گلکسی اس 23 اولترا دوربین

گلکسی اس 23 اولترا دوباره ثابت کرد که چینی‌ها، سلطان دوربین در جهان نیستند

با وجود گرد و خاکی که دوربین شیائومی 13 اولترا – Xiaomi 13 Ultra به‌تازگی به پا کرده، گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultra سامسونگ همچنان در یک بخش سلطان بلامنازع بازار به شمار می‌رود.

شیائومی هفته گذشته با رونمایی از گوشی شیائومی 13 اولترا توانست سر و صدای زیادی بر پا کند.

این گوشی به‌حق لیاقت تمامی تحسین‌ها و تمجیدهای کنونی‌اش را دارد؛ چرا که در اکثر بخش‌های فنی و طراحی، خصوصا ماژول دوربین عملکردی خارق‌العاده را به ثبت رسانده است.

پرچمدار چینی‌ها بلافاصله پس از معرفی توانست در بسیاری نظرسنجی‌ها و بررسی‌ها به عنوان بهترین عملکرد دوربین در گوشی های هوشمند که پیش از این در اختیار گلکسی اس 23 سامسونگ بود را از آن خود کند.

با این وجود، علیرغم این که پرچمدار جدید شیائومی در برخی جنبه‌های عکسبرداری و ضبط ویدیو بهتر از S23 Ultra عمل می‌کند، اما حداقل در یک بخش فرسنگ‌ها پشت سر کهکشانی سامسونگ قرار می‌گیرد: پایداری و عدم لرزش در تصاویر و ویدیوهای ضبط شده!

گلکسی اس 23 اولترا دوربین

جدیدترین بررسی‌های انجام شده بر روی سه گوشی پرچمدار و پرادعای اندرویدی در بخش دوربین (شیائومی 13 اولترا، گلکسی اس 23 اولترا و اوپو فایند ایکس 6 پرو) به‌طور واضح حاکی از این امر هستند که گلکسی اس 23 اولترا در بخش پایداری تصاویر و ویدیوها سلطان بلامنازع دوربین در گوشی‌های اندرویدی است.

در ادامه به بررسی بیشتر این امر خواهیم پرداخت.

گلکسی اس 23 اولترا؛ سلطان بی‌رقیب دوربین گوشی های اندرویدی در بخش پایداری تصاویر

سامسونگ در نسل جدید کهکشانی‌های خود سعی کرد مشکلات محدود نسخه‌های پیشین را رفع کند و در این راه نیز عملکردی شگفت‌انگیز داشت.

البته شاید روی کاغذ مشخصات سخت افزاری ماژول دوربین Galaxy S23 Ultra به هیجان‌انگیزی Xiaomi 13 Ultra و Oppo Find X6 Pro نباشد؛ اما سامسونگ به‌خوبی نشان داد که اعداد و ارقام در سنجش عملکرد دوربین گوشی‌های هوشمند چنان حائز اهمیت نیستند و آنچه مهم است، هماهنگی و بهینه‌سازی حداکثری نرم افزاری و سخت افزاری خواهد بود.

گلکسی اس 23 اولترا دوربین

نتیجه این رویه سامسونگ در طراحی، موفقیت چشمگیر گلکسی اس 23 اولترا در تست پایداری ویدیوهای ضبط شده و شکست کامل رقبای سرشناس و جدیدش بوده است.

همان‌طور که در ویدیوی زیر هم مشخص است، پرچمداران چینی گوشی‌های اندرویدی در هنگام ضبط ویدیوهای در حال حرکت لرزش فراوانی داشته و عملا غیرقابل کنترل هستند.

به بیان دیگر، استفاده از این گوشی‌ها برای ضبط ویدیو بدون استفاده از ادوات نگهدارنده (گیمبال) عملا امکان‌پذیر نیست!

این درحالی‌ست که گلکسی اس 23 اولترا در شرایط مشابه ویدیوهایی بسیار پایدار و با لرزش کم را به ثبت می‌رساند.

بهینه‌سازی استثنایی؛ رمز موفقیت سامسونگ در طراحی دوربین

این نخستین بار نیست که سامسونگ با ارائه عملکرد استثنایی دوربین در پرچمدارانش منتقدین و کاربران را شگفت‌زده می‌کند؛ چنان که در روزهای نخست پس از رونمایی گلسی اس 23 اولترا بسیاری کاربران از توانایی استثنایی این گوشی در ضبط ویدیوهای در حال حرکت انگشت به دهان مانده بودند!

در میان چهره‌های سرشناس، ریدلی اسکات، کارگردان افسانه‌ای انگلیسی جزو نخستین افرادی بود که متوجه این قابلیت فوق‌العاده پرچمدار جدید سامسونگ شد و در صدد بهره بردن از آن برآمد.

او و همکارانش چندی پیش از این گوشی برای ثبت یک فیلم کوتاه استفاده کردند و این کار را تجربه‌ای بسیار جالب توصیف نمودند.

ریدلی اسکات Galaxy S23 Ultra

مهم‌ترین مزیت استفاده از یک گلکسی اس 23 به جای دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای، ابعاد جمع و جورتر آن بود که نیاز به حمل ادوات مختلف را کاهش داده و منجر به فیلمبرداری راحت‌تری می‌شد.

ابعاد این گوشی به تیم ریدلی اسکات اجازه می‌داد که در فضاهای بسته که فیلمبرداری با دوربین‌های حرفه‌ای در آن‌ها کاری سخت و دشوار بود، راحت‌تر به ضبط ویدیو بپردازند.

این کارگردان خوشنام البته بارها توانایی‌های فیلمبرداری دوربین گلکسی اس 23 اولترا را تحسین کرد و علاوه بر عملکرد فوق‌العاده این گوشی در ضبط ویدیو، دامنه دینامیک آن را نیز ستود.

گوشی Galaxy S23 Ultra

البته طبیعتا حتی در صورتی استفاده از Galaxy S23 نیز نیاز به حمل برخی ادوات مربوط به فیلمبرداری وجود داشت. با این حال عملکرد این گوشی همچنان تحسین‌برانگیز بوده است.

در عین حال برای کاربری‌های عادی و نیمه حرفه‌ای، این گوشی پرچمدار نیازی به هیچ گونه ادواتی نداشته و حتی بدون گیمبال نیز فوق‌العاده عمل خواهد کرد.

نظر شما در خصوص مقایسه دوربین گلکسی S23 اولترا با رقیبان چینی تازه‌واردش چیست؟ شما کدامیک را می‌پسندید؟