شیائومی 14 پرو

شیائومی 14 پرو و هرآنچه که از قاتل جدید چینی‌ها می‌دانیم

هنوز مدت چندانی از ورود سری 13 شیائومی نگذشته، از حالا بازار شایعات در مورد شیائومی 14 پرو – Xiaomi 14 Pro داغ شده است.

شیائومی، غول فناوری چینی، طی ماه گذشته میلادی (آوریل) از گوشی‌های سری 13 خود رونمایی و آنها را به بازارهای جهانی عرضه کرد. اکنون، نوبت به سری شیائومی 14 رسیده که به موضوعی داغ برای گمانه‌زنی و شایعات تبدیل شود. براساس شایعه جدیدی که توسط افشاگر باسابقه ویبو با حساب کاربری DCS منتشر شده، شیائومی 14 پرو با دوربین تله‌فوتو ارتقا یافته همراه خواهد بود.

براساس شایعات، این دستگاه به یک لنز تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. این در حالی‌ است که در نسل فعلی پرچم‌داران شیائومی، تنها مدل اولترا از این نوع لنز برخوردار است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد شیائومی این بار قصد دارد لنز تله‌فوتو پریسکوپ را به سری پرو نیز اضافه کند. علاوه بر آن، براساس ادعای این افشاگر، عملکرد تله‌فوتو شیائومی 14 پرو بهبود خواهد یافت.

شیائومی 14 پرو

کارکرد اصلی این دوربین به‌لطف پریسکوپ انجام می‌گیرد. این لنز مسیر انتشار نور را تغییر می‌دهد، سپس با ورود نور به آینه، آن را تا می‌کند و وارد سنسور دوربین می‌شود. بدین ترتیب سنسور گوشی نیازی به هم‌سطح بودن با لنز نخواهد داشت. از این طریق، نه تنها نیازهای زوم برطرف خواهد شد، بلکه از بیرون زندگی بیش از حد لنز گوشی نیز جلوگیری می‌شود.

در حال حاضر، اغلب برندهای تلفن همراه، مدل‌های برتر خود را تنها به لنزهای تله‌فوتو پریسکوپ مجهز می‌کنند. علاوه بر آن، شایعات دیگری نیز از تجهیز آیفون 15 پرو مکس به لنز تله‌فوتو پریسکوپ خبر می‌دهند.

سایر شایعات در مورد شیائومی 14 پرو

هنوز زمان زیادی تا معرفی رسمی از سری 14 شیائومی باقی مانده است. بنابراین، جز شایعات و گمانه‌زنی مطلب قابل توجهی وجود ندارد. یکی از اولین شایعات در مورد این دستگاه، استفاده از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 است که به‌عنوان نسل جدید تراشه پرچم‌دار کوالکام عرضه خواهد شد. طبق افشای WhyLab کوالکام قصد دارد این چیپست را در ماه اکتبر سال جاری معرفی کند.

هم‌چنین براساس اطلاعات به‌دست رسیده از NotebookCheck، سری 14 شیائومی احتمالا در صف مقدم دریافت این پردازنده خواهند بود. طبق ادعای این منبع، دستگاه‌های پرچم‌دار آینده شیائومی زودتر از نسخه‌های پیشین خود به فروش خواهند رسید.

شیائومی 14 پرو

نمایشگر Xiaomi 14 Pro

یکی دیگر از افشاگران محبوب توییتری که iceuniverce نام دارد، اطلاعاتی درباره نمایشگر سری 14 شیائومی را فاش کرده است. این بلاگر فناوری ادعا کرده که صفحه‌نمایش این نسل حتی در مقایسه با آیفون نیز حاشیه‌های باریک‌تری خواهد داشت. علاوه بر این، تامین‌کننده نمایشگرهای جدید سری 14، شرکت Huaxing Optoelectronics خواهد بود.

Huaxing به‌تازگی از نمایشگری با حاشیه بسیار باریک رونمایی کرده است. این صفحه‌نمایش با طراحی فوق‌العاده نازک، در هر چهار طرف تنها 1 میلی‌متر حاشیه دارد که در مقایشه با نازک‌ترین نمونه‌های فعلی بازار (1.45 میلی‌متر) کاهش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*