اسنپدراگون 8 نسل 3

اسنپدراگون 8 نسل 3 ، بنچمارک گیگ بنچ و آنتوتو را زیر و رو کرد

تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 3 (Snapdragon 8 Gen. 3) به‌تازگی در تست‌های گیک بنچ و انتوتو حاضر شده و رکوردهایی استثنایی را ثبت کرده است.

به نظر می‌رسد نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار کوالکام به‌تازگی در تست‌های مختلف بنچمارک حاضر شده و قدرت‌نمایی کرده است. نتایج بنچمارک‌های این تراشه که قرار است در پرچمداران اندرویدی نسل بعد مورد استفاده قرار گیرد، شگفت‌انگیز است!

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3؛ سلطان جدید دنیای تراشه‌های اندرویدی

تا به امروز تراشه Snapdragon 8 Gen. 2 پرچمدار چیپست‌های پریمیوم کوالکام برای گوشی‌های اندرویدی بوده است. با این حال، نسل بعدی این تراشه در تست‌های انتوتو و گیک بنچ شرکت کرده و احتمالا به‌زودی نخستین اخبار رسمی از آن منتشر خواهد شد.

اسنپدراگون 8 نسل 3

پیش‌تر اخبار مختلفی مبنی بر عملکرد بهتر تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 در مقایسه با چیپست‌های A17 Bionic در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. نتایج تست‌های اخیر این تراشه البته علیرغم نمایش قدرت باورنکردنی چیپست‌های کوالکام، به نوعی خلاف این امر را ثابت می‌کند!

چیپست پرچمدار آتی کوالکام موفق شد در تست تک هسته‌ای GeekBench به امتیاز 2563 برسد و در تست چندهسته‌ای هم امتیاز 7256 را کسب کند. بعلاوه، امتیاز تست پردازشگر گرافیکی این تراشه نیز برابر با 8621 بوده است.

از سوی دیگر، این تراشه در تست انتوتو نیز گرد و خاک زیادی به پا کرده و موفق شده در مجموع به امتیاز 1712271 برسد. از این مقدار، 331292 امتیاز سهم پردازنده (CPU) و 853295 امتیاز هم سهم پردازشگر گرافیکی (GPU) بوده است.

در صورتی که نتایج این بنچمارک صحیح باشد، عملکرد تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 اندکی پایین‌تر از A17 Bionic خواهد بود؛ چرا که بر اساس نتایج تست‌ها، تراشه A17 Bionic موفق به کسب امتیازهای3019 و 7860 در تست های تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک بنچ شده بود.

نکته جالب در خصوص عملکرد تراشه‌های Snapdragon 8 Gen. 3 این است که اگر تست‌های روی آن بر اساس پلتفرم گیک بنچ 6 انجام شود، امتیاز آن به 2723 در تست تک هسته‌ای و 7525 در تست چند هسته‌ای ارتقا خواهد یافت!

اسنپدراگون 8 نسل 3

البته باید توجه کنید که این نتایج هنوز به تایید رسمی هیچ مرجعی نرسیده و نمی‌توان به آن اتکا کرد.

از سوی دیگر بر اساس نتایج این بنچمارک‌ها پیشرفت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در مقایسه با نسل قبل زیادتر از حد انتظار است که همین امر صحت گزارش‌های موجود را تا حدی زیر سوال می‌برد!

بنابراین باید منتظر ماند و دید چه زمانی اخبار رسمی پیرامون تراشه‌های نسل بعدی کوالکام مخابره خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*