سامانه ثبت معاملات خودرو

سامانه ثبت معاملات خودرو نو و کارکرده راه‌اندازی می‌شود

مدیر طرح ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو از راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خبر داد و گفت ثبت تمام معاملات خودروهای نو و کارکرده در این سامانه الزامی خواهد بود.

حسین کاظمی، ­مدیر طرح ثبت سامانه‌ای معاملات خودرو با اعلام این‌که به‌زودی سامانه ثبت معاملات ماشین راه‌اندازی خواهد شد، گفت تمام معاملات خودروهای نو و کارکرده می‌بایست در این سامانه ثبت شوند.

راه‌اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو نو و کارکرده

مدیر طرح ثبت سامانه‌ای معاملات ماشین از اهداف راه‌اندازی این سامانه به یکسان‌سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها، دسترسی به اطلاعات صحیح از خودروی مورد معامله و طرفین معامله، ایجاد فضای سامانه‌ای مناسب برای معاملات ماشین در راستای پیشگیری از کلاهبرداری، ایجاد بستر مناسب در خصوص اجرای دقیق و به‌موقع قانون جدید مالیات بر عایدی سرمایه، مبارزه با پولشویی و مدیریت جامع در نقل و انتقال معاملات خودویی کشور اشاره کرد.

کاظمی با اعلام این‌که معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت قصد راه‌اندازی این سامانه را دارد، گفت همچنین دستگاه‌های مختلف نظیر قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و دستگاه‌های نظارتی نیز در این طرح همکاری خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد اهداف و برنامه‌های این سامانه در چارچوب قوانین و مقررات کشور شامل قانون مبارزه با پولشویی، قانون بودجه سال 1402 کل کشور، قانون مالیات‌های مستقیم و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت به اجرا خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*