وصل کردن گوشی به تلویزیون

وصل كردن گوشی به تلويزيون با کابل

بسیاری از اوقات ممکن است نیاز داشته باشید که محتوای ویدیویی ذخیره شده روی گوشی تلفن همراه خود را با کیفیت تصویر و ابعاد بالاتر در صفحه نمایش تلویزیون، تماشا کنید. در این صورت وصل کردن گوشی به تلویزیون با کابل، راه حل ساده‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا هر آن چیزی را مایل هستید از گوشی تلفن همراه، روی تلویزیون مشاهده کنید.

در این مطلب قصد داریم پخش فیلم از گوشی روی تلویزیون با کابل را دنبال کرده و مراحل انجام آن را یک به یک مرور کنیم. البته برند و جنس کابل شارژر نیز در این میان بسیار اهمیت دارد و باید در انتخاب آن، دقت و توجه لازم را به خرج دهید.

با به‌دست آوردن اطلاعات در خصوص هر یک از راه‌های اتصال گوشی به صفحه نمایش تلویزیون، از این پس به‌راحتی در هر زمانی که مایل باشید، تنها با در اختیار داشتن کابل مناسب که سازگاری با گوشی تلفن همراه شما داشته باشد، می‌توانید گوشی را به تلویزیون وصل کنید. سپس هر آنچه را مایل هستید به این شکل پخش کرده و تجربه‌ای عالی از پخش فیلم از گوشی روی تلویزیون با کابل داشته باشید.

اگر شما نیز مشتاق به دست آوردن اطلاعات در این خصوص هستید، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

چگونه گوشی را با کابل به تلویزیون وصل کنیم؟

برای اتصال گوشی با کابل به تلویزیون، پیش از هر چیزی نیاز به کابل اتصال گوشی به تلویزیون دارید. در نظر داشته باشید که سلامت کابل، بسیار اهمیت داشته و در صورتی که کابل اتصال معیوب باشد، اتصال برقرار نشده یا با افت کیفیت قابل توجهی روبرو خواهید شد. پیشنهاد می‌کنیم که حتما پس از مطالعه این مطلب، آن را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کنید تا در خصوص نحوه برقراری ارتباط کابلی بین تلویزیون و گوشی تلفن همراه اطلاعات کاملی به دست آورده و در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل USB

وصل کردن گوشی به تلویزیون

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برای وصل کردن گوشی به تلویزیون، انجام دهید؛ برقراری ارتباط به وسیله کابل USB است. در این صورت کافی است که از یک کابل USB که یک سر آن تایپ C باشد استفاده کنید. در صورتی که کابل یک سر تایپ C، یا هر نوع ورودی گوشی تلفن همراه را ندارد، از تبدیل کابل کمک بگیرید. پس از آن یک سر کابل را به خروجی گوشی و سر دیگر آن را به اسلات USB تلویزیون بزنید. بعد از آن در بخش تنظیمات گوشی به قسمت Developer Options رفته و از آنجا گزینه USB Debugging را انتخاب کنید.

برخی مواقع و در بعضی مدل‌ها و برندهای گوشی تلفن همراه، یک سوال از شما روی گوشی برای تائید کردن اتصال به صورت نرم افزاری پرسیده می‌شود. در این حالت، لازم است که گزینه تائید را بزنید تا ارتباط میان گوشی و تلویزیون به صورت پایدار برقرار شود. پس از آن تا زمانی که دو سر کابل در جای خود باشد، ارتباط میان گوشی تلفن همراه و تلویزیون برقرار مانده و قطع نخواهد شد.

اتصال گوشی به تلویزیون با کابل hdmi

روش دیگری که اتفاقا انتقال کیفیت را به مراتب بهتر انجام می‌دهد؛ اتصال گوشی با استفاده از کابل HDMI است. در این صورت نیز مانند چیزی که در بالا دیدیم باید یک سر کابل hdmi به محل شارژ گوشی تلفن همراه زده شده و سر دیگر آن که پورت HDMI است، به ورودی HDMI تلویزیون وارد شود. لازم به توضیح است که در طریقه نصب کابل hdmi از گوشی به تلویزیون نیز در صورتی که سر دوم کابل که قرار است به گوشی تلفن همراه وصل شود؛ متناسب با محل شارژ نباشد، باید از تبدیل استفاده کنید. به طور مثال اگر گوشی شما از نوع Type C است، نیاز به تبدیل hdmi به Type C دارید.

از آنجایی که کابل HDMI، بالاترین سطح کیفیت را انتقال می‌دهد، در صورتی که گزینه‌های مختلفی برای انتخاب داشته باشید، ایده‌آل‌ترین نوع کابل برای وصل كردن گوشی به تلويزيون با کابل، همین کابل hdmi است. به علاوه بیشتر تلویزیون‌ها و گوشی‌های تلفن همراه امروزی از همین سیستم اتصال پشتیبانی کرده و با استفاده از کابل یک سر HDMI و سر دیگر تبدیل Type C، برقراری ارتباط به بهترین شکل، میسر خواهد بود.

وصل كردن گوشی به تلويزيون با کابل MHL

در صورتی که گوشی تلفن همراه شما از کابل mhl پشتیبانی می‌کند، باید از این کابل برای برقراری ارتباط میان گوشی و تلویزیون استفاده کنید. به این شکل باید کابل MHL برای تبدیل micro-usb به HDMI را به کار ببرید تا گوشی تلفن همراه شما به ورودی HDMI تلویزیون وصل شود. مطابق با این اتصال، می‌توانید محتوای ویدیویی مورد نظر خود را روی صفحه نمایش تلویزیون مشاهده کنید.

وصل کردن گوشی به تلویزیون

نکته: همان‌طور که تا اینجا نیز اشاره کردیم؛ برای آن که ارتباط بین گوشی تلفن همراه و تلویزیون به خوبی و بدون اختلال برقرار شده و کیفیت تصویر نیز در حد ایده‌آل حفظ شود، لازم است که در انتخاب کابل وصل گوشی به تلویزیون دقت لازم را به خرج دهید. معیوب بودن کابل یا وجود هر اشکالی در خود آن و همچنین محل اتصالات، باعث خواهد شد تا تصویر ثبات لازم را نداشته و آزاردهنده پیش برود.

جمع بندی

چنانچه در بالا نیز مشاهده کردید، وصل كردن گوشی به تلويزيون با کابل، فارغ از این که کابل HDMI باشد یا کابل USB؛ به راحتی پیش رفته و بسیار سریع به انجام می‌رسد. اگرچه روش‌های دیگری به صورت بی سیم برای برقراری این اتصال وجود دارد؛ اما به نظر می‌رسد که ارتباط کابلی بتواند بدون قطعی و کاملا پایدار باشد. از این روی در شرایطی که نیاز به تماشای هر نوع محتوای ویدیویی از گوشی تلفن همراه خود روی صفحه نمایش تلویزیون دارید؛ کافی است که ارتباط کابلی را به شکلی درست برقرار کرده و از آن پس به راحتی هر آن چه مایل هستید از گوشی تلفن همراه روی تلویزیون تماشا کنید. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید؟ نظرات و تجربیات خود در این خصوص را در بخش نظرات وب سایت با ما و دیگر کاربران ما به بحث و اشتراک بگذارید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.