شکست خودروسازان در جلسه با شورای رقابت

شکست خودروسازان در جلسه با شورای رقابت؛ قیمت ها تغییر نکرد

خودروسازان در جلسه‌ای با شورای رقابت سعی بر تجدید نظر این شورا روی قیمت‌گذاری جدید خودروهای مونتاژی داشتند، ولی ظاهراً آن‌ها شکست خورده‌اند!

طی هفته‌ای که گذشت، بازار خودرو کشور با تحولات گسترده‌ای روبرو شد. شورای رقابت قیمت جدید مصوب برای خودروهای مونتاژی را اعلام کرد که کاملاً با آنچه توسط کمپانی‌های مونتاژکننده ارائه می‌شود، متفاوت بود. تا جایی که قیمت برخی از خودروها حتی تا ۸۰۰ میلیون تومان هم کاهش پیدا کرد!

بیشتر بخوانید:

وزارت صمت مخالف قیمت جدید شورای رقابت؛ جنجال بر سر قیمت مونتاژی ها

از این رو خودروسازان تلاش کردند جلسه‌ای را با مسئولین این شورا برقرار کنند و آن‌ها را متقاعد کنند که چنین کاهش قیمتی منطقی نیست. اما ظاهراً عاید این جلسه چیزی جز شکست خودروسازان نبوده است.

شکست خودروسازان در جلسه با شورای رقابت

اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت کشور در تازه‌ترین صحبت‌های خودش اظهار داشته که اعضای این شورا همچنان روی قیمت‌های تصویب شده در هفته گذشته پافشاری دارند، ولی نکته مهمی در این بین وجود دارد. شجاعی معتقد است که از صحبت‌های او برداشت اشتباهی شده و این قیمت دائمی نخواهد بود. اما در حال حاضر قیمت فعلی خودروها، قیمت نهایی اعلام شده از سوی شورای مذکور خواهد بود. قیمت‌گذاری جدید خودروهای مونتاژی حتی به وزارت صمت هم ابلاغ شده و لازم‌الاجرا است.

شورای رقابت به‌زودی تکلیف خودروهایی که قیمت آن‌ها اعلام نشده را روشن می‌کند

اسماعیل شجاعی همچنین در خصوص مدل‌های مونتاژی که قیمت آن‌ها هنوز اعلام نشده نیز عنوان کرده که این شورا منتظر ابلاغ قیمت‌ها از سوی سازمان حمایت است تا در مورد آن‌ها نیز تصمیم‌گیری شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*