از گندزداهای شناخته شده و بسیار کاربردی است که معمولا برای ضدعفونی کردن موضعی زخم‌ها و پیشگیری از عفونت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کمک‌‌های اولیه اغلب از بتادین برای درمان انواع خراش‌ها، تاول‌ها، سوختگی‌ها و بریدگی‌های جزئی به خوبی استفاده می‌شود.

در مواقعی که خودمان یا یکی از اعضای خانواده، دچار بریدگی یا خراش سطحی می‌شود، معمولا می‌خواهیم به سرعت با ریختن بتادین، آن را ضدعفونی کنیم. در چنین شرایطی، ریختن بتادین روی موکت گریزناپذیر است. بعد از این‌که بتادین روی موکت می‌ریزد، قطعا بسیار آشفته و نگران می‌شوید. اما نگران نباشید. ما در این مقاله می‌خواهیم یک روش ساده برای پاک کردن لکه بتادین از روی موکت را به شما آموزش دهیم. این مقاله توسط تیم قالیشویی توحید به نشانی اینترنتی زیر تهیه شده است . https://tohidcarpet.com

لکه بتادین

لوازم و موادی که برای پاک کردن لکه بتادین از روی موکت نیاز دارید

برای تمیز کردن لکه بتادین از روی موکت، به مواد وسایل زیر نیاز دارید:

  • الکل مالشی یا پراکسید هیدروژن
  • یک یا چند پارچه یا دستمال سفید و تمیز
  • یک یا چند دستمال کاغذی حوله‌ای
  • بطری اسپری (برای محلول تمیز کننده)
  • بطری اسپری پر شده با آب سرد
  • اشیاء سنگین مانند کتاب، ظرف و غیره
  • جاروبرقی

نکاتی برای استفاده از مواد شیمیایی روی موکت

همیشه ابتدا یک ناحیه کوچک و نامشخص از موکت را با محلول تمیزکننده مورد نظر آزمایش کنید تا مطمئن شوید که لکه، رنگ پریدگی یا آسیب دیگری روی موکت‌های شما ایجاد نمی‌شود.

**با احتیاط رفتار کنید. مواد شوینده شیمیایی می‌توانند برای پوست، ریه‌ها، چشم‌ها و دستگاه گوارش تحریک کننده باشند. پس اگر مشکلات گوارشی و چشمی دارید و یا از بیماری‌هایی نظیر آسم و آلرژی رنج می‌برید، بهتر است به خود لطف کنید و به جای تمیز کردن لکه در خانه، از خدمات قالیشویی ارزان ما استفاده نمایید.

مراحل قدم به قدم تمیز کردن لکه بتادین از روی موکت

مراحل زیر را قدم به قدم دنبال کنید تا بتادین به خوبی از روی موکت پاک شود:

1. کار را با تمیز کردن لکه شروع کنید

   ابتدا یک پارچه سفید و تمیز بردارید و تا حد ممکن بتادینی که هنوز روی الیاف باقی مانده به سرعت تمیز کنید.  بسیار مهم است که در کل این فرآیند به جای پاک کردن و مالیدن، لکه برداری شود. در واقع هدف “بلند کردن” لکه است، نه مالیدن بیشتر آن به الیاف موکت. پس دقت کنید که از مالیدن ماده به الیاف خودداری کنید و فقط سعی کنید مواد را با دستمال از روی موکت بردارید.

همچنین از قسمت بیرونی لکه به سمت مرکز کار کنید تا از پخش شدن و بدتر شدن لکه جلوگیری کنید.

2. از الکل مالشی یا پراکسید هیدروژن استفاده کنید

لکه را با محلول پاک کننده انتخابی خود اسپری کنید. هر دو الکل مالشی و پراکسید هیدروژن می‌توانند به شما در تمیز کردن لکه بتادین موکت کمک کنند. مقدار کمی محلول را روی لکه بزنید و اجازه دهید محلول تمیز کننده روی لکه قرار بگیرد تا ذرات رنگ را از الیاف موکت جدا کند. در طول این مدت، این ناحیه موکت را مرطوب نگه دارید.

پس از گذشت مدت زمان کمی، یک پارچه تمیز و خشک بردارید و مدام روی لکه بزنید تا محلول شیمیایی و بتادین به آن منتقل شوند. این کار را تا جایی تکرار کنید که دیگر لکه‌ای به پارچه منتقل نشود. هر بار که پارچه آلوده شد، از قسمت تمیز دیگر آن استفاده کنید. اگر پارچه کاملا از بتادین اشباع شد، باید از پارچه تمیز دیگری استفاده کنید و کار را ادامه دهید تا لکه را بیش از پیش پخش نکنید.

این مرحله را تکرار کنید تا زمانی که لکه دیگر قابل توجه نباشد.

اگر نمی‌خواهید از مواد شوینده شیمایی روی موکت خود استفاده کنید تنها کافیست با شماره 1864 برای دریافت خدمات قالیشویی باکیفیت و معتبر به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://tohidcarpet.com/carpet-cleaning-number

لکه بتادین

3. شستشو دهید

برای شستشوی موکت از آب تمیز و سرد استفاده کنید. بطری آب اسپری دار را بردارید و بر روی محل اسپری کنید. از آب داغ استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد لکه بیشتر و عمیق‌تر می‌شود.

با یک پارچه تمیز محل را به خوبی شستشو دهید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که تمام محلول تمیز کننده پاک شده است. باقی مانده محلول‌های تمیزکننده می‌تواند باعث جمع‌آوری سریع‌تر ذرات گرد و خاک و سایر آلودگی‌ها و کثیفی‌ها به موکت شود و شما را مجبور کند تا مجددا مجبور به تمیز کردن موکت شوید.

4. خشک کنید

پس از شستشوی محل، لکه موکت را با حوله خشک کنید. سپس لکه را با پارچه تمیز یا چند حوله کاغذی بپوشانید و چیز سنگینی را روی آن قرار دهید (کتاب سنگین و …).

5. زمان دهید

این مجموعه را برای چند ساعت یا یک شب رها کنید تا مایع باقی مانده جذب دستمال کاغذی‌های حوله‌ای شود.

سپس وزنه را بردارید و بگذارید ناحیه در معرض هوا بماند و کاملا خشک شود.

چنانچه بعد از خشک شدن، لکه از بین نرفته یا بدتر شده است، می‌توانید به قالیشویی چیتگر مراجعه نمایید.

6. جاروبرقی بکشید

جاروبرقی کشیدن برای بازگرداندن الیاف موکت به بافت معمولی آن اهمیت دارد.

شستن مکانیزه موکت

از آنجایی که امروزه موکت‌ها نیز جزو لوازم گران قیمت خانه‌ها یا واحدهای اداری تجاری به حساب می‌آیند، بنابراین انتخاب یک قالیشویی ارزان و معتبر می‌تواند برای شما مفید باشد. شما می‌توانید با ثبت سفارش آنلاین قالیشویی و یا موکت شویی در قالیشویی توحید، از شستن مکانیزه موکت‌های خود اطمینان حاصل کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید خدمات متنوعی را به مشتریان خود در جای جای تهران ارائه می‌نماید. برای دریافت خدمات ما می‌توانید با سرشماره 1864 تماس گرفته و با همکاران ما در ارتباط باشید. همچنین ثبت سفارش آنلاین خدمات ما به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری و یا حتی تماس تلفنی، خدمات ما را درب منزل یا محل کار خود دریافت نمایید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*