بهترین بازی اکشن گوشی اندرویدی

15 مورد از بهترین بازی های اکشن برای گوشی های اندرویدی

در اینجا تعدادی از بهترین بازی های اکشن فروشگاه گوگل پلی برای گوشی های اندرویدی را معرفی می‌کنیم. اگر به بازی‌های اکشن علاقمند هستید، حتما این بازی‌ها را دانلود کنید.

با فراگیرتر شدن گوشی‌های موبایل، بازی‌های موبایلی نیز روز به روز در حال گسترده‌تر شدن هستند؛ به‌طوری که امروز بازی‌های موبایل همانند سال‌های نه چندان دور به بازی‌های فکری یا پازل خلاصه نمی‌شود!

در عوض بازی‌سازان رو به ساخت عناوین پرجزئیات و باگرافیک با گیم پلی پیچیده و داستان‌های خلاقانه و بدیع برای گوشی های موبایل آورده‌اند تا این بازی‌ها چیزی کمتر از بازی‌های کنسولی نداشته باشد.

امروز گوگل پلی معدنی باارزش از بازی‌های موبایل در ژانرهای مختلف است. علاقمندان به بازی‌های استراتژیک، عناوین داستان محور، شبیه‌سازی‌های رانندگی و ورزشی و دیگر ژانرها همگی عناوینی جذاب و سرگرم‌کننده را در اختیار دارند که می‌توانند ساعت‌ها با آن‌ها سرگرم شوند.

در این میان، بازی های اکشن بخش جدایی‌ناپذیری از صنعت ویدیوگیم به شمار می‌روند که طرفداران سینه چاکی در سرتاسر دنیا دارند.

ماهیت ساده بازی های اکشن که نیازمند فشردن تنها چند دکمه برای انجام فرامین مختلف است، آن‌ها را به گزینه‌هایی ایده‌آل برای استفاده از گوشی های موبایل تبدیل می‌کند. به همین جهت امروزه این ژانر، پررنگ‌ترین حضور را در فروشگاه گوگل پلی دارد.

امروز در گجت نیوز به معرفی تعدادی از بهترین بازی های اکشن می‌پردازیم که کاربران گوشی های اندرویدی می‌توانند هم‌اکنون دانلود کرده و از آن‌ها لذت ببرند.

بهترین بازی های اکشن برای کاربران گوشی های اندرویدی

Pascal’s Wager

بازی Pascal's Wager

چند سال پیش، FromSoftware با معرفی بازی دارک سولز، ژانر نقش آفرینی را برای همیشه دستخوش تغییر کرد.‌

تمرکز بازی بر روی نبردهای بسیار سخت و دشوار، وجود نقاطی خاص از محیط بازی که باعث بازیابی سلامتی شما شده، اما دشمنانتان را نیز مجددا احیا می‌کردند، در کنار باس فایت‌های نفس‌گیر و فوق‌العاده سخت از جمله ویژگی‌های این بازی بودند که بعدها عینا در سایر بازی‌های سولزلایک هم پیاده‌سازی شدند.

یکی از بازی‌هایی که سعی کرده فرمول موفق دارک سولز را بر روی گوشی های موبایل تکرار کند، Pascal’s Wager است که همان تم قرون وسطایی را ارائه داده و در بسیاری ویژگی‌ها با Dark Souls مشترک است.

با این وجود، Pascal’s Wager سعی کرده با تمرکز بیشتر بر روی بخش روایی و کاراکترهای متفرقه بازی، تفاوت‌هایی با دارک سولز داشته باشد.

این تلاش، کاملا اثربخش بوده و این عنوان را به یکی از بهترین بازی های اکشن گوشی های اندرویدی تبدیل کرده است.

دانلود بازی Pascal’s Wager از فروشگاه گوگل پلی

Nameless Cat

بهترین بازی اکشن گوشی اندرویدی

بازی «گربه بی‌نام» شما را در نقش یک بچه گربه بامزه قرار می‌دهد که در مکانی نامعلوم قرار گرفته و باید با از میان برداشتن دشمنان و موانع، در نهایت به صاحب مهربانش برسد.

این کار البته چندان آسان نیست و نیازمند خلاقیت، دقت و تمرکز شماست!

Nameless Cat همچنین داستان جذاب و درگیرکننده‌ای هم دارد که در آن باید با تعامل با سایر حیوانات، راه بازگشت به خانه را هموار کنید.

آن چه این عنوان را به یک بازی دوست‌داشتنی و محبوب تبدیل می‌کند، گیم پلی دشوار، انیمیشن‌های فوق‌العاده روان و صداگذاری بسیار خوب است که کاملا حس تنهایی و غربت را به کاربر منتقل می‌کند.

دانلود بازی Nameless Cat از فروشگاه گوگل پلی

Streets of Rage

شورش در خیابان

بازی Streets of Rage که در کشور ما بیشتر با نام شورش در خیابان شناخته می‌شود، از جمله عناوین کلاسیک کنسول سگا جنسیس به شمار می‌رود که در سال 1991 منتشر شد.

گیم پلی بازی در هشت مرحله طراحی شده و در آن گیمرها باید با انتخاب یکی از سه کاراکتر اصلی و کتک زدن دسته‌های مختلف تبهکاران، به سردسته خلافکاران شهر، آقای X رسیده و شهر را از او پس بگیرند!

بازی از سیستم کنترل لمسی برای هدایت کاراکترها استفاده می‌کند که هرچند ممکن است برای برخی افراد چندان جالب نباشد، اما برای گیم پلی نسبتا ساده این عنوان کاملا کافی‌ست.

Streets of Rage همچنین از بخش مالتی پلیر آنلاین و آفلاین از طریق وای فای نیز پشتیبانی می‌کند و سگا حتی امکان استفاده از دسته‌های بازی را نیز در این عنوان فراهم کرده است.

این بازی به‌طور رایگان از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود است. با این حال، باید انتظار تبلیغات را نیز در این بازی داشته باشید.

دانلود بازی Streets of Rage از فروشگاه گوگل پلی

T3 Arena

بازی T3 Arena

T3 Arena یک بازی شوتر سوم شخص است که بیش از هر چیز به بازی محبوب نینتندو سوییچ، Splatoon، شباهت داشته و بسیاری المان‌های این بازی را به عاریت گرفته است.

از سوی دیگر، در ساخت این بازی از عناوین شوتر قهرمان محوری و سریعی چون Overwatch نیز الهامات فراوانی گرفته شده است.

در هر دست از این بازی، تیم‌های سه نفره متشکل از قهرمانانی با قدرت‌های خاص روبروی هم قرار گرفته و در مدهای متنوع و مختلفی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

تمرکز بازی T3 Arena بیش از هرچیز بر روی سرعت بوده و هر دست از آن تنها چند دقیقه به طول می‌انجامد. با این وجود، تنوع و گستردگی بازی و مدهای جذاب آن قادر است لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای شما و دوستانتان رقم بزند.

دانلود بازی T3Arena از فروشگاه گوگل پلی

Neon Chrome

بهترین بازی اکشن گوشی اندرویدی

بازی Neon Chrome نیز یکی از عناوین قدیمی‌تر گوگل پلی است که به‌راحتی قادر است در لیست بهترین بازی های اکشن برای گوشی های اندرویدی قرار گیرد.

در این عنوان شما به یک دنیای سایبرپانکی فرستاده می‌شوید و باید رفته رفته به قدرت رسیده و با از بین بردن افراد مختلف حاضر در هرم قدرت، بشریت را نجات دهید.

گیم پلی اکشن بازی با دوربین از بالا دنبال شده و نقشه هر مرحله، مثل بسیاری عناوین این ژانر به تدریج لود می‌شود. البته باید توجه کرد که پیش‌روی در مراحل این بازی نیازمند دقت و حوصله است. بنابراین چرخیدن در نقشه و شلیک کردن به تمامی دشمنان نتیجه‌ای جز مرگ نخواهد داشت!

آنچه Neon Chrome را به عنوانی متفاوت از سایر بازی‌ها تبدیل می‌کند، تنوع کاراکترهای قابل انتخاب است که هریک قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصربفردی دارد.

این تنوع باعث می‌شود گیمر با بهره‌گیری از خلاقیت خود، سبک گیم پلی مورد علاقه‌اش را شناسایی کرده و بر آن اساس بازی را پیش ببرد.

دانلود بازی Neon Chrome از فروشگاه گوگل پلی

Rocket League Sideswipe

بازی راکت لیگ

از زمانی که بازی راکت لیگ در سال 2015 منتشر شد، انواع و اقسام پورت‌ها و اسپین‌آف‌های مربوط به آن روی پلتفرم‌های مختلف منتشر شدند.

یکی از بهترین عناوین منتشر شده از دنیای راکت لیگ، Rocket League Sideswipe است که اقتباسی دوبعدی از این بازی به شمار رفته و بر روی پلتفرم‌های موبایل عرضه شده است.

هر دست از این بازی کوتاه‌تر بوده و از تعداد کمتری بازیکن تشکیل شده است. همچنین طراحی دوبعدی بازی نیز آن را به عنوانی مناسب‌تر برای سیستم کنترل لمسی گوشی‌های موبایل تبدیل کرده؛ به‌طوری که می‌توان با استفاده از کلیدهای لمسی و ژست‌های حرکتی متعدد، حرکات جذابی را در بازی انجام داد.

این بازی همچنین بسیاری المان‌های نسخه اصلی بازی مانند قابلیت شخصی‌سازی خودرو و شرکت در مسابقات مالتی پلیر آنلاین را در خود داشته و تجربه فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود.

دانلود بازی Rocket League Sideswipe از فروشگاه گوگل پلی

Immortal Rogue

بهترین بازی اکشن گوشی اندرویدی

بازی Immortal Rogue یک عنوان روگ لایک مستقل است که در سال 2019 منتشر شده و شما را در نقش یک خون‌آشام قرار می‌دهد که پس از مدتی طولانی از خواب بیدار شده و درگیر یک ماجراجویی بزرگ در دنیایی پهناور پر از سرزمین‌ها و مکان‌های تاریخی و کاراکترهای خاطره‌انگیزی چون دراکولا می‌شود.

تنوع دشمنان و محیط‌های بازی و وابستگی پایان آن به تصمیمات کاربر باعث شده که ارزش تجربه مجدد Immortal Rogue به‌شدت افزایش یافته و گیمرها سعی کنند در هر بار پیشروی در بازی سبک گیم پلی جدیدی را انتخاب کرده و آپگریدهای متفاوتی را امتحان کند.

سیستم کنترل بازی به‌خوبی با صفحه نمایش‌های لمسی سازگار است و همه چیز در آن با ضربه زدن و سوایپ کردن قابل انجام است. در این میان، نگه داشتن انگشت روی صفحه نمایش هم باعث وارد کردن ضربات سنگین‌تر از سوی کاراکتر اصلی بازی می‌شود.

به‌طور کلی Immortal Rogue جزو آن دسته بازی‌های موبایل است که حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و حتما باید حداقل یک بار به تجربه آن بپردازید.

دانلود بازی Immortal Rogue از فروشگاه گوگل پلی

Call of Duty: Mobile

کال آف دیوتی موبایل

با انتشار کال آف دیوتی موبایل، این فرنچایز بسیار محبوب اکنون دیگر صرفا بر روی کنسول‌های خانگی و PC متمرکز نیست و قلمرو فرمانروایی خود را به اندروید و iOS هم کشیده است.

موفقیت این بازی بر روی پلتفرم‌های موبایل حتی از انتظار سازندگان نیز فراتر رفته؛ چنان که از زمان انتشار تا به امروز، کال آف دیوتی موبایل درآمدی حدودا 1.5 میلیارد دلاری از تراکنش‌های درون برنامه‌ای داشته است!

همان‌طور که انتظار می‌رود، گیم پلی Call of Duty Mobile همان سیستم استاندارد فرنچایز کال آف دیوتی بر روی سایر پلتفرم‌ها را دنبال کرده و در آن، گیمرها باید در گروه‌های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداخته و در مدهای مختلف مالتی پلیر شرکت کنند.

علاوه بر مدهای آشنای پیشین فرنچایز کال آف دیوتی، در CoD: Mobile همچنین امکان شرکت در مد محبوب بتل رویال نیز فراهم شده تا این عنوان با قابلیت‌های متنوعش به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن گوشی های اندرویدی شناخته شود.

دانلود بازی Call of Duty Mobile از فروشگاه گوگل پلی

Among Us

بازی Among Us

بازی Among Us یک عنوان هیجان‌انگیز و جذاب است که در دوره همه‌گیری کرونا به محبوبیت رسید و خیلی سریع توانست به یک بازی پرطرفدار تبدیل شود.

در این بازی گروهی از بازیکنان بین چهار تا پانزده نفره در نقشه‌ای بزرگ دور هم جمع شده و هریک مسئولیتی ساده را بر عهده می‌گیرند. با این حال در این میان، گروهی دیگر نیز در نقش نفوذی‌ها سعی می‌کنند در محیط خرابکاری کرده و افراد بیگناه را به قتل برسانند.

هدف بازی به‌طور کلی شناسایی این نفوذی‌ها و از بین بردن آن‌هاست.

حس تعلیق و شک و گمانی که در این بازی موج می‌زند توسط کمترعنوانی قابل ارائه است. به همین دلیل، Among Us گزینه‌ای بسیار مناسب برای جمع‌های دوستانه است و می‌تواند سرگرمی جذابی برای این جمع‌ها باشد.

دانلود بازی Among Us از فروشگاه گوگل پلی

Brawlhalla

بهترین بازی اکشن گوشی اندرویدی

بازی Brawlhalla عنوانی مشابه با Super Smash Bros. نینتندو است که کاراکترهای مختلف را در محیط‌هایی دوبعدی پر از پرتگاه‌ها و سایر خطرات محیطی قرار داده و به رقابت به یکدیگر وامی‌دارد.

همانند دیگر بازی‌های مبارزه‌ای پلتفرمر، هدف نهایی شما در این بازی پرت کردن سایر کاراکترها از پرتگاه است و هرچه بیشتر به کاراکتر مقابل آسیب برسانید، شانس بیشتری برای پایین انداختن او خواهید داشت.

سازندگان بازی توانسته‌اند گیم پلی و سیستم کنترل نسخه اصلی بازی که مبتنی بر استفاده دسته‌های گیمینگ است را به صفحه نمایش لمسی گوشی‌های هوشمند آورده و امکان پیاده‌سازی کمبوهای طولانی یا جاخالی دادن از حملات مرگبار رقیب را با ژست‌های حرکتی فراهم کرده‌اند.

علاوه بر این، کاراکترهای مختلف بازی که برخی از آن‌ها از فرنچایزهای معتبری مثل Rayman به این بازی آمده‌اند نیز هریک قابلیت‌های منحصربفردی داشته و سبک‌های مختلف گیم پلی را طلب می‌کند.

دانلود بازی Brawlhalla از فروشگاه گوگل پلی

Archero

بازی Archero

بازی Archero در مقایسه با بسیاری عناوین دیگر این لیست، گیم پلی ساده‌تری داشته و هیچ عنصر خیره‌کننده‌ای ارائه نمی‌کند.

گیمرها در بازی کنترل یک کماندار را بر عهده دارند که در جنگلی پهناور قرار داشته و باید صف‌های بیشماری از دشمنان از به کمک تیر و کمان خود از بین ببرد.

دوربین بازی همانند عناوین کلاسیک این ژانر از بالا به پایین بوده و تیراندازی به‌طور خودکار انجام می‌شود. بنابراین تنها کنترل شخصیت اصلی بازی بر عهده بازیکنان خواهد بود.

توسعه‌دهندگان بازی موفق شده‌اند با افزودن آپگریدهای بیشمار و نقشه‌های متعدد، این بازی به‌ظاهر ساده را به تجربه‌ای اعتیادآور و هیجان‌انگیز برای گیمرها تبدیل کنند.

Archero یکی از بهترین بازی های اکشن برای گوشی های اندرویدی است که قصد دارد شما را بدون نیاز به دانستن داستان یا حتی جزئیات گرافیکی و دیگر موارد فقط سرگرم کند و در این کار هم به موفقیت دست پیدا می‌کند.

دانلود بازی Archero از فروشگاه گوگل پلی

Soul Knight

بهترین بازی اکشن گوشی اندرویدی

بازی Soul Knight که توسط سازنده‌اش به عنوان یک بازی روگ لایک نقش آفرینی پیکسلی توصیف می‌شود، با ادغام چندین ژانر با یکدیگر سعی کرده به یک بازی اکشن ناب تبدیل شود و گیمرها را ساعت‌ها به خود مشغول کند.

شما در این بازی در نقش قهرمانی قرار می‌گیرید که باید برای دستیابی به یک سنگ جادویی که توازن میان دنیاها را برقرار می‌کند، پیش‌قدم شود.

مهم‌ترین نکات پیرامون Soul Knight ارزش تکرار بالا و محتوای گسترده ارائه شده در آن است. در این بازی مراحل، همگی به‌صورت تصادفی تولید می‌شوند؛ به‌طوری که هر با پا گذاشتن شما در یک مرحله، تجربه‌ای جدید برای‌تان خواهد بود.

علاوه بر این، بازی حدود بیست قهرمان متعدد داشته و با ارائه بیش از چهارصد نوع سلاح و صدها آیتم اضافی دیگر، از حیث محتوا کم‌رقیب است.

پورت اندروید این بازی از سیستم هدف‌گیری خودکار بهره می‌برد که تجربه آن بر روی صفحه نمایش لمسی را تسهیل می‌کند.

علاوه بر این، بازی از مد مالتی پلیر آنلاین نیز بهره برده و مد دفاع از قلعه (Tower Defense) پیشرفته‌ای را هم ارائه می‌کند.

دانلود بازی Soul Knight از فروشگاه گوگل پلی

Dead Cells

بازی Dead Cells

Dead Cells یک بازی اکشن جذاب است که ژانرهای روگ لایک و مترویدوانیا را با یکدیگر ترکیب کرده و به یک عنوان به‌یادماندنی و فوق‌العاده جذاب تبدیل شده است.

در این بازی که بر روی تمامی پلتفرم‌های شناخته شده دنیا عرضه شده، شما عهده‌دار نقش موجودی ناشناخته هستید که برای اجرای ماموریتش، یعنی کشتن پادشاه، بدن مردگان را تصاحب می‌کند.

گیم پلی دوبعدی بازی کاملا یادآور ژانر مترویدوانیاست؛ در حالی که مبارزات آن از بازی‌های روگ لایک الهام گرفته است.

در این بازی مجموعه‌ای از اسلحه‌های گوناگون پیش روی شماست و هر مرحله نیز به‌طور تصادفی تولید شده و پر از موجودات مختلفی است که از پا درآوردن هریک، تکنیک خاصی می‌طلبد.

نتیجه این طراحی جذاب گیم پلی، ارزش تکرار فوق‌العاده بالای این بازی است که می‌تواند تا ماه‌ها شما را سرگرم کند.

دانلود بازی Dead Cells از فروشگاه گوگل پلی

Skullgirls: Fighting RPG

بازی Skullgirls

بازی Skullgirls: Fighting RPG اساسا پورت موبایلی عنوان محبوب Skullgirls به شمار می‌رود. با این وجود، سازندگان بازی با هدف سازگازسازی بیشتر بازی با پلتفرم‌های موبایل، تمرکز بیشتری بر روی بخش نقش آفرینی بازی داشته‌اند.

به همین جهت ارتقای کاراکترها، توجه به داستان پس‌زمینه آن‌ها و دستیابی به آیتم‌های قدرتمندی که می‌تواند در پیشرفت بازی کمک شایانی به شما کند از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی‌ست که باید از آن انتظار داشته باشید.

مهم‌ترین نقطه قوت Skullgirls، مبارزات سریع، جزئیات گرافیکی جذاب و مبارزات گروهی خلاقانه‌ایست که نمونه آن در کمتر بازی موبایلی مشاهده شده است.

این بازی همچنین مدهای متعددی را در بخش‌های تکنفره و چندنفره پیش روی کاربران قرار داده و قابلیت‌ها و آپگریدهای متعددی را در اختیارشان قرار می‌دهد که آن را به یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای و اکشن اندروید تبدیل می‌کند.

دانلود بازی Skullgirls: Fighting RPG از گوگل پلی

Ronin: The Last Samurai

بهترین بازی اکشن گوشی اندرویدی

یکی دیگر از بهترین بازی های اکشن اندرویدی که هم‌اکنون می‌توانید روی گوشی خود تجربه کنید، Ronin: The Last Samurai است.

این بازی فوق‌العاده در ژانر روگ لایک بوده و شما را در نقش یک سامورایی قرار می‌دهد که باید در برابر لشکری از دشمنان قرار گیرد.

هرچه دشمنان بیشتری را شکست دهید، لوت‌های بهتری دریافت کرده و می‌توانید از طریق آن‌ها با ارتقای کاراکتر اصلی خود به مبارز بهتری تبدیل شوید.

سیستم کنترل این بازی به‌خوبی با نمایشگرهای لمسی سازگار است؛ به‌طوری که کل بازی از طریق فشردن دو کلید لمسی (یکی برای دفاع و دیگری برای حمله) انجام می‌شود.

آپگریدهای این بازی نیز دیگر نکته مثبت آن به شمار می‌روند که همگی با الهام از آیتم‌های فولکلوریک ژاپنی انجام شده و قابلیت‌های متنوعی را به قهرمان بازی می‌بخشند.

دانلود بازی Ronin: The Last Samurai از فروشگاه گوگل پلی