تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس

تراشه موبایل چینی دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس در بنچمارک‌ها رکوردشکنی کرد!

تراشه موبایل چینی دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس (+Dimensity 9200) موفق شده امتیازهای چشمگیری را در بنچمارک‌های مختلف بگیرد و رکورد شکنی کند!

تراشه موبایل دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس کمپانی مدیاتک موفق شده در آزمون‌های بنچمارک Geekbench V6 رکوردهای جدیدی را به‌نام خودش ثبت کند. به‌گزارش Digital Chat Station، این تراشه در آزمون تک هسته‌ای موفق به کسب ۲۱۲۱ امتیاز و در آزمون چند هسته‌ای موفق به کسب ۵۶۵۵ امتیاز شده است. این به‌معنای شکستن رکورد تمام تراشه‌های اندرویدی تا به‌امروز است.

تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس

اما این تراشه در بنچمارک AnTuTu نیز عملکرد بسیار درخشانی را از خودش به‌نمایش گذاشته و امتیازات خوبی را کسب کرده است. این تراشه از معماری ۸ هسته‌ای با یک هسته بسیار بزرگ ۳.۳۵ گیگاهرتزی Cortex-X3، سه هسته بزرگ ۳.۰ گیگاهرتزی A175 و چهار هسته کوچک A510 بهره می‌برد. پردازشگر گرافیکی G715MC11 نیز درون آن نهفته خواهد بود. هسته‌های بزرگ ۳ گیگاهرتزی، یکی از مهم‌ترین عوامل توانمندی این تراشه است.

تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس چه زمانی رونمایی می‌شود؟

اطلاعیه رسمی مدیاتک نشان می‌دهد که چیپست +Dimensity 9200 قرار است در تاریخ ۱۰ مه (۲۰ اردیبهشت ماه) رسماً رونمایی شود. از آنجا که در پوسترهای منتشر شده، این تراشه به‌عنوان یک پرچمدار معرفی شده، در نتیجه باید انتظار عملکرد درخشانی را از آن داشته باشیم. گوشی‌هایی که به این تراشه مجهز می‌شوند نیز به زودی وارد بازار خواهند شد. یکی از اولین آن‌ها، گوشی iQOO Neo 8 است.

اما به‌جز مدیاتک، دیگر تراشه‌سازان بزرگ نیز در حال کار روی پردازنده‌های موبایل جدید خود هستند. به‌طور مثال کوالکام مشغول توسعه تراشه پرچمدار جدید خودش به‌نام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است که به معماری جدیدی مجهز بوده و از هسته مرکزی توانمند ۳.۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد که می‌تواند از نظر عملکرد تراشه موبایل چینی دایمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس را شکست دهد.

رقابت هیجان‌انگیزی بین این دو تراشه در راه است. باید دید کدام یک در نهایت می‌تواند دیگری را شکست داده و به پادشاه جدید دنیای اندروید تبدیل شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چین تراشه میزنه ، صنعتی که بسیار پیچیده و نیاز به فناوری های ریز نانو داره و انصافا دسته کمی از تراشه های امریکایی نداره اون وقت یه عده احمق و عوام و مخ پلاسیده هنوزم که هنوزه میگن خودروهای بنجل چینی !!! بابا هالووو طرف فضاست از زمین کنده رفته ، داعشیه مخش تو ….

  2. ﺗﺮﺍﺷﻪ های مدیاتک ﺩﺍﯾﻤﻨﺴﯿﺘﯽ یا هلیو ساخت کشور تایوان هستند نه چین.!

    • من خودم ب شخصه از سال ۲۰۲۰ تا الان گوشی هایی استفاده کردم ک از مدیاتک بهره میبردن و اینو به جرعت میگم‌بهترین تراشه اندرودی هست چرا چوم رو کاغذ اسنپدراگون کمی بهتره اما درعمل مدیاتک‌مصرق کمتری پایداری بیشتر و عمل کرد بهتری داره برای مثال اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ یک تراشه پرچمداره و ۸۱۰۰ اولترا مدیاتک یک میان رده ک ۸۱۰۰ پایدار تره تو پنچمارک ها نسل ۷ کمی بهتر بوده ولی تو پایداری و کنترل دما ۸۱۰۰ بهتر بوده حالت گوشی پوکواف ۵ ک نسل هقت پلاس داره تو بازی در برابر دوازده تی ک ۸۱۰۰ داره خیلی ضعیف تر عمل میکنه و دوازده تی بهترینه حتی از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک بهتره چون داغی کمتری داره وپایداری ۹۸ درصدی ک این فوق العادست