ویندوز 12

اگر ویندوز 12 این شکلی باشد، حاضر به نصب آن هستید؟

یک طراح به‌تازگی اقدام به انتشار ویدیویی از محیط کاربری احتمالی ویندوز 12 – Windows 12 کرده که تغییرات مورد انتظار آن را نمایش می‌دهد.

این روزها بازار شایعات در مورد ویندوز 12 داغ‌تر از هر زمان دیگری است. به‌تازگی برنامه مایکروسافت برای سیستم‌عامل آینده خود توسط منابع داخلی این شرکت به بیرون درز کرده است. اگرچه هنوز هیچ اسکرین شات یا ویدیوی رسمی از Windows 12 منتشر نشده، اما طراحان مفهومی ایده‌های احتمالی خود در مورد ظاهر و ویژگی‌های این نسخه را ارائه کرده‌اند.

نگاهی به طراحی احتمالی ویندوز 12

یکی از این طراحان، نه‌تنها به ارائه دیدگاه خود در مورد ویندوز 12 پرداخته، بلکه تصاویر پس‌زمینه ساخت خود را برای این سیستم‌عامل به‌طور رایگان جهت دانلود در دسترس قرار داده است. یک طراح دیگر نیز رویکردی متفاوت در پیش گرفته و ویدیویی منتشر کرده که علاوه بر نمایش ویژگی‌های این سیستم‌عامل، ما را با مراحل نصب و راه‌اندازی آن نیز آشنا می‌کند.

از جمله قابلیت‌های به‌نمایش درآمده در این ویدیو می‌توان به منوی استارت، فایل اکسپلورر و منوی تنظیمات جدید اشاره کرد. اگرچه هنوز مشخص نشده این ویژگی‌ها در نسخه نهایی ویندوز 12 اضافه خواهند شد یا خیر، اما انتظار اغلب کاربران از امکانات مورد نظر را نشان می‌دهد.

منوی استارت جدید در این نسخه، ترکیبی از منوی ویندوز 10 و کاشی‌های زنده ویندوز 8 است. کاربرانی که از محیط کاربری ویندوز 10 راضی نبودند، احتمالا از این تغییرات استقبال می‌کنند. هم‌چنین فایل اکسپلورر نیز با طراحی مدرن‌تر و آیکون‌های جدید دگرگون شده است.

تغییرات هیجان‌انگیز احتمالی Windows 12

به‌طور کلی، ویدیوی فوق نگاهی اجمالی و هیجان‌انگیز را به آنچه ممکن است در ویندوز 12 شاهد باشیم، ارائه می‌دهد. اگرچه طراحانی مانند Addy Visuals و AR 4789 مفاهیم تصویری جالبی از این نسخه ایجاد کرده‌اند، اما تا انتشار رسمی این سیستم‌عامل، هنوز هیچ قطعیتی در مورد قابلیت‌های عنوان شده، وجود ندارد.

ویندوز 12

ناگفته نماند مایکروسافت هنوز توسعه Windows 12 را تایید نکرده است. بنابراین این شرکت ممکن است رویکرد متفاوتی را در مقایسه با نسخه‌های پیشین اتخاد کرده باشد. با این حال، سر و صدای ناشی از انتشار احتمالی ویندوز 12 در آینده، گواهی بر محبوبیت پیوسته این سیستم‌عامل و هیجانی است که با چشم‌انداز نسخه جدید و بهبود یافته آن به‌وجود آمده است.

مانند هر نسخه جدید سیستم‌عامل، احتمالا برخی کاربران از تغییرات جدید و بزرگ استقبال می‌کنند و برخی دیگر محیط کاربری آشنای نسخه‌های قبل را ترجیح خواهند داد. اما فارغ از سلیقه شخصی، پر واضح است که نسخه بعدی ویندوز کنجکاوی و گمانه‌زنی‌های زیادی را برانگیخته است.