مدیرعامل جدید توییتر

مدیرعامل جدید توییتر توسط ایلان ماسک معرفی شد

ایلان ماسک به‌تازگی «لیندا یاکارینو» را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی کرد؟ اما این فرد کیست و چه‌زمانی مدیریت توییتر را به دست خواهد گرفت؟

پس از گذشت چند ماه از اعلام آمادگی برای کنار رفتن از مدیرعاملی توییتر، ایلان ماسک اعلام کرد که گزینه مناسب برای این کار پیدا کرده است. او در توییتی جدید اعلام کرده که این فرد از شش ماه دیگر کار خود را در این شبکه اجتماعی آغاز خواهد کرد.

علاوه بر مدیریت توییتر، این فرد مرموز همچنین مدیر عاملی کمپانی X که به‌تازگی توسط ماسک به عنوان شرکت مادر توییتر معرفی شده را هم بر عهده خواهد داشت.

مدیر عامل جدید توییتر چه کسی است؟

مدیرعامل جدید توییتر

با وجود این که ماسک پیش‌تر نام مدیرعامل بعدی شبکه Twitter را اعلام نکرده بود، اما واشنگتن پست در همان زمان گزارش داد که این فرد احتمالا لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino) مدیر بخش تبلیغات NBCUniversal خواهد بود که مدتی پیش از سمت خود در این شبکه استعفا داده بود.

همچنین از مدتی پیش شایعاتی مبنی بر مذاکرات او با ماسک برای تصاحب این پست در اینترنت منتشر شده بود.

لیندا یاکارینو

با این حال امروز ایلان ماسک در یک توییت به‌طور رسمی از انتصاب یاکارینو به عنوان مدیرعامل بعدی شبکه توییتر خبر داد.

با وجود این که بسیاری افراد در اینترنت به این انتصاب خوشبین نیستند؛ اما همچنان امیدوارند یاکارینو بتواند توییتر را از وضعیت کنونی رها کرده و به سوی موفقیت هدایت کند.

آیا انتصاب مدیرعامل جدید توییتر به معنای خداحافظی ماسک با این شبکه اجتماعی است؟

البته ماسک اعلام کرده که انتصاب مدیرعامل جدید برای توییتر به معنای خداحافظی او با این شبکه نیست. این میلیاردر جوان قصد دارد همچنان به عنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه در توییتر حضور داشته باشد و در سمت مدیر ارشد بخش تکنولوژی ، توسعه پروژه‌های جدید نرم افزاری، قابلیت‌های جدید و فرآیندهای سیستمی توییتر را زیر نظر داشته باشد.

ماسک از زمان اقدام برای تصاحب توییتر تلاش‌های فراوانی را برای تصاحب این شبکه انجام داده است. او در ابتدا از تصمیم خود برای اخراج گسترده نیروهای این شبکه اجتماعی خبر داد و سپس با معرفی سیستم‌های جدید تبلیغاتی و محصولات متعدد به موفقیت نسبتا خوبی در مدیریت این شبکه رسید.

ایلان ماسک

ماسک همچنین پیش‌تر اعلام کرده بود که بازگرداندن شبکه فوق‌العاده محبوب Vine را در دست بررسی دارد. علاوه بر این، امکان رمرگذاری بر روی پیام‌های شخصی توییتر به همراه امکان آپلود محتوای طولانی‌تر با رزولوشن بالاتر در توییتر از جمله اقداماتی است که ایلان ماسک قصد دارد به‌زودی در توییتر انجام دهد.

هدف اصلی او از این دسته اقدامات، تبدیل کردن شبکه اجتماعی توییتر به یک پایگاه خبری واقعی است.

البته پیش بردن این دسته تغییرات در توییتر چندان ساده نیست. با این حال با انتصاب مدیرعامل جدید توییتر و عهده‌دار شدن نقش مدیر ارشد تکنولوژی، ماسک از توانایی و آزادی عمل لازم برای جامه عمل پوشاندن به این ادعاها برخوردار خواهد بود.

آیا فشارهای کمپانی تسلا سرانجام ایلان ماسک را تسلیم کرده است؟

مدیرعامل جدید توییتر

ایلان ماسک البته تا به امروز هرگز به‌طور دقیق اشاره نکرده که چرا قصد دارد مدیر عاملی شبکه توییتر را به فرد دیگری واگذار کند!

با این وجود دوران مدیریت او در توییتر فراز و نشیب‌های زیادی داشته و به زعم بسیاری صاحب نظران، چندان موفق به شمار نمی‌رود.

ماسک این شبکه اجتماعی را با پرداخت هزینه هنگفت 44 میلیارد دلاری خریداری کرد. با این حال با گذشت کمتر از یک سال، ارزش این شبکه به حدود 20 میلیارد دلار رسیده است.

در میان اقدامات متعددی که ماسک در سمت مدیرعاملی توییتر انجام داده است، سیستم توییتر بلو (Twitter Blue) پرحاشیه‌ترین آن‌ها بوده است. به واسطه این طرح، کاربران می‌توانند با پرداخت رقم 8 دلار در ماه، اکانت خود را به تایید رسمی رسانده و قابلیت‌های ویژه‌ای دریافت کنند.

این میلیاردر همچنین به‌تازگی اعلام کرده که اکانت‌هایی که مدت‌هاست بلااستفاده مانده‌اند را غیرفعال کرده و نام کاربری آن‌ها را آزاد خواهد نمود.

این اقدام ماسک باعث نارضایتی گروه بزرگی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای شده؛ چرا که توییتراز مدت‌ها پیش به عنوان منبع مهمی از اطلاعات و محتوای قدیمی برای استفاده‌های گوناگون اعم از آکادمیک، فرهنگی، ورزشی و… بوده و حذف اکانت‌های قدیمی می‌تواند این کاربری توییتر را با مشکل روبرو کند.

از سوی دیگر، تصاحب اکانت افراد فوت شده نیز اقدام دیگری بوده که اعتراضات فراوانی را به همراه داشته است. در این خصوص البته ماسک اعلام کرده که اکانت افرادی که فوت می‌کنند را پس از تصاحب آرشیو کرده و نام کاربری آن‌ها را در اختیار دیگران قرار نخواهد داد.

ایلان ماسک

علیرغم این دسته مسائل مدیریتی، عده‌ای معتقدند که دلیل اصلی انتصاب مدیرعامل جدید برای توییتر و رها کردن این پست توسط ایلان ماسک، ملاحظات اقتصادی این طرح است.

از مدت‌ها پیش سرمایه‌گذاران تسلا به خرید توییتر توسط ماسک اعتراضات فراوانی داشته و معتقد بودند که با این کار، توجه ماسک به جای تسلا بر روی این شبکه اجتماعی معطوف شده است.

لازم به ذکر است که بخش بزرگی از ثروت ایلان ماسک در این کمپانی نهفته است.

این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی در ماه‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی را در فروش و ترازهای مالی داشته و موفق شده خط تولید و زیرساخت‌های مربوط به آن را نیز به‌طور قابل توجهی ارتقا دهد.

با این حال با بالا گرفتن نبرد میان خودروهای برقی، سردمداری این کمپانی در بازار نیز به شدت توسط دیگر برندهای مطرح تهدید می‌شود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*