نصب واتساپ ساعت هوشمند

آموزش نصب واتساپ روی ساعت های هوشمند

این متن به آموزش نصب پیام‌رسان واتساپ – WhatsApp روی ساعت های هوشمند اندرویدی اختصاص دارد. اگر به یک ساعت مجهز به Wear OS 3.0 به بالا دسترسی دارید، همین حال دست‌به‌کار شوید!

واتساپ مدت‌هاست که یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیامرسان برای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود.

توسعه‌دهندگان این سرویس به‌طور پیوسته در صدد گسترش دادن دامنه دسترسی این اپلیکیشن به سایر دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها بوده‌اند؛ چنان که با محبوبیت یافتن مجدد تبلت‌ها و کامپیوترها، این سرویس اکنون به‌طور مجزا یا از طریق مرورگرهای اینترنت قادر به پشتیبانی کامل از آن‌هاست.

اکنون اما واتساپ گامی بزرگ رو به جلو برداشته و قادر است بر روی ساعت های هوشمند نیز نصب شده و کارایی داشته باشد.

در صورتی که شما یک ساعت هوشمند مجهز به حداقل سیستم عامل Wear OS 3.0 در اختیار داشته باشید، می‌توانید این پیامرسان را روی آن نصب کنید.

پیامرسان WhatsApp

امروز قصد داریم روش نصب واتساپ روی ساعت های هوشمند مجهز به Wear OS 3.0 به بالا را به شما آموزش دهیم.

چگونه واتساپ را روی ساعت هوشمند خود نصب کنیم؟

ارائه نسخه مستقل واتساپ برای ساعت های هوشمند به‌خوبی گویای اهمیت این گجت‌ها برای توسعه‌دهندگان این پیام‌رسان است. به کمک این نسخه مستقل، کاربران می‌توانند حتی بدون نیاز به گوشی هوشمند نیز از واتساپ روی ساعت هوشمندشان استفاده کنند.

بنابراین در صورتی که گوشی موبایل خود را در منزل جا بگذارید هم قادر خواهید بود از طریق یک ساعت هوشمند مجهز به Wear OS 3.0 و بالاتر و اتصال وای فای یا سلولار، به کار با WhatsApp بپردازید.

با وجود این که نسخه Wear OS واتساپ هنوز در فاز بتا قرار دارد، اما می‌توان بدون هیچ مشکلی آن را بر روی ساعت‌های هوشمند نصب و اجرا کرد.

نصب واتساپ ساعت هوشمند

با توجه به این که قصد دارید واتساپ را بر روی یک ساعت هوشمند نصب کنید، روش نصب آن با نصب بر روی یک گوشی هوشمند تفاوت دارد.

همین امر، فرآیند نصب واتساپ روی ساعت های هوشمند را کمی پیچیده‌تر می‌کند. با این حال، روش کار چندان پیچیده نیست و می‌توانید در چندین گام ساده به انجام آن بپردازید.

پیش از نصب WhatsApp روی ساعت هوشمند خود باید بر روی گوشی موبایل، اپلیکیشن Wear Installer را نصب کرده باشید. همچنین گوشی موبایل و ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل Wear OS 3.0 باید هر دو به یک شبکه وای فای متصل شده باشند.

پس از انجام این گام اولیه، باید فایل نصب (apk) واتساپ بتا مخصوص ساعت های هوشمند را بر روی گوشی خود دانلود کرده و مراحلی که در ادامه توضیح داده می‌شود را دنبال کنید.

پیش‌نیازهای نصب واتساپ روی ساعت هوشمند

قبل از این که اقدام به نصب و راه‌اندازی WhatsApp روی ساعت هوشمند کنید، مطمئن شوید که حداقل مشخصات نرم افزاری مورد نیاز برای انجام این کار را در اختیار دارید.

این مشخصات به‌صورت زیر هستند:

  • ساعت هوشمند مجهز به حداقل Wear OS 3.0
  • یک گوشی اندرویدی مجهز به حداقل اندروید 6
  • آخرین نسخه واتساپ برای اندروید
  • اپلیکیشن Wear Installer بر روی گوشی اندرویدی

مراحل نصب WhatsApp روی ساعت های هوشمند

در گام اول نصب واتساپ، وارد بخش تنظیمات (Settings) ساعت هوشمند خود شده و به بخش Connections بروید. مطمئن شوید که وای فای دستگاه روشن است و سپس به صفحه مشخصات شبکه‌ای که به آن متصل هستید وارد شوید.

در این بخش، آدرس IP ساعت خود را یادداشت کنید؛ چرا که بعدا به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

نصب WhatsApp

پس از انجام این کار، بار دیگر به صفحه تنظیمات ساعت خود رفته و این بار گزینه About Watch و سپس Software Info را انتخاب کنید.

در این قسمت به‌طور مکرر بر روی گزینه Software Version ضربه بزنید تا گزینه تنظیمات توسعه‌دهندگان (Options for developers) برای‌تان فعال شود.

سپس بار دیگر وارد قسمت تنظیمات شده و وارد بخش جدید Options for developers شوید.

در این بخش، گزینه‌های ADB Debugging و Debugging with WiFi و سپس Wireless debugging را علامت بزنید.

اکنون بر روی گوشی خود اپلیکیشن Wear Installer را اجرا کنید. مطمئن شوید که آدرس آی پی این اپلیکیشن مشابه با آی پی وارد شده روی ساعت هوشمند است و سپس Done را انتخاب کنید.

در گام بعد، وارد تب Custom APK شوید و فایل نصب نسخه بتای واتساپ برای ساعت هوشمند که پیش‌تر دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید.

سپس باید از طریق واچ فیس ساعت هوشمند، نصب اپلیکیشن را تایید کنید و منتظر اتمام نصب بمانید.

پس از این که نصب به پایان رسید، بار دیگر در بخش تنظیمات ساعت خود، وارد Developer Options شده و Debugging را غیرفعال کنید تا از مصرف بی‌دلیل باتری جلوگیری شود.

با به پایان رسیدن مراحل نصب واتساپ روی ساعت هوشمند، نوبت به همسان‌سازی گوشی و ساعت از طریق اکانت واتساپ شما می‌رسد.

به منظور انجام این کار، واتساپ را بر روی ساعت خود اجرا کرده و مراحل مرتبط با راه‌اندازی اپلیکیشن و اتصال آن به اکانت به‌طور مستقل را پیش ببرید.

مراحل انجام این کار چندان پیچیده نیست. بنابراین اگر پیش‌تر WhatsApp Web را به اکانت خود متصل کرده باشید، نباید در انجام این کار با مشکل چندانی روبرو شوید.

با اتصال مستقل ساعت هوشمند به اکانت واتساپ می‌توانید بدون نیاز به گوشی از این پیامرسان روی ساعت خود استفاده کنید. بنابراین ارسال پیام‌های متنی، صوتی، فایل‌های مختلف و… از این طریق فراهم خواهد شد.

البته دقت کنید که هنوز نمی‌توانید بر روی ساعت هوشمند خود مکالمه جدیدی را آغاز کنید. بنابراین، شروع مکالمه با یک مخاطب جدید صرفا از طریق گوشی امکان پذیر است.

 پیامرسان WhatsApp روی ساعت های هوشمند چه محدودیت‌هایی دارد؟

پیامرسان WhatsApp

با وجود این که دسترسی به واتساپ از طریق ساعت هوشمند تجربه‌ای بسیار کاربردی و جذاب به شمار می‌رود، اما توجه به برخی محدودیت‌های این سرویس ضروری است.

برخی محدودیت‌های نسخه ساعت هوشمند واتساپ به شرح زیر است:

  • از واتساپ روی ساعت هوشمند می‌توانید تنها برای ارسال و دریافت پیام‌ها استفاده کنید. بنابراین تماشای ویدیو، گوش دادن به فایل‌های صوتی و سایر قابلیت‌های واتساپ موبایل روی ساعت های هوشمند قابل استفاده نیستند.
  • در صورتی که ساعت هوشمند شما قادر به اتصال سلولار نباشد، تنها راه استفاده از واتساپ روی آن، اتصال بلوتوث به گوشی است. در این شرایط در صورتی که ساعت هوشمند شما به گوشی متصل نباشد، عملا امکان استفاده از واتساپ روی آن را نخواهید داشت.
  • همان‌طور که اشاره شد، اپلیکیشن ساعت هوشمند واتساپ در حال حاضر در نسخه بتا قرار دارد. بنابراین ممکن است با ایرادات و یا نواقصی در عملکرد آن روبرو شوید. این ایرادات طبیعتا در نسخه نهایی آن رفع خواهند شد.

در این خصوص البته توجه به یک نکته منفی نیز ضروری است: در صورت فعال بودن واتساپ در پس‌زمینه واچ فیس ساعت هوشمند، مصرف باتری دستگاه افزایش خواهد یافت.

با این وجود در صورت مدیریت مصرف انرژی دستگاه ، می‌توانید انتظار عملکردی بسیار خوب را از آن بر روی ساعت هوشمندتان داشته باشید.

جمع بندی؛ آیا ارزش دارید واتساپ را روی ساعت هوشمند خود نصب کنیم؟

نصب واتساپ ساعت هوشمند

انتشار نسخه ساعت هوشمند واتساپ گام رو به جلوی بزرگی در مسیر توسعه و فراگیر شدن این پیام‌رسان به شمار می‌رود.

نصب این اپلیکیشن، با کمی راهنمایی، به‌سادگی امکان پذیر است و پس از آن می‌توانید به‌سادگی و سهولت از ارسال و دریافت پیام بدون نیاز به گوشی و صرفا از روی مچ خود لذت ببرید.

مطمئنا در ادامه شاهد توسعه بیشتر این اپلیکیشن و ارائه قابلیت‌ها و سرویس‌های بیشتر آن روی ساعت های هوشمند خواهیم بود. با این حال، تا آن زمان همچنان می‌توانید نسخه بتای WhatsApp را روی ساعت هوشمندتان نصب کرده و از آن لذت ببرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*