عدم همکاری بانک ها با خریداران منصرف شده خودروهای وارداتی

دردسر جدید برای خریداران منصرف شده خودروهای وارداتی؛ بانک‌ها پول را پس نمی‌دهند!

وجه متقاضیان اتومبیل های وارداتی باید بلافاصله پس از انصراف آزاد شود، ولی بانک‌ها با خریداران منصرف شده خودروهای وارداتی همکاری نمی‌کنند.

در طرح جدید فروش خودروهای وارداتی، متقاضیان باید برای ثبت نام اولیه مبلغ 500 میلیون تومان را به‌عنوان پیش‌نیاز در حساب وکالتی خود بلوکه می‌کردند. با این حال، امکان انصراف پیش روی متقاضیان قرار داده شده بود و با وجود تاکید وزارت صمت بر آزادسازی پول خریداران منصرف شده خودروهای وارداتی توسط بانک‌ها در اسرع وقت، تعدادی از بانک‌ها هنوز پول آن‌ها را پس نداده‌اند. سخنگوی وزارت صمت به‌تازگی رسماً درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کرده و توضیحاتی را در این خصوص ارائه داده است.

عدم همکاری بانک‌ها در زمینه آزادسازی پول خریداران منصرف شده خودروهای وارداتی

عدم همکاری بانک ها با خریداران منصرف شده خودروهای وارداتی

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صفحه رسمی خود اظهار داشته که بانک‌ها در آزادسازی پول متقاضیان منصرف شده همکاری نکرده‌اند و شکایت‌هایی در این رابطه به‌دست وزارت رسیده است. بنا به گفته قالیباف، بانک‌ها موظف شده‌اند که پول بلوکه شده متقاضیان انصرافی خودروهای وارداتی را بلافاصله پس از ثبت انصراف در سیستم آزاد کنند. حالا که بعضی از بانک‌ها اقدام به پیگیری انصراف متقاضیان اتومبیل‌های وارداتی نکرده‌اند، وزارت صمت در روز سه‌شنبه مکاتبات لازم را با بانک‌ها انجام داده است. قالیباف تاکید کرده است که این مشکل باید حل و فصل شود.

نوشته دقیق قالیباف به‌عنوان سخنگوی وزارت صمت درباره عدم آزادسازی مبلغ بلوکه شده خریداران منصرف شده خودروهای وارداتی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

چنانچه متقاضیان خودروهای وارداتی، انصراف خود را (در سامانه) ثبت کنند، باید بلافاصله ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی آن‌ها توسط بانک آزاد شود. وزارت صمت روز سه‌شنبه مکاتبات لازم را با بانک‌ها انجام داده است اما شکایاتی به وزارت صمت رسید که بانک‌ها همکاری لازم را نمی‌کنند. این اشکال باید برطرف شود.

ثبت نام اولیه خودروهای وارداتی بعد از حواشی فراوان به‌تازگی بالاخره صورت گرفت و پس از چند بار تعویق، بالاخره نتایج قرعه کشی این خودروها اعلام شد. متقاضیان خرید اتومبیل های وارداتی، حالا باید به وب‌سایت مربوطه برای مشاهده رتبه، اولویت و زمان تخصیص اتومبیل خود مراجعه کنند. پس از این مرحله، فرایند انتخاب خودرو و عقد قرارداد با شرکت واردکننده کلید می‌خورد.

نظر شما کاربران گجت نیوز در مورد عدم همکاری برخی از بانک‌ها با متقاضیان منصرف شده اتومبیل های وارداتی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*