پنتاگون یوفو

آخرین آپدیت پنتاگون درمورد یوفو؛ بالاخره مدرکی پیدا شد یا نه؟

پنتاگون نتیجه جدیدترین ارزیابی خود از بررسی شواهد و مدارک ارائه شده در رابطه با یوفو یا همان شیء پرنده ناشناس را ارائه کرده است. آیا موجودات فضایی در حال ارزیابی زمین هستند؟

بسیاری از علاقه‌مندان به موجودات فضایی رویت یوفو را نشانه‌ای از وجود آنها می‌دانند. به‌باور آنها سفینه‌ های فضایی نمایندگان تمدن‌های بسیار پیشرفته را در خود دارند و گاهی به مناطق مختلف زمین رفته و افرادی را با خود به دنیایی دیگر می‌برند. برای اثبات این موضوع نیز تصاویر و داستان‌های زیادی در رابطه با سفینه‌ های فضایی ناشناس منتشر شده است. سفینه‌هایی که به‌نام یوفو معروف هستند و ظاهرا قوانین فیزیک را هم نقض می‌کنند.

گزارش پنتاگون در مورد یوفو علاقه‌مندان به موجودات فضایی را ناامید می‌کندپنتاگون یوفو

 

افزایش بی‌سابقه شایعات و گزارش‌های متعدد شهروندان آمریکایی سبب شد پنتاگون نیز حساس شده و به‌بحث یوفو ورود کند. برخی سیاستمداران آمریکایی نیز روی این موضوع تاکید ویژه‌ای داشتند و می‌گفتند که هرچه زودتر باید ماهیت این پرنده‌های ناشناس مشخص شود. البته آنها برخلاف افراد عادی یوفو را با موجودات فضایی مرتبط نمی‌دانستند، بلکه نگران بودند ابزارهای جاسوسی کشورهای رقیب همچون روسیه و چین باشند. به‌باور آنها اگر پرنده‌های خارجی قادر به گذر از سامانه‌های دفاعی آمریکا باشند، وضعیت بسیار خطرناک است.

به‌همین خاطر رئیس اداره بررسی امور یوفو در پنتاگون این هفته در کنگره آمریکا حاضر شد و توضیحاتی را ارائه کرد. پنتاگون در حال حاضر مشغول بررسی بیش از ۶۵۰ مورد گزارش رویت یوفو است؛ اما تاکنون نتوانسته هیچ مدرکی دال بر وجود فعالیت‌های فرازمینی یا زیر پا گذاشتن قوانین فیزیک پیدا کند.

پنتاگون یوفو

دکتر شان کرک‌پاتریک در توضیحات خود تاکید کرد که آنها در حال بررسی گزارش‌های ارائه شده توسط پرسنل ارتش آمریکا هستند و صرفا هر گزارش بی‌اهمیتی را مورد بررسی قرار نمی‌دهند. دو ویدیو پخش شده در جلسه عمومی کنگره نیز مورد موشکافی قرار گرفتند تا مشخص شود که چگونه اداره یوفو پنتاگون قادر به توضیح برخی موارد مشاهده شده است و در مورد برخی دیگر توضیحی ندارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که تنها درصد بسیار کمی از گزارش‌های مربوط به یوفو را می‌توان در دسته‌بندی پرنده‌های ناشناس قرار داد. در واقع اکثر آنها مشخصه‌های بالن، پهپاد یا پدیده‌های طبیعی را دارند یا اینکه برای آنها توضیحات علمی وجود دارد. طبیعتا برخی موارد نیز نامشخص باقی‌ مانده‌اند.

کرک‌پاتریک

به‌عنوان مثال یک ویدیو در وب‌سایت پنتاگون وجود دارد که به سال ۲۰۲۲ در خاورمیانه مربوط می‌شود. در این ویدیو که توسط یک پهپاد MQ-9 تهیه شده است، یک شیء توپ‌مانند بر فراز یک پایگاه نظامی پرواز می‌کند. این شیء هنوز تحت بررسی قرار دارد و ماهیت آن مشخص نیست. ویدیو دوم پنتاگون در رابطه با یوفو به جنوب آسیا و اویل سال ۲۰۲۳ مربوط می‌شد.

در این ویدیو یک پهپاد MQ-9 در حال فیلم‌برداری از یک پهپاد MQ-9 دیگر با نور فروسرخ است که ناگهان یک شیء ناشناخته از برابر آنها می‌گذرد. در این مورد بررسی دیگر ویدیوهای مربوطه و اطلاعات ارائه شده توسط سازمان‌های دیگر نشان داد که با یک هواپیمای تجاری طرف هستیم. کرک‌پاتریک همچنین گفت که از زمان آغاز بررسی یوفو توسط پنتاگون گزارش‌ها نیز بیشتر شده‌اند؛ زیرا در اوایل سال میلادی شاهد ۵۱۰ گزارش توسط پرنسل نظامی بودیم، اما اکنون این میزان به ۶۵۰ عدد رسیده است.

جنگنده شیء ناشناس

همچنین اکثر گزارش‌های ارائه شده رویه مشخصی دارند. به‌عنوان مثال اکثر آنها در ارتفاع ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار پایی مشاهده شد‌ه‌اند که فضای اختصاصی مربوط به هواپیماهای نظامی است. رئیس اداره یوفو پنتاگون گمان می‌کند که موارد شناسایی نشده دستاوردهای جدید دشمنان آمریکا هستند و هیچ ارتباطی با موجودات بیگانه ندارند.

البته مشکل اینجاست که در بسیاری از موارد داده‌های کافی برای ارائه یک نتیجه‌گیری علمی و قابل دفاع وجود ندارد. همین نیز باعث شده که پنتاگون بسیاری از موارد را قابل نتیجه‌گیری نداند. کرک‌پاتریک آماری هم در رابطه با گزارش‌های ارائه‌‌شده به آنها در اختیار کنگره قرار داد. ۵۲ درصد از گزارش‌ها شامل اشیاء خاصی می‌شوند که گرد یا کروی هستند. همچنین ابعاد اکثر آنها در بازه ۱ تا ۴ متر قرار دارد و سفید، نقره‌‌ای یا شفاف توصیف شده‌اند. سرعت آنها نیز از ثابت تا دو برابر سرعت صوت تفاوت دارد.

با همه اینها نمی‌توان هیچکدام از موارد مشاهده شده را به موجودات فضایی مربوط دانست. کرک‌پاتریک بارها در گزارش خود به کنگره تاکید کرد که خبری از فناوری‌های فرازمینی یا پرنده‌هایی که قوانین شناخته‌شده فیزیک را زیر سوال می‌برند، نیست. رئیس اداره یوفو پنتاگون همچنین متعهد شد که در صورت دریافت مدارک کافی که یک یوفو را به‌موجودات فرازمینی ارتباط می‌دهد، فورا آن را با ناسا در میان بگذارد تا سران دولت آمریکا در رابطه با آن تصمیم بگیرند.

پنتاگون یوفو

طبیعتا گزارش جدید پنتاگون در رابطه با یوفو باب میل برخی از افراد نبوده است و کرک‌پاتریک را به بی‌اهمیت جلوه دادن مدارک و شواهد ارائه شده محکوم کرده‌اند. هرچند گروهی دیگر از دانشمندان که در حوزه یوفو کار می‌کنند، از تصمیم پنتاگون در رابطه با ارائه اطلاعات مستند حمایت کردند. مخصوصا اینکه برای اولین‌بار دولت آمریکا به‌‌صورت رسمی توضیحی را در مورد گزارش‌های دریافتی بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۲۳ ارائه کرده است.

مهم‌تر از همه اینکه در گزارش ارائه شده به شکل، ارتفاع، رادار، رادیو و مشخصات دمایی یوفو نیز اشاره شده است. اگرچه گزارش‌های جمع‌آوری شده همگی به پرسنل ارتش آمریکا مربوط می‌شوند، اما با گزارش‌های ارائه شده توسط افراد عادی همخوانی دارند.

نظر شما درباره گزارش پنتاگون در رابطه با یوفو چیست؟ آیا پنتاگون رویکردی صرفا علمی و روشمند را اتخاذ کرده است یا سعی در پنهان کردن چیزی دارد؟