درگ لاماری ایما با هلیکوپتر

مسابقه درگ لاماری ایما با هلیکوپتر + ویدیو

دانگ فنگ در آخرین نمایش خود، یک درگ جذاب را بین لاماری ایما فیس لیفت و هلیکوپتر بل 407 برگزار کرد. اما کدام از آن‌ها پیروز این رقابت است؟

شرکت دانگ فنگ با کراس اوور جذاب خود یعنی Evo T5 که در ایران با نام لاماری ایما شناخته می‌شود، این روزها در حال کولاک کردن است. آن‌ها ابتدا به سراغ نسخه هیبریدی لاماری ایما رفتند و سپس مدل برقی را روانه بازار کردند و در آخرین حرکت خود، لاماری ایما فول آپشن و فیس لیفت جدید را به خیابان‌های چین فرستاند؛ فقط درگ این خودرو چینی با هلیکوپتر کم بود که آن‌ هم اضافه شد! در ادامه با ویدیو جذابی از درگ لاماری ایما فیس لیفت با هلیکوپتر همراه می‌شویم و جزئیات این خبر را می‌خوانیم.

فهرست عناوین:

درگ لاماری ایما فیس لیفت با هلیکوپتر

این درگ در هفته گذشته و در رویداد «سرعت و هیجان دانگ فنگ» برگزار شد و شرکت‌ کننده‌های اصلی آن، یک دستگاه لاماری ایما فیس لیفت جدید و یک هلیکوپتر بل 407Gxi بودند.

برنده مسابقه لاماری ایما و هلیکوپتر که بود؟

درگ لاماری ایما با هلیکوپتر

برخلاف اکثر مسابقات رسمی که درگ‌های 400 متر یا بیشتر هستند، طول مسیر این مسابقه‌ی درگ به 100 متر محدود شده بود که لاماری ایما فیس لیفت به لطف پیشرانه 197 اسب بخاری و گیربکس دو کلاچه 7DCT700، هلیکوپتر بل 407Gxi را پشت سر گذاشت و برنده این رقابت شد.

مشخصات فنی و امکانات لاماری ایما فیس لیفت و فول آپشن

درگ لاماری ایما با هلیکوپتر

هلیکوپتر بل 407 ایکس جی آی

البته حداکثر سرعت دانگ فنگ Evo T5 یا همان لاماری خودمان، تقریبا 200 کیلومتر بر ساعت است که این عدد برای هلیکوپتر بل 407Gxi به 260 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و اگر این مسابقه کمی طولانی‌تر بود، شاید لاماری ایما فیس لیفت بازنده می‌شد.

مسابقه دانگ فنگ Evo T5 با هلیکوپتر

نکته جالب‌تر اینجاست که این هلیکوپتر به موتورهای رولزرویس M250-C47E/4 مجهز شده که جزو پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین نوع از موتورهای هلیکوپتر در جهان محسوب می‌شوند. همچنین حداکثر توان هلیکوپتر بل 407Xgi به 800 اسب بخار می‌رسد و لاماری ایما فقط 197 اسب بخار دارد.

ثبت شتاب 7.96 ثانیه‌ای از لاماری ایما در تست درگ با هلیکوپتر

مسابقه دانگ فنگ Evo T5 با هلیکوپتر

پیشرانه لاماری ایما با اینکه فقط 1.5 لیتر حجم دارد اما به لطف سیستم توربو شارژ و استفاده از آخرین تکنولوژی‌های دانگ فنگ، می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. همچنین شتاب 0 تا 100 لاماری ایما در این تست، برابر با 7.96 ثانیه بوده و این عدد در کنار سیستم تعلیق مک فرسون مستقل (در محور جلو) و مولتی لینک مستقل (در محور عقب)، از یک سواری نرم و هیجان انگیز حکایت می‌کند. راندمان گرمایی این موتور به 41.07 درصد می‌رسد و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 7DCT300 در این خودرو هم جزو 10 گیربکس برتر در جهان است.

لاماری ایما فول آپشن به زودی وارد ایران خواهد شد و امکانات و آپشن‌هایی مثل دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، صندلی برقی، سنسور نور و باران و… را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. همچنین نسخه فیس لیفت هم در صف واردات به ایران قرار داد.

با لاماری ایما، آب در دل شما تکان نمی‌خورد!

درگ لاماری ایما با هلیکوپتر

یکی دیگر از تست‌های جذاب در این رقابت، به «آزمایش لیوان آب در لاماری ایما» مربوط می‌شود. شرکت‌ کنندگان یک لیوان آب را در جالیوانی لاماری ایما قرار دادند و مسیر پیست را با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت طی کردند. به لطف سیستم تعلیق پیشرفته، حتی یک قطره آب هم از این لیوان بیرون نریخت! همچنین سیستم ESP لاماری ایما، یکی از شاهکارهای بوش (با اسم Bosch 9.3) است که روی هندلینگ این خودرو، تاثیر زیادی دارد.

لاماری فول آپشن و فیس لیفت کی به ایران وارد می‌شوند؟

درگ لاماری ایما با هلیکوپتر

واردات لاماری ایما فول آپشن به ایران قطعی شده و انتظار داریم که در ماه‌های آینده و طی نمایشگاه خودرو تهران، از این محصول رونمایی شود. همچنین لاماری ایما فیس لیفت هم در صف ورود به ایران قرار دارد اما شاید کمی دیرتر آن را ببینیم.

قیمت لاماری فیس لیفت و فول آپشن چقدر خواهد بود؟

درگ لاماری ایما با هلیکوپتر

قیمت لاماری ایما فول آپشن در محدوده 18 هزار دلار قرار دارد و احتمالا در بازار ایران، تا 2.5 میلیارد تومان هم قیمت گذاری شود و قیمت نمایندگی لاماری ایما فول آپشن هم کمتر از 2 میلیارد تومان خواهد بود. از آن‌ جایی که نسخه فول آپشن و فیس لیفت از نظر فنی فرقی با هم ندارند، قیمت لاماری ایما فیس لیفت فقط کمی بیشتر از مدل فول آپشن است.

مسابقه دانگ فنگ Evo T5 با هلیکوپتر

در پایان باید اشاره کنیم که رقابت و درگ لاماری ایما و هلیکوپتر، بیشتر جنبه نمایشی دارد و نمی‌تواند چیز خاصی را نشان دهد. البته این خودرو در پیست و خیابان، خودش را ثابت کرده و به زودی با ویدیو بررسی اختصاصی گجت نیوز از لاماری ایما، این نکته را به شما نشان می‌دهیم.