حذف قیمت خودرو

دستور حذف قیمت خودرو از پلتفرم های آنلاین صادر شد

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با ارسال ابلاغیه‌ای از پلتفرم‌های آنلاین خواست تا قیمت خودرو اعم از نو و کارکرده را حذف کنند.

سه سال قبل در تاریخ 20 اردیبهشت 1399 سازمان حمایت و وزارت صمت به سایت‌های فروش و پلتفرم‌های درج آگهی دستور دادند تا قیمت تمام خودروها اعم از نو و کارکرده را حذف کنند تا بتوان بازار را ساماندهی کرد. در همین راستا امروز چهارشنبه 20 ادریبهشت 1402 بار دیگر سازمان حمایت با ارسال ابلاغیه‌ای به پلتفرم های آنلاین نظیر دیوار، شیپور و باما از آنها خواست تا قیمت ماشین را حذف کنند.

حذف قیمت خودرو از پلتفرم‌های آنلاین

ابلاغیه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان برای حذف قیمت ماشین از پلتفرم‌های آنلاین به شرح زیر است:

با عنایت به نوسانات اخیر در بازار خودرو و افزایش قیمت حاشیه بازار نسبت به قیمت درب کارخانه و اقدامات برخی افراد سودجو در قیمت‌سازی با هدف ایجاد بازارهای کاذب در خرید و فروش خودرو و بهره‌برداری سوء از التهابات ایجاد شده و با توجه به هماهنگی‌های به‌عمل آمده با اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران مبنی بر بارگذاری و درج روزانه قیمت متعارف بازار خودروهای صفر کیلومتر معامله شده تولید داخل در سایت اتحادیه مذکور به نشانی www.uead.ir، مقتضی است تا اطلاع ثانوی و به‌منظور ساماندهی بازار خودرو ترتیبی اتخاذ کنید تا اعلام و درج قیمت فروش نقدی خودروهای صفر کیلومتر تولید داخل از سقف آخرین قیمت بارگذاری شده در سایت اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل تهران تجاوز نکند.

در ضمن آگهی فروش سایر خودروها اعم از کار کرده و صفر کیلومتر که قیمت آن‌ها در سایت اتحادیه بارگذاری نشده به‌صورت توافقی و بدون نمایش قیمت منتشر شود.