کراس اوور فیدلیتی XP1 بهمن موتور

جیتور X1 با نام فیدلیتی XP1 به ایران می‌آید + ویدیو

جتور ایکس 1 که با نام جیتور دشنگ هم شناخته می‌شود، یک کراس اور جمع و جور و اسپرت چینی‌ است که می‌تواند رقیب برحق لاماری ایما باشد و قرار است با نام فیدلیتی XP1 راهی ایران شود. در ادامه با زیر و بم Jetour Dasheng X1 یا همان Fidelity XP1 آشنا می‌شویم.

داستان واردات خودروهای جتور به ایران، سر دراز دارد. در روزگاری نه چندان دور، قرار بود تا جتور X70 با نام فیدلیتی پرستیژ روانه ایران شود اما به دلایل متعدد، این موضوع تا امروز اتفاق رخ نداده است. حالا طبق گزارش‌های رسمی از گروه بهمن، می‌دانیم که جتور داشنگ X1 قرار است تحت برند فیدلیتی راهی ایران شود. در ادامه با مشخصات فنی، قیمت، تاریخ و آپشن‌ها و امکانات جتور X1 یا همان فیدلیتی XP1 در ایران آشنا خواهیم شد و ریز به ریز جزئیات آن را بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین:

معرفی کوتاه جتور X1 یا همان فیدلیتی XP1 گروه بهمن موتور

این خودرو یک کراس اوور اسپرت با ظرفیت 5 نفر است که از نظر ظاهری، حسابی می‌تواند لاماری ایما را به دردسر بیاندازد. خودرو جدید فیدلیتی در سه تریم مختلف و با پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربو شارژ، 1.6 لیتری توربو شارژ و پلاگین هیبریدی راهی ایران خواهد شد و بازه قیمتی آن‌ها هم بین 15 تا 26.5 هزار دلار متغیر خواهد بود.

طراحی ظاهری و ابعاد جتور X1 بهمن موتور

کراس اور جتور X1 دشنگ بهمن موتور

کراس اوور فیدلیتی XP1 از نظر چهره (حداقل در بین چینی‌های حاضر در ایران)، در لیگ دیگری قرار دارد. جلو پنجره این خودرو، طرح آجری شکلی را به نمایش می‌کشد و چراغ‌های LED دوگانه با طراحی باریک و کشیده، نمای جلویی در جتور X1 را مدرن‌تر از هرچیزی کرده‌اند. همچنین دی لایت‌ها و مه شکن‌های هم درست در زیر هم قرار گرفته‌اند.

کراس اور جتور X1 دشنگ بهمن موتور

نمای کناری در کراس اوور جتور X1 دقیقا مثل تمام چینی‌های دیگر است و رینگ‌های 19 اینچی و شمایلی از کوپه بودن را به رخ می‌کشد. زمانی که از عقب به جتور X1 نگاه می‌کنید، شاید کمی گیج شوید و به یاد کراس اوورهای لکسوس بیفتید. علاوه بر اسپویلر سقفی و دو تکه، این خودرو میزبان یک دیفیوزر عجیب است که تقریبا تمام سپر را پوشانده است.

کراس اور جتور X1 دشنگ بهمن موتور

در نهایت به ابعاد فیدلیتی XP1 می‌رسیم که شامل 4590 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض و 1685 میلی متر ارتفاع میشود و فاصله محورهای آن هم به 2720 میلی متر می‌رسد.

طراحی کابین و داشبورد کراس اوور جتور X1 بهمن موتور

کراس اوور فیدلیتی XP1 بهمن موتور

اتاق جتور X1 یا همان فیدلیتی جدید، حتی از ظاهر آن هم مدرن‌تر است و سطح جدیدی از جوان پسند بودن را ارائه می‌کند. فرمان این خودرو با غربیلک دو پره و شکل مربعی طراح شده است و در پشت آن، هیچ خبری از عقربه‌های آنالوگ نیست و فقط یک نمایشگر دیجیتال 8 اینچی به چشم می‌آید. البته اگر نسخه فول آپشن جتور X1 را انتخاب کنید، یک هدآپ دیسپلی 8 اینچی را هم خواهید داشت.

کراس اور جتور X1 داشنگ بهمن موتور

در کناری کلاستر دیجیتال، یک نمایشگر لمسی با ابعاد 15.6 اینچ را داریم که تقریبا داشبورد را به زیر سلطه خود درآورده و حتی از سیستم نورپردازی داینامیک با 64 رنگ هم جذاب‌تر است! دنبال اهرم دنده نگردید چرا که به سبک خودرو های آمریکایی، به پشت فرمان منتقل شده و جای اهرم برف پاک کن را اشغال کرده است؛ دقیقا مثل چانگان شنلن S7!

کنسول وسطی در جتور X1 دقیقا شبیه به جتور X70 پلاس طراحی شده و اصلا به داشبورد وصل نشده! بر روی این قسمت، می‌توانید دو جالیوانی و شارژر وایرلس را پیدا کنید. همچنین تنظیم صندلی‌های ردیف جلو هم به صورت برقی است و از سیستم گرم کن هم بهره می‌برند.

مشخصات فنی و آپشن های کراس اوور فیدلیتی XP1 بهمن موتور

کراس اوور فیدلیتی XP1 بهمن موتور

عضو جدید برند فیدلیتی، قرار است با سه پیشرانه مختلف راهی ایران شود. کراس اور فیدلیتی XP1 در تریم 1.5 لیتری توربو شارژ، تقریبا 160 اسب بخار را از طریق گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه یا دستی به چرخ‌های جلویی ارسال می‌کند که این عدد در تریم 1.6 لیتری توربو شارژ به 197 اسب بخار و 290 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند.

کراس اوور فیدلیتی XP1 بهمن موتور

از آن جایی که گروه آرین پارس موتور قرار است لاماری ایما هیبریدی را به ایران وارد کند، پس فیدلیتی XP1 هیبریدی هم بیکار نمی‌شیند و راهی کشور ما می‌شود. این نسخه علاوه بر موتور 1.5 لیتری توربو شارژ، یک موتور الکتریکی اضافی هم دارد که توان جتور X1 را به 326 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور پرتاب می‌کند. همچنین این نسخه میزبان گیربکس 3 سرعته DHT است و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر (در حالت ترکیبی)، فقط 1 لیتر است؛ درست شبیه به چانگان CS75 پلاس هیبریدی!

در انتهای این بخش به آپشن‌ها و امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی جتور X1 می‌رسیم که شامل موارد زیر می‌شود:

  • کروز کنترل اتوماتیک
  • دی لایت و اتولایت
  • صندوق پران برقی
  • فرمان برقی
  • سانروف برقی 62 اینچی
  • نور بالای اتوماتیک
  • سیستم نورپردازی داینامیک با 64 رنگ
  • مولتی مدیا 15 اینچی لمسی و کلاستر دیجیتال 8 اینچی
  • شارژر وایرلس
  • سیستم تهویه هوای اتوماتیک با دریچه‌های اختصاصی در ردیف دوم
  • 6 کیسه هوا (دو عدد برای سرنشین‌های جلویی، دو عدد برای ستون‌ها و دو عدد برای سرنشین‌های عقبی)
  • دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی
  • صندلی‌های برقی با گرمکن در ردیف دوم
  • هدآپ دیسپلی (فقط در تریم فول آپشن)
  • سنسور پارک و دوربین دنده عقب
  • اتوهلد و ترمز پارک برقی
  • رادار باقی ماندن در بین خطوط
  • سیستم ترمز اضطراری
  • سه حالت رانندگی برای فرمان و 6 حالت رانندگی برای پیشرانه

قیمت کراس اوور فیدلیتی XP1 در ایران و تاریخ رونمایی و ورود به بازار

کراس اوور فیدلیتی XP1 بهمن موتور

قیمت کراس اور کامپکت جتور X1 بسته به تریم انتخابی، بین 14.7 تا 26.5 هزار دلار خواهد بود که نسخه 1.5 لیتری توربو شارژ استاندارد، ارزان‌ترین نسخه خواهد بود و مدل 1.5 لیتری توربو شارژ هیبریدی فول آپشن، گران‌ترین مدل جتور X1 خواهد بود. از آن جایی که این خودرو رقیب اصلی فونیکس اف ایکس پریمیوم و لاماری ایما فول آپشن به حساب می‌آید، احتمال می‌دهیم که قیمت فیدلیتی XP1 در ایران، بین 1.9 تا 2.5 میلیارد تومان متغیر باشد.

گروه خودروسازی بهمن موتور در اوایل سال 1402، کراس اور جتور X1 یا همان فیدلیتی XP1 را در قامت یک خودرو وارداتی به ایران می‌آورد و سپس نسخه مونتاژی آن را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. سپس احتمالا نسخه 1.6 لیتری توربو شارژ مهمان خیابان‌های ایران خواهد شد و در نهایت (احتمالا اواخر 1402)، جتور X1 پلاگین هیبریدی را خواهیم داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فیدلیتی x1 یا جیتور
    کومونیسمه😂