کنسول‌های بازی

درباره کنسول‌های بازی چه می‌دانید؟

اگر تصمیم گرفته‌اید کنسول بازی بخرید، باید اطلاعات خودتان را درباره‌ی انواع کنسول‌ها، قیمت و نحوه‌ی خرید آن‌ها افزایش بدهید. در این مطلب ما انواع کنسول‌های بازی را معرفی می‌کنیم و نکات مهم خرید کنسول‌های بازی را می‌گوییم. در نهایت هم شما را با نحوه‌ی خرید اقساطی کنسول بازی آشنا می‌کنیم.

کنسول بازی با کامپیوتر چه فرقی دارد؟

معمولا کسانی که اهل بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری هستند، بین خرید کنسول بازی و کامپیوترهای مخصوص بازی تردید دارند. اما بهتر است بدانید که کنسول‌های بازی به دلایل مختلف بهتر از کامپیوترها هستند. با خرید کنسول‌، لازم نیست بازی را روی دستگاه نصب کنید؛ بلکه با خرید دیسک یا دانلود بازی می‌توانید بازی را شروع کنید. بازی‌کردن با کنسول‌ها راحت‌تر از کامپیوترها است. اگر یک کنسول بازی در خانه داشته باشید، می‌توانید ساعت‌ها جلوی آن دراز بکشید و بازی کنید، ولی بازی با کامپیوتر این طور نیست. به‌علاوه، قیمت کنسول بازی کمتر از کامپیوتر است و لوازم جانبی خاصی ندارد. همچنین، نمایشگر بزرگ‌تر و اجرای بازی‌های متنوع‌ از دیگر مزایای کنسول‌های بازی هستند.

معرفی کنسول بازی PS4

یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های قدرتمند موجود در بازار، کنسول PS4 یا پلی‌استیشن ۴ است. این دستگاه قدرت پردازش گرافیکی بالایی دارد و می‌تواند بازی‌ها را در رزولوشن 4K و HDR پخش کند. هارد دستگاه ۵۰۰ گیگابایت ظرفیت دارد و امکان اتصال هارد اکسترنال وجود دارد. پلی‌استیشن ۴ از تصویرهای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند بازی‌ها را به‌صورت آفلاین اجرا کند. بلوثوث EDR 2.1، وزن ۲.۴ کیلوگرم، وزن دسته‌ی ۲۱۰ گرم و وب‌گردی از دیگر ویژگی‌های دستگاه پلی‌استیشن ۴ است. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از کنسول پلی‌استیشن ۴ فیلم‌های بلوری و دی وی دی را پخش کنید.

نکات مهم خرید کنسول بازی

اولین مرحله در خرید قسطی کنسول بازی، انتخاب دستگاه مناسب است. هر کدام از کنسول‌ها بازی‌های مخصوصی دارند و با ویژگی‌های گرافیکی خاصی تولید می‌شوند؛ شما باید بازی‌های هر کنسول و ویژگی‌های گرافیکی و فنی دستگاه را بررسی کنید. به‌طور کلی، هشت نسل کنسول بازی وجود دارند که هر کدام از انواع آن کیفیت فنی و فیزیکی مختلفی دارند. در هر نسل، کنسول‌ها پیشرفته‌تر می‌شوند و ویژگی‌های جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود.

شناخت محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول‌ها هم در خرید کنسول به شما کمک می‌کند. در حال حاضر، پلی‌استیشن ۴ و ایکس باکس جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های بازی هستند. قیمت این کنسول‌ها با توجه به قیمت ارز تغییر می‌کنند، بنابراین بهترین راه‌حل، خرید اقساطی کنسول بازی از پلت‌فرم‌های خرید قسطی است.

کیفیت نمایش کنسول‌های بازی

در خرید قسطی کنسول، قدرت گرافیکی دستگاه را در نظر بگیرید. هر چقدر کنسول بازی قدرت گرافیکی بالایی داشته باشد، می‌تواند با وضوح HD و FHD بازی‌ها را اجرا کند. به‌طور کلی، قدرت گرافیکی پلی‌استیشن ۴ از ایکس باکس ۱ بیشتر است.

واقعیت مجازی در کنسول‌های بازی مختلف

اگر دوست دارید هیجان بیشتری را هنگام بازی‌کردن تجربه کنید، حتما هدست‌های واقعیت مجازی را تهیه کنید. با استفاده از این هدست‌ها فضای بازی به واقعیت تبدیل می‌شوند و بازی‌های ویدیویی هیجان بیشتری پیدا می‌کنند.

انواع بازی‌ها در کنسول‌های مختلف

بازی‌های ویدیویی در ژانرها و داستان‌های مختلفی تولید می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان بازی‌های اکشن، ماجراجویی، معماری، بازی‌های ورزشی و بازی‌های استراتژیک را انتخاب کنید. جدیدترین کنسول‌ها مثل پلی‌استیشن ۵ از بازی‌های پلی‌استیشن ۴ هم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین با خرید پلی‌استیشن ۵ امکان انجام بازی‌های پلی‌استیشن ۴ هم وجود دارد.

مزیت‌های خرید اقساطی کنسول بازی

اگر عاشق بازی‌‌های ویدیویی باشید، همیشه دنبال خرید جدیدترین و بهترین مدل کنسول‌ها هستید. معمولا این دستگاه‌ها قیمت بالایی به فروش می‌رسند. خرید قسطی کنسول بازی به شما اجازه می‌دهد که بهترین کنسول بازی را با پرداخت هزینه‌ی کم بخرید و پول کل دستگاه را به مرور پرداخت کنید. برای خرید قسطی کنسول بازی، انواع پلت‌فرم خرید قسطی را شناسایی کرده و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها را بررسی کنید. بهتر است، پلت‌فرمی را انتخاب کنید که شرایط کمتری داشته باشد و برای خرید قسطی کنسول بازی از شما ضامن نخواهد.

خرید اقساطی بهترین کنسول بازی

اگر تصمیمتان برای خرید قسطی جدی است، می‌توانید پلی‌استیشن ۵ را به صورت قسطی تهیه کنید. این دستگاه بازی‌های قدیمی را پشتیبانی می‌کند و به‌عنوان بهترین کنسول بازی در جهان معرفی می‌شود. در پلی‌استیشن ۵، حافظه‌ی SSD وجود دارد. این حافظه سرعت بازی‌ها را افزایش می‌دهد. ویژگی‌ منحصربه‌فرد این دستگاه، معرفی بازی‌های انحصاری است. بازی‌های Demon’s Souls, Spider-man Miles Morales و Forbidden West Horizon از جمله بازی‌های پلی‌استیشن ۵ هستند. طبق نظر منتقدین، کنترلرهای دستگاه حساسیت بیشتری دارند و واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند. همچنین، آخرین مدل پلی‌استیشن از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای AMD ساخته شده است. قدرت پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه به ۱۰.۲۸ ترافلاپس می‌رسد.

کنسول‌های بازی

خرید قسطی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس

در صورتی‌که دنبال قدرتمندترین کنسول بازی هستید، ما دستگاه‌های ایکس باکس سری ایکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قدرت ایکس باکس سری ایکس ۱۲ ترافلاپس است و از رم ۱۶ گیگابایتی GDDR پشتیبانی می‌کند. همچنین، این دستگاه با فناوری‌های Low-latency Mode و Variable Rate Shading ساخته شده است. با خرید قسطی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس می‌توانید از بازی‌هایی مثل Forza Horizon 5, Assassin’s Creed Valhalla و Microsoft Flight Simulation لذت ببرید.

خرید قسطی کنسول بازی قابل حمل

معمولا کودکان دوست دارند کنسول بازی را با خودشان به جاهای مختلف ببرند. در چنین مواقعی می‌توانید کنسول بازی قابل حمل یا کنسول نینتندو سوییچ بخرید. سازندگان این کنسول بازی‌های خوبی برای آن طراحی کرده‌ و آن را به عنوان بهترین کنسول بازی ارزان قیمت معرفی کرده‌اند. هنگام خرید نینتندو سوییچ این نکته را فراموش نکنید که این کنسول از کیفیت 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی نمی‌کند، ولی می‌توانید با آن بازی‌هایی با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را انجام دهید.

با خرید قسطی، بهترین کنسول بازی را به خانه ببرید

اگر می‌خواهید هر چه زودتر برای فرزندتان کنسول بازی بخرید یا دوست دارید صاحب آخرین مدل کنسول شوید، خرید قسطی بهترین گزینه است. با این کار دستگاه محبوبتان را در مدت زمان کوتاهی خریداری می‌کنید و هزینه‌ی آن را در قسط‌های کوتاه‌مدت یا بلندمدت پرداخت می‌کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*