تست سقوط تصادفی آیفون

سقوط تصادفی آیفون از ارتفاع 4.2 کیلومتری؛ آیا زنده می‌ماند؟ + ویدیو

به‌تازگی هنگام پرش یک اسکای‌دایور از هواپیما، گوشی آیفون او به‌طور تصادفی از جیبش افتاد. ببینید نتیجه این سقوط اتفاقی آیفون از ارتفاع 4.2 کیلومتری چه بوده است؟

تست سقوط گوشی‌های هوشمند معمولا از ارتفاع 1.5 تا 6 متری انجام می‌گیرد؛ اما چه می‌شود اگر یک گوشی از ارتفاع چند کیلومتری روی زمین بیفتد؟ هتِن اسمیث، این تست سقوط را با آیفون خود تجربه کرد.

هنگامی این اسکای‌دایور خود را برای پرش از هواپیما آماده می‌کرد، متوجه نبود که گوشی آیفون او در حال افتادن از جیبش است و موقعی خبردار شد که کار از کار گذشته بود. در  ویدیویی که اسمیث به اشتراک گذاشته، می‌توانید لحظه بیرون افتادن گوشی از جیبش را ببینید؛ زمانی که در ارتفاع 4200 متری بین زمین و آسمان معلق بود. این یعنی آیفون از آن ارتفاع زیاد، با سرعتی معادل 160 کیلومتر در ساعت روی زمین افتاد و عجیب اینکه آسیبی ندید.

خود اسمیث، بابت قرار داشتن آیفون درون یک گارد ضخیم شکرگزاری کرده؛ مشخص است که اگر چنین قاب محافظی نبود، نتیجه متفاوتی را شاهد بودیم. البته اینکه گوشی در یک چمنزار گل‌آلود فرود آمد هم، بی‌تاثیر نبود. احتمالا روی زمین سخت، حتی این گارد نیز نمی‌توانست نقش منجی را ایفا کند.

اما جالب‌ترین کامنت را یکی از کاربران داد و نوشت:

گوشی‌های اپل حد وسط ندارند؛ یا به‌کلی نشکن هستند یا با افتادن روی فرش حتی از ارتفاع یک متری، می‌شکنند!

پیش‌تر نیز چند بار چنین اتفاقی برای اسکای‌دایورها افتاده بود؛ اما اکثر آن‌ها هنگام پرش در ارتفاعی کمتر از 4000 متر بودند و این را می‌توانیم بلندترین تست سقوط آیفون بدانیم!