قابلیت اندروید 14 برای انتقال فایل

با این قابلیت جذاب اندروید 14 برای انتقال فایل آشنا شوید

ظاهرا سیستم عامل اندروید 14 گوگل، قابلیت تازه‌ای دارد که انتقال فایل و متن بین اپ‌های مختلف را تسهیل می‌کند. خودتان در این ویدیو، تماشا کنید.

هنوز چند ماه تا انتشار عمومی اندروید 14 فاصله داریم؛ اما تقریبا هر روز، جزئیات جذابی از آن بیرون می‌آید. به‌تازگی، نیل سادیکوف، ادیتور کانال تلگرام گوگل نیوز؛ از قابلیت درگ و دراپ در اندروید 14 رونمایی کرد؛ چیزی که انتقال فایل و متن بین اپلیکیشن‌های مختلف را ساده‌تر می‌کند.

البته پیش از این هم، سیستم عامل Android انعطاف‌پذیری بالایی در مالتی-تسکینگ داشت؛ اما جای خالی این قابلیت در آن احساس می‌شد.

سادیکوف با انتشار این ویدیو، توضیح داد که شما در اندروید 14 می‌توانید یک فایل یا متن را از داخل یک اپ بردارید، اپ دیگری را باز کنید و آن را در آنجا دراپ کنید. پیش‌تر این عملکرد فقط در حالت split screen  صفحه نمایش دو تکه) قابل اجرا بود.

روش انجام کار این است که به‌عنوان مثال، فایلی را با یک انگشت خود به‌طور مکث‌دار لمس می‌کنید تا قابلیت درگ و دراپ، فعال شود. سپس با انگشت دیگر خود، ژست‌های ناوبری را به‌کار می‌گیرید. وقتی اپ دوم باز شد، می‌توانید فایل را رها کنید تا به این صورت، در آنجا Paste شود.

علاوه بر این، به‌نظر می‌رسد اندروید 14 به شما اجازه می‌دهد با استفاده از Edge Gestures، بین اپ‌های مختلف swipe کنید و به هوم اسکرین یا صفحه پیشین بروید. در اندروید 13، این ژست‌ها فقط برای بازگشت به عقب کاربرد دارند. این هم مصداق دیگری از بهبود امکانات مالتی‌تسکینگ در نسخه بعدی اندروید است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*