ویرایشگر جادویی گوگل

ویرایشگر جادویی گوگل به کمک هوش مصنوعی، عکس‌های شما را زیر و رو می‌کند

گوگل در رویداد I/O 2023 از نسخه جدید قابلیت پاک کن جادویی رونمایی کرد. قابلیت نر‌م‌افزاری جدید گوگل ویرایشگر جادویی نام دارد و با استفاده از هوش مصنوعی امکان ویرایش فوق‌العاده گسترده را در عکس به‌شما می‌دهد.

گوگل به‌عنوان غول نرم‌افزاری دنیا شناخته می‌شود. حالا این شرکت در رویداد Google I/O 2023 یکی از دستاوردهای نرم‌افزاری جالب خود را عرضه کرده است. این قابلیت که ویرایشگر جادویی نامیده می‌شود، شاید در نگاه اول صرفا ابزاری جالب به‌نظر بیاید، اما در واقعیت برای بسیاری از کاربران عادی کاربردی خواهد بود. در واقع شما قادر خواهید بود بدون استفاده از ابزارهای حرفه‌ای تصاویر خود را تا حد خیلی زیادی ویرایش کنید.

ویرایشگر جادویی تمامی برنامه‌های ویرایش عکس را کنار می‌زند

گوگل برای به‌نمایش گذاشتن قابلیت‌های ویرایشگر جادویی خود چند تصویر را به اشتراک گذاشته است. در تصویر اول فردی را می‌بینیم که جلوی یک آبشار ایستاده است. گوگل به‌آسانی افراد حاضر در پس‌زمینه تصویر را حذف می‌کند، آسمان را کمی‌ آبی‌تر از حالت عادی جلوه می‌دهد و فرد اصلی را نیز در تصویر جابه‌جا می‌کند.

تصویر دوم قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در این نمونه ویرایشگر جادویی گوگل به‌ویرایش تصویری از یک کودک که با تعدادی بادکنک روی یک میز نشسته است، می‌پردازد. ابتدا شاهد منتقل شدن کودک و میز به‌سمت وسط تصویر هستیم. هرچند با اینکار هوش مصنوعی قدرت خود را به‌رخ می‌کشد و بخش جدیدی از میز و بادکنک‌ها را به‌صورت فوری ایجاد می‌کند. همچنین آسمان نیز شاداب‌تر جلوه می‌کند.

البته با توجه به‌اینکه پیشتر شاهد ارائه قابلیت‌هایی همچون Photo Unblur و پاک‌کن جادویی از سمت گوگل بودیم، نباید از نسخه جدید آنها تعحب کنیم. البته این قابلیت بدون اشکال نیست. مثلا در تصویر آبشار وقتی بند کیف از روی سوژه پاک مي‌شود، کمی چروک روی لباس فرد باقی می‌ماند یا در تصویر دوم یک سایه اشتباه کنار میز ایجاد می‌شود.

متاسفانه گوگل اعلام کرد که قابلیت ویرایشگر جادویی از امروز در دسترس نخواهد بود و برای امتحان‌کردن آن باید تا عرضه اولیه برخی از مدل‌های منتخب گوشی‌های پیکسل صبر کنیم. به‌نظر می‌رسد که منظور گوگل از مدل‌های منتخب همان نسل جدید گوشی‌های سری پیکسل یعنی Pixel 8 باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*