کراس اور فیدلیتی XB2

معرفی کامل جتور X2 ؛ فیدلیتی XB2 در ایران؟ + ویدیو

کراس اوور جتور ایکس 2 ، جدیدترین محصول شرکت چری است که شاید توسط گروه بهمن موتور و با نام فیدلیتی XB1 راهی ایران شود. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت این Chery Jetour X2 آشنا می‌شویم و شانس واردات آن به ایران را بررسی می‌کنیم.

گروه خودروسازی بهمن موتور در سال جاری، با دست پر به میدان آمده است. از فیدلیتی پرستیژ گرفته که در کشور چین با نام جتور X70 پلاس خرید و فروش می‌شود، تا فیدلیتی دریم و حتی کراس اوورهای خوش چهره‌ای مثل فیدلیتی XB1 و همزاد مهربان و طبیعت‌دوست آن یعنی فیدلیتی XB1 هیبریدی، همه و همه جزو محصولاتی هستند که قرار است به زودی و توسط گروه بهمن موتور، راهی ایران شوند. در این میان، شاید یک کراس اور جذاب و مدرن دیگر هم به این مهمانی اضافه شود؛ یعنی جتور X2 یا احتمالا فیدلیتی XB2 که در ادامه قرار است با زیر و بم آن آشنا شویم.

فهرست عناوین:

معرفی جتور X2 یا فیدلیتی XB2

این خودرو، جدیدترین محصول برند Jetour و همزاد جتور X1 است که برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای 2023 به روی صحنه آمد. هرچند که پلتفرم و پیشرانه این دو خودرو با هم یکی است اما جتور X2 از پیشرفته‌ترین اِلمان‌های طراحی بهره می‌برد و از نظر چهره و قیافه، همرده‌ی محصولات اروپایی است.

طراحی ظاهری و ابعاد

کراس اوور جتور X2

اندازه و ابعاد جتور X2 هیچ فرقی با جتور دشنگ ندارد و شامل 4590 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1685 میلی متر ارتفاع است و فاصله محورها هم به 2720 میلی متر می‌رسد. جلو پنجره و ظاهر فیدلیتی XB2 تقریبا متفاوت از فیدلیتی XB1 است؛ خصوصا چراغ‌های جلو و فرم سپرها.

کراس اوور جتور X2

دستیگره‌های پاپ اوت یا همان مخفی شونده

البته طرح رینگ‌ها و در کل نمای جانبی، هیچ فرقی نکرده اما در نمای عقبی، شاهد حذف شدن سر اگزوزها و دیفیوزر و سپر جدید هستیم. یکی دیگر از جذابیت‌های این خودرو هم دستگیره‌های درب آن مربوط می‌شود که از نوع پاپ اوت یا همان «دستگیره‌های مخفی شونده» است و قبلا این نوع از دستیگره‌ها را در چانگان یونی تی دیده بودیم.

طراحی کابین و داشبورد

کراس اور فیدلیتی XB2

اتاق و داشبورد جتور X2 هم هیچ فرقی با همزاد خود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود تا شاید بهمن موتور، این خودرو را در قالب فیس لیفت فیدلیتی XB1 به سبد محصولات خود اضافه کند.

روی داشبورد فیدلیتی XB2 ، برخلاف اکثر خودروهای چینی که از نمایشگرهای دوال اسکرین بهره می‌برند، فقط یک نمایشگر بزرگ با ابعاد 14.8 اینچ را در قالب مولتی مدیای لمسی داریم و کلاستر دیجیتال هم به صورت خیلی مخفیانه، پشت فرمان تعبیه شده. خود فرمان هم از جدیدترین طراحی روز بهره می‌برد و غربیلک 2 پره با طرح دابل D کات را دارد. پنل‌های تهویه مطبوع هم به پایین‌ترین جای ممکن آمده‌اند و پنل‌های کناری هم در یک خط صاف قرار دارند تا عرض داشبورد را بیشتر جلوه دهند. همچنین استفاده از پارچه و چرم مصنوعی با رنگ سفید هم دقیقا برای بزرگ‌تر جلوه دادن کابین به کار رفته است.

مشخصات فنی و آپشن و امکانات جتور X2

کراس اور فیدلیتی XB2

این خودرو به مانند فیدلیتی XB1 قرار است در سه تریم متفاوت و با سه قوای محرک مختلف راهی بازار شود. موتور جتور X2 در تریم پرچمدار، یک پیشرانه 4 سیلندر توربو شارژ 1.6 لیتری از نوع TGDI است که نمونه مشابه آن را در زیر کاپوت فیدلیتی پرستیژ دیده بودیم. این پیشرانه 1.6T می‌تواند حدود 200 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور را با گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه، راهی چرخ‌های جلویی کند.

کراس اوور جتور X2

نسخه بعدی که احتمال واردات آن به ایران خیلی کم است، به موتور 1.5 لیتری توربو شارژ مجهز شده و نسخه هیبریدی هم دقیقا همین پیشرانه را به همراه یک موتور برقی در محور عقب جفت می‌کند تا یک کراس اور AWD را به خریداران تحویل دهد. گیربکس جتور X2 در نسخه 1.5 لیتری تمام بنزینی از نوع CVT است اما در مدل هیبریدی، یک گیربکس اتوماتیک DHT با سه دنده مصنوعی جایگزین آن شده است.

کراس اور فیدلیتی XB2

در ادامه به لیست امکانات و آپشن‌های فیدلیتی XB2 می‌رسیم که احتمالا خیلی‌ از آن‌ها در نسخه استاندارد هم حضور دارند:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • دستیگره‌های درب پاپ اوت
  • ترمز ABS و EBD
  • دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور
  • دوربین دنده عقب و سنسور پارک
  • دوربین ثبت وقایع
  • دستیار حرکت در سربالایی
  • ترمز پارک برقی و اتوهلد
  • رینگ‌های آلومینیومی با طرح مولتی اسپاک و دو رنگ
  • سانروف پاناروما
  • اتولایت و دی لایت با چراغ‌های تمام LED
  • مولتی مدیای لمسی با ابعاد 15 اینچ
  • کلاستر دیجیتال مخفی

قیمت و واردات جتور X2 یا فیدلیتی XB2

کراس اور فیدلیتی XB2

قیمت کراس اوور جتور X2 یا احتمالا همان فیدلیتی XB2 بهمن موتور در نسخه 1.6 لیتری توربو شارژ، بین 14 تا 19.3 هزار دلار بالا و پایین‌ می‌شود و اگر واردات آن به ایران صورت گیرد، این عدد احتمالا در محدوده 1 میلیارد و 7 میلیون تومان تا 2.3 میلیارد تومان باشد.

همچنین قیمت جتور X2 هیبریدی هم از 21 هزار دلار شروع می‌شود و نهایتا در مدل فول آپشن به 25 هزار دلار می‌رسد. اگر بهمن موتور واردات فیدلیتی XB2 هیبریدی را در دستور کار خود قرار دهد، قطعا می‌تواند یک رقابت جذاب را با لاماری ایما هیبریدی شروع کند! در حال حاضر هیچ خبری از واردات جتور X2 معمولی یا هیبریدی به ایران منتشر نشده و ما صرفا حدس می‌زنیم که این کراس اوور با نام فیدلیتی XB2 و با عاملیت بهمن موتور راهی خیابان‌های کشور شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*