خشم کارمندان از مدیرعامل گوگل

خشم کارمندان از مدیرعامل گوگل: هزاران نفر را اخراج کردی تا حقوقت را زیاد کنی؟

افزایش عجیب دستمزد مدیرعامل گوگل در شرایطی که هزاران نفر از این شرکت برکنار شده‌اند، خشم گسترده کارمندان او را در پی داشته است.

اگرچه به‌نظر می‌رسد سال سختی برای صنایع فناوری‌محور است، اما حداقل برای ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل این چنین نیست. دستمزد او پس از اخراج گسترده کارمندان این شرکت افزایشی قابل توجه داشته که کاملا در تضاد با سیاست‌های کاهش هزینه است.

شرکت‌های فناوری پس از آنکه در بحبوحه کرونا تعداد زیادی نیرو استخدام کردند، نتوانستند از پس هزینه‌ها بربیایند و بسیاری از این افراد را طی سال جاری برکنار کردند. از جمله این شرکت‌ها گوگل است که تنها در ماه ژانویه 12 هزار نفر از کارمندان خود را به بهانه کاهش هزینه‌ها اخراج کرد.

از آنجاکه شرکت‌های بزرگ سیستم‌های مالی پیچیده‌ای دارند، دقیقا مشخص نیست که پولی که پس از اخراج کارمندان ذخیره شده، چگونه خرج می‌شود. بااین‌حال، پس از اعلام برنامه بازخرید 70 میلیارد دلاری سهام شرکت در یک هفته، مستندات پرونده‌های SEC نشان می‌دهد که حقوق مدیرعامل گوگل افزایش داشته است.

خشم کارمندان از مدیرعامل گوگل

براساس گزارش CNBC، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل طی سال 2022 حدود 226 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده که او را به یکی از پردرآمدترین مدیران ایالات متحده تبدیل می‌کند. این رقم بیش‌تر از پاداش سهام 218 میلیون دلاری است که او هر سه سال یک‌بار دریافت می‌کند.

حقوق پایه پیچای 2 میلیون دلار است و او 6 میلیون دلار نیز برای امنیت شخصی خود در سال 2022 دریافت کرده است. این رقم در مقایسه با دریافتی تیم کوک، مدیرعامل اپل که طی سال 2022 حقوق خود را 40 درصد کاهش داد، به مراتب بالاتر است. علاوه بر آن، اپل یکی از معدود شرکت‌های حوزه فناوری است که دست به اخراج‌های گسترده نزده است.

خشم گسترده کارمندان گوگل از درآمد نجومی مدیرعامل این شرکت

دستمزد دریافتی مدیرعامل گوگل منجر به نارضایتی و خشم گسترده کارمندان گوگل شده است. آنها در کانال‌های چت داخلی شرکت، اقدام به انتشار میم‌هایی کرده‌اند که در آن مدیرعامل گوگل با لرد فارکواد یکی از شخصیت‌های فیلم شرک مقایسه شده است.

در یکی از این میم‌ها آمده است:

ساندار در حالی 226 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده که 12 هزار نفر از کارمندان گوگل شغل خود را از دست داده‌اند و باقی نفرات نیز با کاهش امتیازات مواجه هستند.

خشم کارمندان از مدیرعامل گوگل

این در حالی است که پس از اخراج گسترده کارمندان گوگل، پیچای با انتشار بیانیه‌ای ناراحتی خود را از این وضعیت ابراز کرده بود. مدیرعامل گوگل در یک پست وبلاگی نوشت:

این اخراج به معنای خداحافظی با افراد بسیار بااستعدادی است که برای استخدام آنها سخت تلاش کردیم و دوست داشتیم با آنها همکاری کنیم. برای این رخداد پیش آمده عمیقا متاسفم. اینکه تغییرات به‌وجود آمده بر زندگی کارمندان گوگل تاثیر منفی دارد بر دوش من نیز سنگینی می‌کند و من مسئولیت کامل تصمیمات گرفته شده را برعهده می‌گیرم.

در این میان، اپل قرار است گزارش مالی سه ماهه دوم خود را طی روز پنج‌شنبه اعلام کند که می‌تواند منعکس کننده چالش‌های اقتصادی مداومی باشد که سیلیکون ولی با آنها درگیر است. بااین‌حال، گزارش درآمد سه ماهه دوم اپل ممکن است آنطور که انتظار می‌رود بد نباشد، زیرا این شرکت هم‌چنان اغلب کارمندان خود را حفظ کرده است، این وضعیت برخلاف تصمیم گوگل و مدیرعامل آن ساندار پیچای بوده که بسیاری از کارمندان خود را برکنار کردند.

عدم اخراج کارکنان به‌عنوان یک نشانه مثبت برای ثبات مالی اپل تلقی می شود و ممکن است به جبران هرگونه تاثیر منفی ناشی از مسائل اقتصادی جاری که بر سیلیکون ولی تأثیر می گذارد، کمک کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*