خنجر 3700 ساله

این دختر بچه 8 ساله یک خنجر 3700 ساله را در حیاط مدرسه خود پیدا کرد

یک دختر بچه ۸ ساله نروژی توانسته گنجینه‌ای تاریخی را هنگام بازی در حیات مدرسه پیدا کند. این خنجر 3700 ساله به عصر حجر تعلق دارد و از سنگ خاصی ساخته شده است.

دختر بچه‌ای ۸ ساله به‌نام الیس در حال بازی کردن بیرون مدرسه خود در نروژ بود که ناگهان چیزی توجهش را جلب کرد. محل بازی او منطقه‌ای سنگی بود و او می‌خواست چند تکه شیشه را از روی زمین بردارد که ناگهان با یک خنجر 3700 ساله مواجه شد.

خنجر 3700 ساله یادگاری از عصر حجر

السی خنجر را به معلمش، Karen Drange نشان داد. درینج که در همان نگاه اول متوجه قدیمی بودن خنجر شده بود، فورا با شورای شهر و باستان‌شناسان محلی تماس گرفت. باستان‌شناسان نیز تایید کردند که این خنجر ۱۲ سانتی‌متری در نوع خود بی‌نظیر است؛ زیرا از سنگ چخماق ساخته‌شده است و چنین سنگی به‌‌صورت طبیعی در نروژ یافت نمی‌شود. بنابراین این احتمال وجود دارد که یافته جدید از دانمارک آمده باشد.

خنجر 3700 ساله

با توجه به‌اینکه این نوع خنجر معمولا برای قربانی کردن در مراسم‌های خاص بوده است، باستان‌شناسان با همکاری شورای شهر تیمی را برای جستجو تشکیل دادند. هرچند که متاسفانه نشانه دیگری که به‌عصر حجر مربوط باشد، یافت نشد.

شکل خنجر 3700 ساله نشان می‌دهد که احتمالا به عصر نوسنگی تعلق دارد. زمانی که اجداد اولیه انسان‌ها به‌شکل دادن ابزارهای سنگی رو آوردند، روی گیاهان و حیوانات خانگی حساب باز کردند، در روستاها ساکن شدند و به‌کارهایی همچون کوزه‌گری اشتغال ورزیدند. در نروژ عصر حجر از سال ۱۰ هزار تا ۱۸۰۰ پیش از میلاد طول کشید.

البته خنجر 3700 ساله اولین بازمانده عصر حجر نیست که در نروژ کشف می‌شود. زمستان گذشته نیز بدن یک نوجوان که حدود ۸۳۰۰ سال پیش می‌زیست، در موزه Hå Gamle Prestegard در جنوب این کشور به‌نمایش در آمد. علت مرگ نوجوان مشخص نشد؛ اما ظاهرا به‌تنهایی و هنگامی که به‌دیوار غار تکیه داشت، فوت کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*