کاهش قیمت کرمان موتور

کرمان موتور: در صورت اصرار شورای رقابت به کاهش قیمت ها، ۴ خودرو از خط تولید ما حذف می‌شوند

کرمان موتور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد اگر شورای رقابت به کاهش قیمت ها اصرار کند، تولید چهار محصول خود را متوقف خواهد کرد.

شورای رقابت مدتی قبل قیمت جدید خودروهای مونتاژی را اعلام کرد که بلافاصله با مخالفت خودروسازان بخش خصوصی همراه شد؛ چرا که این شرکت‌های خودروسازی بر این باورند قیمت‌ها با نرخ دلار و صورت‌های مالی قبلی محاسبه شده و امکان کاهش قیمت ها وجود ندارد. در همین راستا کرمان موتور با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد اگر شورای رقابت به قیمت‌های اعلامی خود اصرار کند، تولید چهار محصول که برایشان قیمت‌گذاری شده را متوقف خواهد کرد.

بیانیه کرمان موتور در خصوص کاهش قیمت ها

متن اطلاعیه شرکت کرمان موتور در واکنش به قیمت‌های اعلامی شورای رقابت به شرح زیر است:

با توجه به انتشار مطالب خلاف واقع در خصوص نحوه فروش محصولات شرکت کرمان موتور علی‌الخصوص قیمت‌های اعلامی شورای رقابت در برخی از رسانه‌ها در طی چند روز اخیر، بر خود لازم می‌دانیم برای تنویر افکار عمومی و اذهان مشتریان عزیز، توجه شما را به نکات ذیل جلب کنیم:

1- بر اساس مطالب منتشر شده در رسانه‌ها، شورای رقابت در جلسه مورخ 1402/02/16 برای 4 مدل از محصولات سواری این شرکت قیمت‌هایی را تعیین کرده است، که مبنای محاسباتی آنها با واقعیت‌های امروز کشور مغایرت کامل دارد. یکی از مهم‌ترین مغایرت‌ها بر اساس اعلام صریح اعضای محترم شورا در جلسه روز شنبه 1402/02/23، اعمال نرخ ارز 28 هزار و 500 تومانی برای محاسبه قیمت‌ها بوده که اصولا بیش از 4 ماه است بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی، این نرخ ارز برای واردات خودروسازان اعمال نمی‌شود و شرکت‌های خودروسازی باید ارز واردات قطعات منفصله خودرو را از بازار متشکل ارزی با نرخ مابین 40 الی 45 هزار تومان تأمین کنند. لذا بدیهی است که محاسبات قیمت‌ها باید طبق نرخ جاری اصلاح شود.

2- پس از تاریخ اعلام نرخ‌های مذکور در رسانه‌ها به نقل از شورای رقابت، این شرکت هیچ‌گونه اعلام فروش یا ثبت نامی برای این 4 مدل خودرو نداشته است و تصویر ایجاد شده مبنی بر فروش محصولات شرکت کرمان موتور بر اساس قیمت اختیاری یا هر قیمت دیگری کاملاً خلاف واقع است.

3- در صورت ادامه اصرار شورای رقابت بر قیمت‌های اعلامی که بر مبنای مفروضات اشتباه است، این 4 محصول از چرخه تولید شرکت کرمان موتور حذف خواهند شد، زیرا بر اساس منطق اقتصادی، تولید و فروش با زیان امکان‌پذیر نیست.

4- دستورالعمل شورای رقابت صرفا برای خودروهای سواری بوده و وانت و خودروهای تجاری دیگر را شامل نمی‌شود. لذا فروش خودروهای تجاری و وانت در اختیار شرکت‌های خودروساز می‌باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به‌درک اصلا ورشکست شید.انقدر سود کردید گه تا ۱۰ سال هم نصف قیمت بفروشید بازم تو سودید

  2. جان مادرت دیگه تولید نکن جذاب لعنتی….
    خداوکیلی اینا چی میزنن ماشین 500 تومنی رو 2 میلیارد میکنن پاچه مردم حرومزاده ها…

  3. کرمان موتور داره شورای رقابت رو تهدید میکنه؟!
    اگه نمیصرفه تولید نکن. منت هم نزار 🙂

  4. لطفاً حذف کنید.
    دزدهای سر گردنه