مقایسه ساندبار با اسپیکر

مقایسه ساندبار با اسپیکر؛ نقاط قوت و ضعف و تفاوت‌ها

در این مطلب به مقایسه ساندبار و اسپیکر، به‌عنوان دو سیستم صوتی محبوب که در ارتقای تجربه صوتی تلویزیون نقش دارند، می‌پردازیم.

دلایل مختلفی برای ارتقای سیستم صوتی تلویزیون وجود دارند. با کاهش ضخامت نمایشگرها، بلندگوها نیز کوچک‌تر می‌شوند و در نتیجه توانایی تولید صدای فراگیر کاهش می‌یابد. علاوه بر اندازه کوچک، بسیاری از بلندگوهای داخلی تلویزیون در بخش زیرین یا حتی پشت دستگاه نصب شده‌اند که خود دلیل دیگری در عدم انتقال صدای مناسب است.

برای حل این مشکل، خرید یک سیستم صوتی جدید می‌تواند تجربه تماشای فیلم، بازی یا پخش موسیقی را با هزینه‌ای کم به‌طور چشم‌گیری متحول کند. علاوه بر آن، این امر موجب افزایش طول عمر تلویزیون‌های قدیمی با بلندگوهای معیوب نیز می‌شود.

در این میان، بدون شک ساندبار بهترین گزینه در دسترس و اقتصادی برای ارتقای تجربه صوتی تلویزیون است. این سیستم صوتی یک محفظه مستطیل شکل عریض است که از چند بلندگو تشکیل شده و به‌لطف طراحی کم‌جا، می‌توان آن را به‌راحتی در بخش‌های مختلف قرار دارد. بسیاری از کاربران ساندبار را مستقیما زیر تلویزیون قرار می‌دهند تا دسترسی آسان به کابل‌های برق و سیگنال فراهم شود.

مقایسه ساندبار با اسپیکر

به‌طور کلی، ساندبارها در مقایسه با اسپیکرهای خارجی، مقرون به‌صرفه‌تر هستند و از تقویت‌کننده داخلی برای نصب آسان بهره می‌برند. بااین‌ حال، به‌دلیل طراحی یکپارچه و فشرده، ساندبارها فاقد سیستم استریو مجزا و سانداستیج بوده که می‌تواند برای برخی غیرقابل اغماض باشد. هم‌چنین از آنجاکه ساندبارها طراحی جمع‌وجوری دارند، معمولا اندازه درایورهای بلندگوی داخلی آنها نیز کوچک‌تر از اسپیکر است.

برای رفع این نقص، برخی از ساندبارها با یک ساب‌ووفر جداگانه ادغام می‌شوند تا فرکانس‌های باس پایین‌تر که درایورهای کوچک قادر به تولید مجدد آنها نیستند را افزایش دهند. البته ناگفته نماند که ماژول ساب‌ووفر به یک سطح اضافی برای قرارگیری و هم‌چنین اتصالات جداگانه نیاز دارد. در نهایت، ساندبارها بیش از آنکه برای فضاهای بزرگ و گسترده مناسب باشند، قادر به ارتقای تجربه صوتی در اتاق یا فضای نشیمن هستند.

اسپیکر در مقایسه با ساندبار به فضا و تنظیمات بیش‌تری نیاز دارد

اگرچه اسپیکرها به فضا، هزینه و سیم‌کشی بیش‌تری نیاز دارند، اما معمولا به‌دلیل اندازه بزرگ‌تر و قرارگیری در فضای مستقل، صدای حجیم‌تر و بهتری در مقایسه با ساندبارها تولید می‌کنند. مجموعه اسپیکرهای مناسب برای ایجاد یک سیستم صوتی معمولا شامل یک جفت بلندگوی استریو، ست سینمای خانگی کامل با چند اسپیکر برای پوشش جلو، عقب و مرکز به‌علاوه یک ساب ووفر است.

مقایسه ساندبار با اسپیکر

قرار دادن و استفاده صحیح از اسپیکرها نیاز به آزمون و خطا دارد. حتی اعمال برخی تنظیمات جزئی نیز می‌توانند موجب ایجاد تغییرات قابل توجه در پخش صدا شوند. علاوه بر این، بلندگوها ممکن است به پایه‌های فلزی یا چوبی نیاز داشته باشند تا به ارتفاعی مناسب برای پوشش صوتی رسیده و هم‌چنین از خطر آسیب و ضربه توسط کودکان و حیوانات خانگی در امان بمانند. بسته به نوع بلندگو، اختصاص یک اتاق یا فضای بزرگ‌تر برای این کار می‌تواند گزینه بهتری باشد.

با در نظر گفتن مطالب فوق، در مقایسه ساندبار با اسپیکر، کدام‌یک پیروز میدان است؟ به‌طور کلی، هر دو می‌توانند کیفیت صدا را به نسبت بلندگوهای داخلی تلویزیون افزایش دهند. ساندبار معمولا انتخابی ایده‌آل برای محیط‌های کوچک‌تر و محدود است. اما اگر محدودیت فضا و بودجه ندارید، بدون شک انتخاب یک سیستم صوتی فراگیر با چند اسپیکر بهترین گزینه است. البته فراموش نکنید که تنظیم یک جفت بلندگوی استریو می‌تواند سخت‌تر از ساندبار باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*