بزرگترین صادرکننده خودرو جهان

چینی‌ها جایگاه بزرگترین صادرکننده خودرو جهان را از ژاپن گرفتند

آمارهای منتشر شده مربوط به سه ماهه نخست سال 2023 نشان می‌دهد چینی‌ها با سبقت از ژاپن عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو جهان را از آن خود کردند.

آمارهای منتشر شده از گمرک چین نشان می‌‌دهد چینی‌ها موفق شدند در سه ماهه اول سال 2023 با سبقت از ژاپن عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان را از آن خود کنند. میزان صادرات خودرو توسط چینی‌ها از ماه ژانویه تا مارس 2023 حدود 58 درصد افزایش یافته و به بیش از 1 میلیون دستگاه خودرو رسیده است. این در حالی است که ژاپنی‌ها حدود 950 هزار دستگاه خودرو را صادر کردند.

لقب بزرگترین صادرکننده خودرو جهان به چینی‌ها رسید

گزارش‌های منتشر نشده حاکی از آن است که چین به‌واسطه افزایش تقاضا برای خودروهای وارداتی و همچنین افزایش صادرات خودروها به روسیه توانسته میزان صادرات خود در سه ماهه اول سال 2023 را افزایش دهد. از ماه ژانویه تا مارس 2023 میزان صادرات خودروهای غیر بنزینی و گازوئیلی چین به 380 هزار دستگاه رسیده که از افزایش 93 درصدی حکایت دارد. همچنین این میزان معادل 40 درصد از کل صادرات خودرو این کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، کارخانه تسلا در چین نیز به‌عنوان بزرگترین برنده افزایش صادرات خودروهای غیر بنزینی در چین محسوب می‌شود؛ چرا که این کارخانه توانسته 90 هزار دستگاه را صادر کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 20 درصدی آن حکایت دارد.

میزان صادرات چینی‌ها به روسیه نیز در در سه ماهه اول سال 2023 به 140 هزار دستگاه رسیده که از رشد 3 برابری نسبت به قبل حکایت دارد. از این رو می‌توان گفت روسیه به بزرگترین خریدار خودروهای چینی در جهان در سال 2023 تبدیل شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*