ایلان ماسک موشک فضایی

تکنولوژی جدید ایلان ماسک برای پرتاب موشک های فضایی + ویدیو

استارشیپ موشک قدرتمند شرکت اسپیس ایکس است که برای سفرهای فضایی آماده می‌شود. حالا ایلان ماسک از یک تکنولوژی جدید برای پرتاب این دسته از موشک های فضایی رونمایی کرده است.

ایلان ماسک سال‌ها پیش برای مذاکره به‌منظور خرید موشک به روسیه سفر کرد. هرچند که مذاکرات اصلا خوب پیش نرفت و او نیز تصمیم گرفت که شرکت اختصاصی خود را برای ساخت موشک راه بیندازد. شرکت ایلان ماسک آنچنان در طول این سال‌ها پیشرفت کرده است که کمتر کسی در جهان نام اسپیس ایکس را نمی‌شناسد.

ایلان ماسک ویدیو مربوط به تکنولوژی جدید موشک های فضایی را منتشر کرد

اسپیس ایکس به‌حدی پیشرفت کرده است که حتی ناسا می‌خواهد از موشک استارشیپ این شرکت در ماموریت آرتمیس ۳ و ۴ استفاده کند. در این ماموریت‌ها فضانوردان پس از چندین دهه مجددا روی سطح ماه قدم خواهند گذاشت. استارشیپ قوی‌ترین موشک ساخته شده توسط بشر است و چندی پیش نیز شرکت سازنده اولین پرتاب آزمایشی آن را انجام داد.

در نتیجه این آزمایش سکوی پرتاب موشک به‌شدت آسیب دید. در واقع گودال بزرگی آنجا پدید آمد و تکه‌های بتن نیز به‌پرواز در آمدند. همین نیز باعث شد که ایلان ماسک تنها یک روز بعد از تلاش برای جلوگیری از آسیب‌های این‌چنینی خبر دهد. برنامه آنها استفاده از یک صفحه فولادی بزرگ است که با استفاده از آب خنک می‌شود. تکنولوژی جدید ایلان ماسک برای پرتاب موشک های فضایی ضروری است.

البته اسپیس ایکس از سه‌ماه پیش روی این صفحه خاص کار می‌کرد؛ اما نتوانستند آن را برای پرتاب آزمایشی آماده کنند. در واقع مهندسان اسپیس ایکس گمان می‌کردند که بتن زیر سکوی پرتاب تحمل یک بار روشن‌شدن موشک را خواهند داشت. چیزی که در واقعیت رخ نداد. خوشبختانه اسپیس ایکس ویدیو جدیدی منتشر کرده است که در آن نسخه اولیه‌ای از صفحه فولادی در برابر یک رپتور قرار می‌گیرد.

در پایان آزمایش صفحه فولادی هنوز سالم است. هرچند صفحه مورد نظر باید تحمل قدرت فوق‌العاده ۳۳ موتور رپتور در مرحله اول را داشته باشد، به‌همین خاطر هنوز تحت توسعه است. ایلان ماسک پیشتر گفته بود که اسپیس ایکس به‌‌صورت همزمان چند موشک استارشیپ را آماده می‌کند و می‌تواند به‌زودی پرواز دیگری را آزمایش کنند.

البته ایلان ماسک می‌داند که پرتاب یک موشک فضایی دیگر مشروط به آماده شدن تکنولوژی جدید سکو و همچنین دریافت تاییدیه از مقامات هوانوردی آمریکا است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*