نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰

نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰ رونمایی شد

تویوتا لندکروزر سری ۷۰ نسل جدید با به‌روزرسانی در قوای محرکه معرفی شد. نسخه جدید این شاسی بلند به پیشرانه ۴ سیلندر هایلوکس مجهز شده است.

تویوتا در حالی که به 40 سالگی عرضه لندکروزر سری ۷۰ نزدیک می‌شویم، به‌تازگی اقدام به معرفی نسخه جدید این شاسی بلند با پیشرانه‌ای جدید کرد. بخش عمده تغییرات این نسخه را در قوای محرکه آن می‌توان پیدا کرد. در واقع یک پیشرانه ۲.۸ لیتری ۴ سیلندری در این نسخه به‌کار رفته است که اولین پیشرانه 4 سیلندر سری ۷۰ از سال ۱۹۹۱ تا به اینجا در نظر گرفته می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر قبلی که در آن زمان زیر کاپوت سری ۷۰ قرار گرفته بود، یک نمونه ۲.۴ لیتری در دو نسخه دیزل و بنزین‌سوز بود.

معرفی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ نسل جدید با پیشرانه 4 سیلندر

نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰

لندکروزر سری ۷۰ جدید نیرو محرکه خود را از یک پیشرانه دیزل ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ می‌گیرد که پیش‌تر در پیکاپ هایلوکس پیاده‌سازی شده بود. پیشرانه مذکور توان تولید قدرت ۲۰۱ تا حداکثر ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ تا حداکثر ۵۵۰ نیوتن‌متر را دارد. ضمناً برای انتقال نیروی این پیشرانه، گیربکس اتوماتیک در نظر گرفته شده است. قبل از این، تویوتا در سال ۱۹۹۰ سری ۷۰ لندکروزر را به گیربکس اتوماتیک مجهز کرده بود. این در حالی است که پیشرانه دیگر سری ۷۰ یعنی پیشرانه دیزلی ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر توربوشارژ آن می‌تواند ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی بدهد.

نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰

مزیت این پیشرانه جدید لندکروزر سری ۷۰ مصرف سوخت بهتر و همچنین انتشار کمتر آلایندگی خواهد بود؛ در همان حال که ظرفیت حمل بار، یدک‌کشی و توانایی‌های آفرود این خودرو که اهمیت زیادی دارند، دست‌نخورده باقی خواهند ماند. علاوه بر این، نسخه هیبرید خفیف پیشرانه ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر مذکور برای هایلوکس، فورچونر و پرادو در دست توسعه قرار دارد. مشخص نیست که این پیشرانه هم برای لندکروزر به‌کار گرفته خواهد شد یا خیر.

نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰

همان‌طور که گفته شد، نسل جدید تویوتا لندکروزر سری ۷۰ عمدتاً در زمینه مشخصات فنی دستخوش تغییر شده است. با این حال، گذشته از پیشرانه جدید، در این نسخه جدید سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌روزرسانی‌شده هم ارائه می‌شود. این سیستم اطلاعات و سرگرمی از رابط‌های اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند. از جمله تغییرات دیگر در کابین هم می‌توان به فرمان جدید متعلق به تویوتا هایلوکس اشاره کرد و در کنار آن، تغییرات ظاهری جزئی دیگری در فضای داخلی صورت گرفته است.

سری ۷۰ لندکروزر اولین بار در سال ۱۹۸۴ به بازار راه پیدا کرد و بعد از گذشت نزدیک به ۴۰ سال با استقبال گسترده از آن همچنان روی خط تولید تویوتا باقی مانده است؛ در حقیقت، این شاسی بلند یکی از قدیمی‌ترین خودروهایی برشمرده می‌شود که هنوز رسماً به بازار عرضه می‌شوند. سری ۷۰ پایداری خود در خط تولید این خودروساز ژاپنی را مدیون دوام استثنائی مثل خیلی از ساخته‌های دیگر این خودروساز و طراحی تکراری‌نشدنی خود است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که شرکت تویوتا برنامه‌هایی ویژه به‌مناسبت ۴۰ سالگی این شاسی بلند جان‌سخت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*