دوربین دگزومارک

پادشاه جدید دوربین در دگزومارک، یک گوشی چینی است

گوشی پرچمدار جدید هواوی توانسته با کنار زدن تمامی رقبای مطرح خود به‌عنوان سلطان دوربین در وبسایت دگزومارک شناخته شود. در ادامه جزئیات بیشتر عملکرد این گوشی را بررسی خواهیم کرد.

بر اساس جدیدترین رده‌بندی وبسایت معتبر دگزومارک (DxOMark)، گوشی هواوی پی 60 پرو که به‌تازگی در بازارهای جهانی عرضه شده، توانسته با ارائه عملکردی ممتاز به پادشاه جدید دوربین در این وبسایت تبدیل شود.

پرچمدار جدید هواوی توانسته با غلبه بر نزدیک‌ترین رقبایش، اوپو فایند ایکس 6 پرو و آنر مجیک 5 پرو به‌تنهایی در صدر جدول بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند قرار گیرد.

هواوی پی 60 پرو چگونه به پادشاه دوربین دگزومارک تبدیل شد؟

امتیاز کلی گوشی هواوی P60 پرو در تست دوربین DxOMark عدد خیره‌کننده 159 بوده است. از این عدد، 80 امتیاز برای تصاویر بوکه بوده و 75 امتیاز نیز به پیش‌نمایش تصاویر اختصاص دارد.

این گوشی همچنین امتیاز 158 را برای بزرگنمایی و امتیاز 147 را برای ضبط ویدیو به دست آورده و توانایی خود به عنوان یک گوشی با دوربین همه‌فن حریف را به رخ کشیده است.

گوشی پرچمدار جدید هواوی در تست‌های مختلفی شرکت داشته و در شرایط مختلفی تحت آزمایش قرار گرفته است. به‌عنوان مثال، تصویربرداری در محیط‌های باز، محیط‌های بسته، شرایط نور کم و عکسبرداری از دوستان و خانواده از جمله دسته‌های مختلفی بودند که دوربین هواوی پی 60 در آن‌ها تست شده است.

امتیاز دوربین این گوشی در عکسبرداری در محیط‌های باز برابر با 171، در محیط‌های بسته برابر با 159 و در شرایط نور کم 132 شد. علاوه بر این، Huawei P60 Pro با ثبت امتیاز بسیار عالی 146 در عکسبرداری از دوستان و خانواده توانست بر تمامی رقبا غلبه کند.

این پرچمدار به یک ماژول دوربین سه‌گانه مجهز است. دوربین اصلی به کار رفته در این گوشی از یک حسگر 48 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.4 تا f/4.0 استفاده کرده و به لرزشگیر نوری مجهز است.

دوربین دگزومارک

همچنین در کنار این دوربین نیز یک نمونه 13 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و یک حسگر 48 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و لرزشگیر نوری قرار گرفته‌اند.

سیستم دوربین این گوشی همچنین بر اساس سیستم خلاقانه XMAGE طراحی شده و با استفاده از الگوریتم‌هایی، دقت رنگ‌ها را ارتقا داده و روشنایی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

این سیستم، مزایای متعددی دارد که در تبدیل شدن آن به بهترین دوربین در دگزومارک ایفای نقش‌هایی کلیدی ایفا می‌کنند.

هواوی پی 60 پرو در تمامی شرایط نوری عملکرد کم‌نقصی ارائه داده و به‌طور خاص در نور کم تصاویر بسیار خوبی می‌گیرد.

دوربین این گوشی همچنین در تصویربرداری از دوستان و خانواده نیز درخشان ظاهر شده و رنگ پوست و سایر رنگ‌های موجود در تصویر را به‌خوبی ثبت می‌کند.

علاوه بر این، دیافراگم متغیر دوربین این گوشی به لطف عمق میدان وسیعی که دارد قادر است بر روی تمامی سوژه‌های حاضر در تصویر تمرکز کند.

این دوربین همچنین در تمامی سطوح بزرگنمایی، جزئیات را به‌خوبی ثبت کرده و به‌خصوص در ثبت تصاویر ماکرو با لنز تله فوتو عملکردی استثنایی دارد.

البته ماژول دوربین این گوشی چندان هم بدون عیب نیست و برخی ایرادات به عملکرد آن وارد است. به عنوان مثال، یکی از مهم‌ترین ایرادات این گوشی تفاوت میان تخمین عمق در تصاویر پیش نمایش و تصویر نهایی است.

دوربین دگزومارک

علاوه بر این، در برخی اوقات، در شرایط نوری نه چندان مناسب، جزئیات تصاویر به شکلی غیرطبیعی ثبت شده و ضبط ویدیوها نیز در پاره‌ای اوقات با پرش‌های گاه و بیگاه همراه است.

جمع بندی؛ آیا پرچمدار هواوی لایق عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند هست یا خیر؟

به‌طور کلی، سیستم دوربین گوشی P60 Pro هواوی مهم ترین قابلیت آن به شمار رفته و برای علاقمندان به تصویربرداری حرفه‌ای بر روی گوشی‌های هوشمند بسیار مناسب است.

دوربین این گوشی قادر است در تقریبا تمامی شرایط نوری عملکردی خیره‌کننده داشته باشد و با اختلاف به عنوان بهترین دوربین گوشی های هوشمند در تست DxOMark شناخته شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*