قیمت خودروهای ثبت نامی در سامانه یکپارچه با مصوبه شورای رقابت

آیا قیمت خودروهای ثبت نامی در سامانه یکپارچه با مصوبه جدید شورای رقابت محاسبه می‌شود؟

خودروسازان محصولاتشان را با قیمت انتخابی خود ارائه داده‌اند، اما آیا قیمت خودروهای ثبت نامی سامانه یکپارچه با مصوبه شورای رقابت تغییر می‌کند؟

شرکت‌های داخلی حوزه خودرو در مقطع کنونی در حالی محصولات خود را به‌فروش می‌رسانند که قیمت جدید اعلامی آن‌ها توسط شورای رقابت بین 100 تا حتی 800 میلیون تومان کمتر است. به‌نظر می‌رسد شرکت‌های خصوصی خودروساز قیمت جدید انتخابی خود را برای خودروهایشان مشخص کرده‌اند و هرچند محصولات آن‌ها از طریق سامانه یکپارچه هم به‌فروش گذاشته شده است، برخی از محصولاتشان با قیمت جدید به مشتریان ارائه شده‌اند. حالا این سوال به‌وجود می‌آید که آیا با مصوبه جدید شورای رقابت، قیمت خودروهای ثبت نامی در سامانه یکپارچه تعیین تکلیف می‌شود یا خیر.

امکان تغییر قیمت خودروهای سامانه یکپارچه با مصوبه شورا وجود دارد؟

قیمت خودروهای ثبت نامی در سامانه یکپارچه با مصوبه شورای رقابت

با اعلام دستورالعمل جدید شورای رقابت، شرکت‌های خصوصی خودروساز باید محصولات خود را بر پایه آن به‌فروش برسانند. در واقع شورای رقابت قیمت 17 خودرو مونتاژی را مشخص کرده است و شرکت‌ها باید این خودروهای مونتاژی خود را با قیمت اعلامی جدید که سود 17 درصدی هم در بر می‌گیرد، عرضه کنند. گفته می‌شود خودروسازانی که از بهمن 1401 قیمت خودروهای خود را تغییر داده‌اند، متخلف در نظر گرفته می‌شوند. سازمان حمایت هم طی اطلاعیه‌ای به‌تازگی اعلام کرد که تغییر قیمت‌ها نباید بدون کسب مجوز صورت بگیرد. با وجود این، قیمت‌ها هنوز سر جای خود باقی مانده‌اند و اثری از کاهش دیده نمی‌شود.

اسماعیل شجاعی به‌عنوان سخنگوی شورای رقابت اخیراً اظهار داشت که بنا به اعلام این شورا از طریق نامه‌های ارسالی، شرکت‌ها باید بر اساس دستورالعمل 11 بهمن قیمت محصولاتشان را محاسبه کنند. شورای رقابت همچنین یک یا دو هفته قبل در نامه‌ای به سازمان حمایت خواستار برخورد قانونی با خودروسازانی شد که اقدام به تغییر غیرمجاز قیمت کرده‌اند. مشخص نیست که قیمت خودروهای مرحله اول سامانه یکپارچه فروش خودرو که خود شرکت‌ها گران‌تر اعلام کرده بودند، دستخوش تغییر می‌شود یا نه.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، قیمت‌های جدید بعضی از خودروها 100 تا 800 میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت‌هایی است که شرکت‌ها اعلام کرده‌اند. در این بین، خریداران محصولات این شرکت‌ها از سامانه یکپارچه فروش خودرو، جویای مبلغ مازاد پرداختی خود هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*