تصفیه

آب آشامیدنی را هوشمندانه تصفیه کنید

آب مورد استفاده در مصارف شرب نیاز به داشتن استانداردهای لازم دارد. رسیدن به این استانداردها و خلوص بالای آب با استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب و فیلترها و مواد شیمیایی مختلفی که در مراحل مختلف فیلتراسیون آنها نصب می‌شود، امکان‌پذیر است. در میان روش‌های مختلف فیلتراسیون در دستگاه تصفیه آب، روش اسمز معکوس بالاترین دقت و کارایی را در حذف آلاینده‌های آب دارد.

اما نکته مهم در استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب این است که باید متناسب با نیاز و نوع کاربرد شما، طراحی و تولید شده باشند؛ در غیر این صورت نه تنها کارکرد موثری در کاهش آلاینده‌های آب ندارند، بلکه می‌توانند اثر معکوس داشته و یا باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به خریداران این سیستم‌ها شود.

بنابراین برای خرید دستگاه تصفیه آب در مقیاس‌های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی باید ابتدا بر حسب نیاز شما مشخصات مورد نیاز در دستگاه تصفیه آب تعیین شود، سپس می توان بر مبنای دیگر پارامترها شامل قیمت، تعداد فیلترها و … دستگاه مناسب را انتخاب کرد.

اما این که یک دستگاه مناسب برای تصفیه آب آشامیدنی باید چه فیلترهایی داشته باشد و یا از چه مواد شیمیایی در مراحل مختلف فیلتراسیون آن باید استفاده شود، موضوعی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

فیلتر تصفیه آب را درست انتخاب کنید

برای داشتن دستگاه تصفیه آبی که کارایی بالایی در فرایند تصفیه آب داشته باشد، نیاز به استفاده از فیلترهای مناسب و با کیفیت است. بر این اساس که آب ورودی به دستگاه تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید، شامل چه نوع آلاینده‌هایی است و مقدار و غلظت آنها در آب به چه میزان است؟ هم‌چنین آب تصفیه شده برای چه کاربردی قرار است مورد استفاده قرار گیرد و بسیاری از پارامترهای دیگر می‌توان برای فیلترهای مورد استفاده در دستگاه تصفیه آب تصمیم‌گیری کرد.

همه دستگاه‌های تصفیه آب شامل یک سری فیلتر مشخص و ثابت هستند و دیگر فیلترها بر حسب نیاز مشتری و کاربرد می‌تواند در مراحل مختلف به سیستم اضافه شود. برای مثال در همه دستگاه‌های تصفیه آب از مقیاس‌های مختلف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی، فیلتر ممبران که اصلی‌ترین مرحله فیلتراسیون آب است، باید اصل و با کیفیت باشد، زیرا عملکرد آن در حذف آلاینده‌های آب و بهبود کیفیت آن بسیار موثر است.

فیلترهای ممبران اغلب از برندهای برتر وارداتی هستند که، قیمت آنها به دلیل نوسانات قیمت ارز ثابت نیست. برای فیلتر ممبران و دیگر محصولاتی که از فیلترهای وارداتی تصفیه آب هستند، باید قیمت را به صورت به روز از بخش فروش شرکت‌های معتبر استعلام بگیرید.

قیمت فیلتر ممبران در مقایسه با دیگر فیلترهای تصفیه آب بالاتر است، به همین دلیل انتخاب و شرایط بهره‌برداری صحیح از آن اهمیت زیادی در کاهش هزینه‌های نگهداری از دستگاه دارد.

از این مواد در تصفیه هر چه بهتر کمک بگیرید

علاوه بر فیلترها، مواد شیمیایی مختلف نیز در تصفیه آب اهمیت زیادی دارند. مواد شیمیایی تصفیه آب اغلب در بخش پیش تصفیه مورد استفاده قرار می‌گیرند، تا آب را برای ورود به فیلترهای ممبران به کیفیت مطلوب برسانند. تنوع زیادی از مواد شیمیایی تصفیه آب وجود دارد که، موارد زیر از پرکاربرد ترین آنها هستند:

تصفیه

کربن فعال

کربن فعال از مواد شیمیایی بسیار موثر در بخش پیش تصفیه دستگاه‌های تصفیه آب است. کربن فعال مساحت سطحی زیادی دارد و به همین دلیل می‌تواند مقدار زیادی از آلاینده‌های آب را به خود جذب کند. مقدار کمی از کربن اکتیو برای جذب مقدار زیادی از آلاینده‌های آب کارایی دارد.

رزین سختی‌گیر

رزین سختی‌گیر با اجرای فرایند تبادل یونی باعث جایگزینی یون‌های فرم یونی خود با یون‌های عامل سختی آب می‌شود. رزین سختی‌گیر باعث نرم سازی آب می‌شود و از اثرات مخرب آب سخت در تاسیسات و دستگاه تصفیه آب جلوگیری می‌کند.

یکی از بهترین برندهای رزین سختی‌گیر، رزین پرولایت است. قیمت رزین پرولایت سختی‌گیر به قیمت ارز در کشور وابسته است و به صورت به روز تعیین می‌شود.

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت از مواد شیمیایی ضروری در دستگاه تصفیه آب است. این ماده ضد رسوب ممبران با جلوگیری از تشکیل رسوب در سطح غشای ممبران جلوگیری می‌کند و به این ترتیب مانع از گرفتگی منافذ و غشای فیلتر ممبران می‌شود.

آنتی اسکالانت نیز از برندهای مختلف داخلی و خارجی در بازار موجود است. اغلب برندهای برتر آنتی اسکالانت از نوع وارداتی هستند. قیمت آنتی اسکالانت وارداتی نیز مانند دیگر محصولات تصفیه آب وارداتی به قیمت ارز در کشور بستگی دارد.