گوشی اندرویدی عمر باتری

8 گوشی اندرویدی با بالاترین عمر باتری

در اینجا به معرفی هشت گوشی اندرویدی می‌پردازیم که به ادعای سازنده، بالاترین عمر باتری را در میان تمام گوشی های هوشمند در اختیار دارند. شارژدهی باتری برخی محصولات این لیست، شگفت‌انگیز است!

در سال‌های اخیر کاربری گوشی های هوشمند به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته‌اند. به‌طوری که بسیاری افراد بخش بزرگی از امور روزمره خود را به گوشی های هوشمند می‌سپارند.

در این شرایط، انتخاب یک گوشی که بتواند برای حداقل یک روز کامل شارژدهی داشته باشد، می‌تواند مساله‌ای مهم برای کاربران باشد.

البته راه‌های متعددی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها عمر باتری گوشی های اندرویدی را افزایش داد. با این حال راهکار بهتر آن است که از ابتدا به دنبال خرید محصولی باشیم که بیشترین عمر باتری را داشته باشد.

اکثر گوشی های مدرن و پرچمدار امروزی از ظرفیت استاندارد 5000 میلی آمپر ساعت بهره می‌برند. با این وجود کمپانی‌های مختلف در تبلیغات گوشی‌های خود از عمر باتری‌های متفاوت برای پرچمداران خود خبر می‌دهند. مثلا برخی از آن‌ها مدعی عمر باتری یک یا دو روزه هستند و برخی دیگر، «یک روز کامل» را به عنوان میزان شارژدهی باتری گوشی خود معرفی می‌کنند.

در عین حال سوال اینجاست که آیا کمپانی‌های گوشی‌ساز واقعا عمر باتری محصولاتشان را تست می‌کنند یا این که اعدادی دور از واقعیت را به عنوان میزان شارژدهی اعلام می‌کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از گوشی های اندرویدی می‌پردازیم که به ادعای کمپانی سازنده بیشترین عمر باتری را در میان محصولات مختلف بازار دارند.

البته طبیعتا معیار قرار گرفتن این گوشی‌ها در لیست امروز صرفا پیش بینی سازندگان آن است. بنابراین ممکن است نتایج عملکرد واقعی هریک با مقادیر اعلام شده برای آن‌ها متفاوت باشد!

کدام گوشی های اندرویدی بیشترین عمر باتری را دارند؟

گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا بدون شک بهترین گوشی سامسونگ تا به امروز است. علاوه بر قابلیت‌های منحصربفردی که این گوشی دارد، عمر باتری فوق‌العاده این گوشی نیز زبانزد خاص و عام است.

پرچمدار سامسونگ از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که به ادعای خود سامسونگ قادر است 25 ساعت گشت و گذار در اینترنت از طریق وای فای، 26 ساعت پخش بی وقفه ویدیو، 49 ساعت صحبت کردن با تلفن و 100 ساعت گوش دادن به موسیقی را تضمین کند.

گلکسی اس 23 اولترا از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی از نوع Infinity-O و با رزولوشن 3088 در 1440 پیکسلی بهره می‌برد. پانل به کار رفته در این صفحه نمایش از نوع امولد 2X است.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام بهره برده و حداکثر 12 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی خواهد داشت.

دوربین پشت Galaxy S23 Ultra متشکل از یک حسگر اصلی 200 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین 10 مگاپیکسلی است. همچنین دوربین سلفی این گوشی پرچمدار هم 12 مگاپیسلی خواهد بود.

به‌طور کلی عمر باتری این پرچمدار سامسونگ با در نظر گرفتن مصرف بالای اپلیکیشن‌های متعدد پس‌زمینه، فوق‌العاده ارزیابی می‌شود. به این ترتیب حتی اگر در طول روز از این پرچمدار برای انجام فعالیت‌های سنگین یا بازی هم استفاده کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید در پایان شب، قدری از شارژ باتری باقی مانده باشد.

گلکسی A54 سامسونگ

گوشی اندرویدی عمر باتری

تا کنون تخمین‌های زیادی از میزان شارژدهی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی ای 54 زده شده است. بر اساس تست‌های خود سامسونگ، این گوشی قادر به تامین انرژی برای 46 ساعت صحبت با تلفن، 19 ساعت استفاده از اینترنت از طریق وای فای، 68 ساعت گوشی دادن به موزیک به‌صورت بیسیم و 21 ساعت تماشای ویدیو به‌صورت بیسیم است.

بنابراین می‌توانید از باتری این گوشی انتظار داشته باشید که با هر بار شارژ کامل بین یک تا دو روز شما را همراهی کند.

گلکسی ای 54 از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 3400 در 1080 پیکسل استفاده کرده و به یک تراشه هشت هسته‌ای، 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی مجهز است.

این گوشی همچنین به درگاه کارت حافظه میکرو اس دی هم مجهز بوده و از این طریق، ظرفیت حافظه را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، پشتیبانی از 5G و بلوتوث 5.3 هم از سایر قابلیت‌های این گوشی به شمار می‌روند.‌

سامسونگ انتشار چهار نسخه بعدی اندروید و پنج سال آپدیت‌های امنیتی برای این گوشی میانرده را تضمین کرده است.

Galaxy A54 قیمتی 450 دلاری دارد. بنابراین نمی‌توان از آن انتظار سخت افزار بسیار قدرتمندی داشت. مثلا ماژول دوربین این گوشی متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکروی 5 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی است.

ضمنا دوربین سلفی Galaxy A54 هم 32 مگاپیکسلی است.

گوگل پیکسل 7 پرو

گوگل پیکسل 7 پرو

یکی دیگر از گوشی های اندرویدی با بیشترین عمر باتری، پرچمدار جدید گوگل، پیکسل 7 پرو است.

این گوشی نیز از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که قادر است بیش از 24 ساعت دوام بیاورد. این گوشی پرچمدار همچنین از شارژ سریع 30 واتی بهره برده و قادر است شارژ خود را با سایر دستگاه‌ها نیز به اشتراک بگذارد.

به ادعای گوگل، فعال کردن مد ذخیره باتری شدید (Extreme Battery Saver) می تواند شارژدهی باتری را تا 72 ساعت ارتقا دهد.

این مد البته تعداد زیادی از فعالیت‌های پس‌زمینه دستگاه را متوقف کرده و میزان روشنایی صفحه نمایش را به حداقل می‌رساند. با این وجود در شرایطی که به شارژر دسترسی ندارید و ظرفیت باتری در حال اتمام است، این مد می‌تواند کمک بزرگی برای‌تان باشد.

Pixel 7 Pro از تراشه سفارشی تنسور G2 گوگل بهره برده و به چیپست امنیتی تایتان ام 2 مجهز است. این گوشی پرچمدار همچنین صفحه نمایشی 6.7 اینچی اولد با نرخ رفرش 120 هرتز دارد.

علاوه بر این، میزان رم دستگاه برابر با 12 گیگابایت و میزان حافظه داخلی هم 512 گیگ است.

مطابق هر سال، امسال نیز گوگل از ماژول دوربین فوق‌العاده‌ای برای گوشی پرچمدارش استفاده کرده و عملکردی سرآمد را برای آن رقم زده است. دوربین سلفی این گوشی 10.8 مگاپیکسلی است؛ در حالی که در قسمت عقب شاهد استفاده از یک حسگر 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 48 مگاپیکسلی تله فوتو و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی هستیم.

ایسوس زنفون 9

گوشی اندرویدی عمر باتری

زنفون 9 گوشی پرچمدار جمع و جور ایسوس است که از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی بهره می‌برد.

با وجود این که باتری این گوشی در مقایسه با باتری‌های 5000 میلی آمپر ساعتی دیگر اعضای این لیست ظرفیت پایین‌تری دارد؛ اما تست‌های ایسوس حاکی از شارژدهی مثال‌زدنی آن است.

بنا به ادعای کمپانی تایوانی، Zenfone 9 در مصرف معمولی قادر است حدود 1.9 روز کاربران را همراهی کند. علاوه بر این، در صورتی که با آن صرفا به پخش ویدیو بپردازید هم می‌توانید انتظار 18.5 ساعت شارژدهی را از آن داشته باشید.

بر اساس تعاریف ایسوس، استفاده معمولی از گوشی به صورت زیر است: 90 دقیقه تماس تلفنی، 500 پیامک، 80 دقیقه استریم کردن موزیک، 30 دقیقه تماشای ویدیوهای یوتیوب، 30 دقیقه تیک تاک، 60 دقیقه بازی، ثبت 20 تصویر و ضبط 120 ثانیه ویدیو است.

گوشی زنفون 9 همچنین یک پرچمدار تمام‌عیار به شمار می‌رود. این محصول از یک صفحه نمایش امولد 5.9 اینچی، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و سیستم خنک‌کننده کاملا جدید بهره برده و 700 دلار قیمت دارد.

علاوه بر این، سیستم دوربین این گوشی نیز در مقایسه با قبل پیشرفته فراوانی داشته و از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

علاوه بر این، دوربین سلفی این دستگاه نیز 12 مگاپیکسلی بوده و وظیفه ثبت تصاویر سلفی و تشخیص چهره را بر عهده دارد.

موتو جی پاور 2023

موتو جی پاور 2023

گوشی Moto G Power 2023 موتورولا نیز دیگر گوشی اندرویدی جذابی است که با وعده عمر باتری دو روزه معرفی شده است.

موتورولا البته پیش‌تر اعلام کرده بود که فارغ از این که با گوشی مشغول گوش دادن به موزیک، ویدیوکال و یا تماشای ویدیو باشید، این میزان شارژدهی تقریبا یکسان خواهد بود!

همین عدم دقت در گزارش میزان شارژدهی در شرایط مختلف، باورپذیری رکورد اعلام شده توسط موتورولا را تا حدی زیر سوال می‌برد.

موتورولا همچنین پیش از رونمایی از Moto G Power 2023 از شارژدهی 38 ساعت باتری این گوشی خبر داده بود. با این وجود باز هم به‌طور دقیق اعلام نکرد که این آمار بر اساس چه سبک استفاده‌ای تخمین زده شده است!

در کنار این باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، موتور جی پاور 2023 همچنین از یک صفحه نمایش ال سی دی 6.5 اینچی تقریبا بدون حاشیه بهره می‌برد که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند.

علاوه بر این، موتورولا در این گوشی از تراشه دایمنسیتی 930 مدیاتک استفاده کرده و آن را به شش گیگابایت رم و 256 گیگ حافظه داخلی مجهز کرده است.

موتور جی پاور 2023 همچنین به اندروید 13 مجهز بوده و از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و یک حسگر 50 مگاپیکسلی در پشت استفاده می‌کند.

گوشی میان رده جدید موتورولا همچنین 300 دلار قیمت دارد.

تی سی ال 30 وی

گوشی اندرویدی عمر باتری

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گوشی TCL 30V قادر است در مد استندبای شارژدهی نه روزه داشته باشد. این گوشی 300 دلاری همچنین با هر بار شارژ امکان شارژدهی سی ساعته در صورت برقراری تماس صوتی و 24 ساعته در استفاده ترکیبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

TCL البته به‌طور دقیق منظور خود از استفاده ترکیبی را مشخص نکرده؛ بنابراین به‌طور دقیق معلوم نیست این اطلاعات تا چه حد صحت دارند.

در کنار این شارژدهی بالا، گوشی 30 V تی سی ال با بهره‌گیری از شارژ 18 واتی خود قادر است در کمتر از دو ساعت به‌طور کامل شارژ شود.

این محصول همچنین به قابلیت شارژ معکوس هم مجهز است و می‌توان به کمک آن گوشی دیگر افراد را هم شارژ کرد.

TCL 30 V از تراشه اسنپدراگون 480 بهره برده و چهار گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی دارد. بعلاوه، صفحه نمایش 6.67 اینچی ال سی دی این گوشی با رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و و تکنولوژی NEXTVISION تضمین‌کننده نمایش باکیفیت و روان تصاویر در حین استریم کردن ویدیو یا انجام بازی‌های ویدیویی است.

این محصول به اندروید 11 مجهز است و از بلوتوث 5.1 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، حسگر اثر انگشت یا دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی، هر دو می‌توانند برای احراز هویت بیومتری مورد استفاده قرار گیرند.

ماژول دوربین پشت این گوشی نیز متشکل از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی AI، یک دوربین 5 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو خواهد بود.

یونی‌هرتز تانک (Unihertz Tank)

گوشی یونی هرتز تانک

گوشی Unihertz Tank با در اختیار داشتن یک باتری غول پیکر 22 هزار میلی آمپر ساعتی، در استفاده معمولی، قادر به همراهی کاربر به مدت یک هفته خواهد بود!

به‌طور دقیق‌تر، گوشی تانک قادر است با شارژ کامل، 150 ساعت مکالمه پیوسته با تلفن یا 2380 ساعت استندبای (حدود صد روز) را تضمین کند. البته به ادعای سازنده، عوامل دیگری مثل وضعیت شبکه، موقعیت و قابلیت‌های دستگاه بر روی عملکرد باتری تاثیرگذار خواهند بود.

البته سازنده این گوشی جزئیات دقیق‌تری از شارژدهی محصول 400 دلاری خود را اعلام نکرده؛ بنابراین مشخص نیست که اعداد اعلام شده تا چه حد قابل اطمینان هستند.

در این میان، تنها 1.8 ساعت شارژ کردن این دستگاه با توان حداکثری 66 وات قادر به تامین شارژ باتری این دستگاه تا ظرفیت 90 درصد خواهد بود.

همچنین پشتیبانی از شارژ معکوس نیز دیگر قابلیت درخور توجه این گوشی عظیم‌الجثه به شمار می‌رود.

علاوه بر ظرفیت باتری خیره‌کننده، گوشی Unihertz Tank همچنین به صفحه نمایشی 6.8 اینچی و ال سی دی مجهز بوده و هشت گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی دارد. در این میان، تراشه به کار رفته در این گوشی هم مدل MT6789 مدیاتک است.

دوربین سلفی گوشی تانک، رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد؛ در حالی که در قسمت عقب شاهد استفاده از یک ماژول سه‌گانه متشکل از یک حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین 20 مگاپیکسلی دید در شب و یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو خواهیم بود.

اوکیتل WP19

گوشی اندرویدی عمر باتری

صدرنشین لیست گوشی های اندرویدی با بالاترین عمر باتری نیز Oukitel WP19 است که به یک باتری حجیم 21 هزار میلی آمپر ساعتی مجهز بوده و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی تنها 450 دلار قیمت داشته و قادر است انرژی لازم برای انجام 36 ساعت بازی ویدیویی پیوسته، 123 ساعت گوش دادن به موزیک و 122 ساعت برقراری تماس‌های ویدیویی را تامین کند.

علاوه بر این، Oukitel همچنین تایید کرده که گوشی WP19 در حالت استندبای می‌تواند با هر بار شارژ، 2252 ساعت ( معادل 93 روز) دوام آورده و رکوردی بسیار عالی را به نام خود ثبت کند.

در کنار این قابلیت‌های فوق‌العاده باتری، گوشی اوکیتل همچنین موفق به کسب استانداردهای IP69K برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار، IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و MIL-STD-810H برای مقاومت در برابر سقوط شده است.

در قسمت پشت این گوشی شاهد حضور یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و یک دوربین 20 مگاپیکسلی دید در شب هستیم و دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسلی است.

علاوه بر این، WP19 از تراشه‌های هشت هسته‌ای قدرتمند هلیو G95 بهره برده و 8 گیگ رم و 256 گیگ حافظه داخلی دارد. همچنین صفحه نمایش 6.78 اینچی IPS LCD آن نیز دیگر قابلیت درخور توجه آن به شمار می‌رود.