چری تیگو 9

چری تیگو 9 همه جای دنیا 1 میلیارد و 200 میلیون تومان قیمت دارد

پیش فروش چری تیگو 9 با قیمت 1 میلیارد و 200 میلیون تومان در چین آغاز شد. در ادامه با مشخصات و امکانات شاسی بلند Chery Tiggo 9 آشنا می‌شویم.

شرکت چری به‌تازگی پیش فروش تیگو 9 را به‌صورت رسمی با قیمت پایه 23 هزار دلار (معادل 1 میلیارد و 200 میلیون تومان) در چین آغاز کرد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند پرچمدار چری آشنا خواهیم شد.

معرفی چری تیگو 9

طراحی بیرونی

چری تیگو 9

در نمای جلو Chery Tiggo 9 شاهد جلوپنجره چندضلعی با نوارهای کرومی عمودی هستیم که ترکیب آنها با چراغ‌های جلوی نازک و کشیده، نمای جذابی را به‌وجود آورده است. در وسط جلوپنجره نیز لوگوی چری به‌چشم خورد. در نمای عقب طرح جذاب چراغ‌ها و لوگوی انگلیسی جلب توجه می‌کند. طراحان با نصب نوار کرومی تزئینی زیر چراغ‌ها و اتصال خروجی‌های دوگانه اگزوز با یک نوار مشکی توانستند نمای جذابی را برای این بخش به‌وجود آورند.

چری تیگو 9

چری تیگو 9 به‌عنوان یک شاسی بلند میان سایز قرار است در مدل‌های 5 و 7 نفره به بازار عرضه شود. این خودرو دارای 4820 میلی‌متر طول، 1930 میلی‌متر عرض، 1699 میلی‌متر ارتفاع و 2820 میلی‌متر فاصله بین محوری است. مواردی چون طراحی متفاوت سقف، دستگیره‌های در مخفی و بدنه دو رنگ به‌همراه رینگ‌های 20 اینچی جزو ویژگی‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شوند.

طراحی داخلی

چری تیگو 9

طراحان برای کابین این خودرو نیز دو نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و پشت‌آمپرها در نظر گرفتند که دارای نمایی یکپارچه هستند. کنسول مرکزی با پد شارژر بی‌سیم گوشی، انتخاب‌گر حالت رانندگی و دکمه‌های متعدد خود نیز توانسته نمای مدرنی را به‌وجود آورد. این خودرو از صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی به‌همراه گرم‌کن و سردکن نیز بهره می‌برد. همچنین می‌توان برای آنها قابلیت ماساژ را نیز سفارش داد.

امکانات رفاهی و ایمنی

chery tiggo 9

از امکانات این خودرو می‌توان به شش کیسه هوا، پورت شارژ USB C و فندکی به همراه شارژر بی‌سیم، استارت کی‌لس و قابلیت ورود بدون کلید، دستیار حرکت در سراشیبی، سیستم تهویه هوای دو کاناله، دستیار اجرای فرمان‌های صوتی، سانروف برقی دو تکه، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، اتوهلد و ترمز پارک برقی، سنسور فشار باد لاستیک، اتو لایت و دی لایت، تابلوخوان، رادار باقی ماندن بین خطوط، رادار نقطه کور، سنسور پارک و دوربین دنده عقب و کروز کنترل اتوماتیک اشاره کرد.

مشخصات فنی چری تیگو 9

chery tiggo 9

چری تیگو 9 به یک موتور 2 لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 257 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر حدود 7.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند و حداکثر سرعت آن نیز 205 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. چری عرضه نسخه هیبریدی این خودرو را نیز در دستور کار قرار داده است.