شکایت کاربران ویندوز 11

5 مورد از مهم ترین شکایت های کاربران از ویندوز 11

با وجود عملکرد بسیار خوب Windows 11 – ویندوز 11، برخی نواقص این سیستم عامل صدای بسیاری کاربران را درآورده است. در اینجا به تعدادی از مهم‌ترین شکایت های کاربران ویندوز 11 از این سیستم عامل خواهیم پرداخت. آیا مایکروسافت تصمیمی برای حل آن‌ها دارد؟

ویندوز 11 از زمان انتشار تا به امروز پیشرفت‌های زیادی داشته و مایکروسافت با توجه به نظرات کاربران، بسیاری ایرادات این سیستم عامل را رفع کرده است.

در عین حال، همچنان برخی قابلیت‌های نسخه‌های پیشین ویندوز در Windows 11 غایب هستند و دسترسی به برخی تنظیمات و بخش‌ها نیز در این سیستم عامل سخت‌تر از قبل شده است.

این موارد باعث نارضایتی برخی کاربران از ویندوز 11 شده و شکایت‌های گسترده آن‌ها را در پی داشته است. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین شکایت های کاربران این سیستم عامل خواهیم پرداخت.

کاربران ویندوز 11 چه شکایت هایی از این سیستم عامل دارند؟

مشخصات سخت افزاری مورد نیاز بیش از حد سخت گیرانه Windows 11

چیپ TPM 2.0

در هنگام انتشار ویندوز 10، مایکروسافت امکان ارتقای رایگان کاربران ویندوز 7 و 8.1 به این نسخه را فراهم کرد.

کاربران Windows 10 هم از چنین قابلیتی برای ارتقا به Windows 11 بهره‌مند هستند. با این وجود همه دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 قادر به دریافت ویندوز 11 نیستند؛ چرا که نیازمندی‌های سخت افزاری این سیستم عامل کمی سخت گیرانه‌تر است!

بسیاری سیستم‌های مجهز به ویندوز 10 اکنون شش سال یا بیشتر عمر دارند. به همین دلیل بسیاری از آن‌ها از تکنولوژی TPM 2.0 در پردازنده‌شان بی‌بهره هستند.

نبود همین تکنولوژی مهم‌ترین دلیلی است که بسیاری افراد را از ارتقا به ویندوز 11 دلسرد کرده است.

البته روش‌هایی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها محدودیت تراشه TPM 2.0 را کنار زده و به نصب ویندوز 11 پرداخت. با این وجود تضمینی وجود ندارد که این روش‌ها باعث بروز مشکل برای کاربران نشوند!

بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که عده زیادی از کاربران ویندوز 10 حاضرند در صورت حذف شدن نیاز به چیپ TPM 2.0، سیستم عامل خود را به ویندوز 11 ارتقا دهند.

در گجت نیوز بخوانید:

۴۲ درصد کاربران قادر به نصب ویندوز ۱۱ نیستند

نیاز به اکانت مایکروسافت در مراحل نصب ویندوز

اکانت مایکروسافت

استفاده از اکانت مایکروسافت فواید زیادی برای کاربران ویندوز 11 دارد. به همین جهت مایکروسافت به همه کاربران این سیستم عامل توصیه می‌کند که برای استفاده از مزایای متعدد این اکانت، حتما در سایت Live ثبت نام کنند.

با این وجود، استفاده از اکانت مایکروسافت در سیستم عامل ویندوز 11 به هیچ وجه ضروری نیست.

در عین حال در فرآیند نصب ویندوز 11 در اختیار داشتن اکانت مایکروسافت ضروری است!

این به آن معناست که اگر شما اکانت مایکروسافت در اختیار نداشته باشید، قادر به نصب ویندوز 11 نخواهید بود! این مورد، یکی از مهم‌ترین شکایت های کاربران تازه وارد ویندوز 11 است.

البته باید توجه کرد که می‌توانید پس از نصب این سیستم عامل، اکانت را حذف کرده و از یک اکانت محلی برای ورود به ویندوز استفاده کنید!

مزایا و قابلیت‌های جدید نه چندان زیاد در مقایسه با ویندوز 10

شکایت کاربران ویندوز 11

ویندوز 11 برای بسیاری افراد سیستم عاملی جدید و خلاقانه است که قابلیت‌های جدیدی داشته و با بهبودهای مهم در طراحی و عملکرد، یک سیستم عامل ایده‌آل به شمار می‌رود.

با این وجود برخی دیگر از کاربران بهبودهای ویندوز 11 را سطحی دانسته و پیشرفت‌های آن نسبت به نسل قبل را ناچیز می‌دانند.

در این میان، ویندوز 10 نیز به دلیل آن که مدت‌هاست بر روی سیستم بسیاری افراد نصب است، حس آشنا بودن خاصی به برخی افراد می‌بخشد.

بسیار مهم است که کاربران یک سیستم عامل همواره از بروزترین نسخه آن استفاده کرده و جدیدترین آپدیت‌های امنیتی و قابلیت‌های آن را در اختیار داشته باشند.

با این وجود در صورتی که کاربر احساس کند نسخه جدید سیستم عامل قابلیت‌های چندان جدیدی در اختیارش قرار نمی‌دهد، طبیعتا نسبت به ارتقای آن مردد شده و حتی شاید از آپگرید منصرف شود!

شکایت بسیاری کاربران ویندوز 11 از این سیستم عامل هم همین نبود قابلیت‌های جدید و شباهت بیش از حد آن به ویندوز 10 است.

در این زمینه به نظر می‌رسد تنها راه نجات مایکروسافت، افزودن قابلیت‌های جدید به سیستم عامل تازه‌واردش باشد.

دشواری در تعویض اپلیکیشن‌های پیش‌فرض

اپلیکیشن پیش فرض

یکی از مهم‌ترین نارضایتی‌های کاربران ویندوز 11 از این سیستم عامل، پروسه سخت تغییر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض برای انجام امور مختلف است.

در ویندوز 10، تغییر برنامه‌های پیش‌فرض برای باز کردن ایمیل‌ها، پخش موزیک، نمایش تصویر، گشت و گذار در اینترنت و… به‌سادگی و تنها با چند کلیک از طریق صفحه Default Apps در بخش تنظیمات (Settings) امکان‌پذیر بود.

این فرآیند در Windows 11 بسیار سخت شده؛ به‌طوری که اکنون باید برای انواع مختلف فایل‌ها و لینک‌ها اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را به‌طور مجزا انتخاب کرد.

به بیان دیگر، اکنون به‌جای این که برای باز کردن دسته فایل‌هایی خاص، اپلیکیشنی مناسب را انتخاب کنید، لازم است که فرمت تک تک فایل‌های مدنظرتان را انتخاب کرده و برای هریک، اپلیکیشنی خاص تعیین کنید!

بازگشت قابلیت انتخاب اپلیکیشن‌های پیش‌فرض برای دسته فایل‌ها مشابه ویندوز 10 یکی از خواسته‌های مهم کاربران ویندوز 11 از مایکروسافت به شمار می‌رود.

این کمپانی هم البته اعلام کرده که بزودی این مشکل را رفع کرده و امکان انتخاب سریع اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را برای کاربران این سیستم عامل فراهم خواهد کرد.

قابلیت‌های محدودتر ویندوز 11

شکایت کاربران ویندوز 11

کارآیی محدود تسکبار در Windows 11 هم یکی دیگر از مسائلی است که کاربران این سیستم عامل شکایت های فراوانی از آن داشته‌اند!

تسکبار ویندوز 11 در حال حاضر از نقایصی مانند نبود قابلیت عدم ادغام (Never Combine) آیتم‌های موجود یا عدم امکان انتقال تسکبار به به گوشه‌ها یا بالای تصویر بهره می‌برند.

البته این دو مورد در صدر خواسته‌های کاربران از تسکبار ویندوز 11 قرار دارند. با این حال نواقص متعددی وجود دارند که مایکروسافت می‌تواند با رفع آن‌ها رضایت کاربرانش را به دست آورد.

البته مایکروسافت در این راستا نیز گام‌هایی برداشته؛ به‌طوری که شواهد حاکی از این هستند که در آپدیت‌های بعدی، قابلیت Never Combine در تسکبار در اختیار کاربران ویندوز 11 قرار خواهد گرفت.

ویندوز 11 بدون ایراد نیست؛ اما همچنان سیستم عامل فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود

همانند هر سیستم عامل دیگری، ویندوز 11 نیز فاقد اشکال نیست. با این وجود، عملکرد این سیستم عامل در بسیاری مواقع عالی است و رضایت اکثریت کاربران را در پی داشته است. بنابراین در صورتی که موارد اشاره شده در این متن، چندان شما را آزار نمی‌دهند، احتمالا از تجربه این سیستم عامل، قابلیت‌ها و طراحی جذاب بصری آن کاملا لذت خواهید برد.

در این میان همچنین باید توجه داشته باشید که مایکروسافت نیز پیش‌تر نشان داده که به نظرات کاربرانش توجه زیادی دارد. بنابراین احتمال رفع بسیاری از مشکلات ویندوز 11 در آینده نزدیک وجود دارد.

آیا شما هم با مشکلات خاصی در ویندوز 11 روبرو هستید؟ در صورتی که چنین است، نظر خود در این خصوص را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام
    ویندوز 11 برای لپ تاپم اتوماتیک از 10 به 11 ارتقاع پیداکرد
    ویندوز خوبیه ولی یک عیب بزرگ داره
    و اونم اینکه موقع روشن شدن یا ریستارت کردن ویندوز وقتی روی دسکتاپ کلیک راست می کنی یکدفعه باگ خودشو نشون می ده یک ایراد که اگه کلیک راست بزنی سیستم هنگ می کنه و یک جورایی explorer ریسارت می شه و تنها راه حلش اینه که از این خط فرمان SFC /scannow استفاده کنید
    حساب کنید الان من از وقتی ویندوز 11 ساخته شده و نصب کردم هر وقت سیستم رو روشن می کنم باید این خط فرمان رو به صورت ادمین اول اجرا کنم بعد به کارهام برسم متاسفانه چندین اپدیت برای این سیستم عامل اومده ولی هنوز مایکروسافت این مشکل رو حل و اصلاح نکرده

  2. اگر می خواهید ویندوز 11 نصب پیشنهاد میکنم با توجه به سخت افزار سیستم خودتان نسخه مناسب را از سایت soft98.ir دانلود کنید و نصب کنید .
    ضمنا روش دور زدن TPM 2 را هم آموزش داده .

  3. من از مرداد ماه 1400 از ویندوز 11 استفاده می کنم ، و کلا هم راضی هستم ، به نظر من ویندوز 11 با تمام نقص هایی که داره که خیلی خیلی سر تر از ویندوز 10 هستش ، من خودم به شخصه استفاده از ویندوز 11 را پیشنهاد میکنم.