آنتی اسکالانت

راهنمای خرید آنتی اسکالانت از آبین

آنتی اسکالانت از مواد شیمیایی پر کاربرد در صنعت تصفیه آب و فاضلاب است. اهمیت استفاده از آنتی اسکالانت در سیستم‌های تصفیه آب اسمز معکوس در قابلیتی است که آنتی اسکالانت در محافظت از فیلترهای ممبران به عنوان مهم‌ترین مرحله فیلتراسیون آب دارد.

در دستگاه تصفیه آب از مجموعه‌ای از فیلترها و مواد شیمیایی برای تصفیه آب استفاده می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین فیلترهای تصفیه آب در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی فیلتر ممبران است. این فیلتر در عین کیفیت، دقت و قابلیت بالایی که در حذف آلاینده‌های آب دارد در برابر برخی عوامل آلاینده موجود در آب آسیب پذیر است. یکی از این عوامل املاح و نمک‌های آب است که می‌تواند با رسوب در سطح منافذ غشای فیلتر ممبران باعث گرفتگی و در اصطلاح فولینگ ممبران شود که، در نهایت منجر به خرابی و از کار افتادگی فیلتر ممبران می‌شود.

برای جلوگیری از تشکیل رسوبات ناشی از املاح آب در سطح غشای فیلتر ممبران از آنتی اسکالانت استفاده می‌شود. آنتی اسکالانت با ساختار مولکولی که دارد باعث چسبیدن املاح و نمک‌ها به ساختار خود شده و از ته‌نشینی و رسوب آنها در سطح غشای فیلتر ممبران جلوگیری می‌کند. به این مانع گرفتگی و خرابی فیلتر ممبران نیز می‌شود.

بنابر این باید گفت در صورت عدم استفاده از آنتی اسکالانت در سیستم‌های تصفیه آب اسمز معکوس، فیلترهای ممبران در مدت زمان کوتاهی در اثر رسوب املاح و نمک‌های موجود در آب دچار فولینگ و خرابی کامل می‌شوند. اینجاست که ضرورت استفاده از آنتی اسکالانت همزمان با راه‌اندازی و بهره‌برداری از دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی مشخص می‌شود.

برندهای معروف آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت از برندهای مختلفی در بازار موجود است که با توجه به نوع و میزان املاح و نمک‌های موجود در آب در سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازار آنلاین تجهیزات آبی آبین یکی از وارد کنندگان و تامین کنندگان بهترین برندهای آنتی اسکالانت در ایران است، مهم‌ترین برندهای آنتی اسکالانت آبین شامل موارد زیر می‌شوند:

1- آنتی اسکالانت فلوکن (Flocon)

آنتی اسکالانت فلوکن از موغوب‌ترین برندهای آنتی اسکالانت سیستم اسمز معکوس است. در میان مدل‌های مختلف آنتی اسکالانت‌های این برند، فلوکن 260 بیش‌ترین مورد استفاده را دارد. این آنتی اسکالانت یا تمامی ممبران‌های پلی آمید و سلولزی سازگاری دارد. هم چنین دارای تاییدیه‌های جهانی برای تضمین کیفیت آب در مصارف شرب نیز می‌باشد.

2- آنتی اسکالانت آویستا (Avista)

آنتی اسکالانت آویستا برای جلوگیری از تشکیل رسوبات کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، سولفات باریم و … در سطح غشای فیلتر ممبران در پیش تصفیه سیستم‌های تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3- آنتی اسکالانت جنسیس (Genesys)

آنتی اسکالانت جنسیس نیز از تنوعی از مدل‌های مختلف برای جلوگیری از تشکیل انواع رسوبات در سطح غشای ممبران برخوردار است. آنتی اسکالانت جنسیس در جلوگیری از تشکیل رسوبات کربنات، سیلیکا و سولفات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برندهای ذکر شده در بالا تنها تعداد معدودی از برندهای برتر آنتی اسکالانت آبین مورد استفاده در سیستم‌های اسمز معکوس است. برای مشاهده دیگر برندهای آنتی اسکالانت می‌توانید به وب سایت این شرکت مراجعه کنید.

چه نکاتی را در زمان خرید آنتی اسکالانت باید در نظر بگیرم؟

علاوه بر برند آنتی اسکالانت، در زمان خرید این محصول و البته کلیه محصولات شیمیایی تصفیه آب باید ابتدا آنالیز آب ورودی و مشخصات دستگاه را بررسی کنید و مطابق با نیاز سیستم و میزان آلاینده‌های آب آنتی اسکالانت مناسب را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین آنتی اسکالانت برای سیستم تصفیه آب صنعتی در نشر گرفتن موارد زیر می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد:

  • مقدار TDS و هدایت الکتریکی آب ورودی
  • مقدار سختی کل آب ورودی
  • مقدار قلیائیت آب ورودی
  • میزان سولفات موجود در آب
  • ظرفیت دستگاه
  • درصد ریکاوری در نظر گرفته شده در زمان طراحی سیستم تصفیه آب صنعتی
  • در صورت استفاده: نوع اسید و دوز تزریق آن
  • استفاده یا عدم استفاده از فیلترهای سختی گیر رزینی در پیش تصفیه دستگاه
  • مقدار PH و دمای آب ورودی

بهترین و مرغوب‌ترین آنتی اسکالانت را از کجا بخرم؟

تا اینجا برندهای برتر آنتی اسکالانت و پارامترهای مهم در زمان خرید این محصول را با هم بررسی کردیم. حال این سوال پیش می‌آید که بهترین فروشگاه یا وب سایتی که با اطمینان خاطر از اصالت محصول می‌توانیم این برندها را از آنها خریداری کنیم، کدام موارد هستند؟

به همان اندازه که استفاده از آنتی اسکالانت در سیستم‌های تصفیه آب صنعتی اهمیت دارد، این که محصول خریداری شده اصل باشد نیز مهم است، زیرا استفاده از آنتی اسکالانت تقلبی باعث آسیب جدی به غشای فیلتر ممبران و خرابی آن می‌شود.

بهترین فروشگاه‌ها یا وب سایت‌های فروش آنتی اسکالانت مواردی هستند که یا خود وارد کننده مستقیم این محصولات باشند و یا با وارد کنندگان و تولید کنندگان معتبر به صورت مستقیم و بدون واسطه برای تامین آنتی اسکالانت همکاری می‌کنند. تنها در این صورت است که می‌توانید هم از اصالت آنتی اسکالانت و هم از قیمت مناسب آن اطمینان داشته باشید.

آموزش نحوه خرید آنتی اسکالانت از آبین

همان‌طور که گفته شد آبین یکی از تامین کنندگان و وارد کنندگان انواع برندهای آنتی اسکالانت اسمز معکوس در ایران است. در وب سایت تصفیه آب آبین می‌توانید انواع آنتی اسکالانت را مشاهده کرده و مطابق با نیاز سیستم‌تان بهترین نوع محصول را انتخاب کنید. علاوه بر این با توجه به این که اهمیت انتخاب صحیح نوع آنتی اسکالانت در سیستم‌های تصفیه آب صنعتی اهمیت زیادی دارد، آبین با فراهم آوردن امکان مشاوره رایگان تلفنی همواره در تلاش برای کمک به انتخاب محصول مناسب توسط مشتریان خود بوده است. برای بهره‌مندی از این فرصت می‌توانید از طریق شماره‌های وب سایت تصفیه آب آبین با کارشناسان فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

با توجه به این که آنتی اسکالانت در ظرفیت‌های مختلفی به فروش می‌رسد و هم چنین به دلیل وارداتی بودن اغلب برندهای آنتی اسکالانت، قیمت این محصول به صورت به روز استعلام می‌شود. بنابراین چنان چه قصد خرید آنتی اسکالانت آبین را دارید، برای اطلاع از قیمت به روز محصول مورد نظرتان نیز می‌توانید با کارشناسان فروش این شرکت در ارتباط باشید.

جهت خرید انواع آنتی اسکالانت به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://abin.ir/products/chemical-products/%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA/

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*