مایکروسافت بیلد 2023

رویداد مایکروسافت بیلد 2023؛ از کوپایلت و هوش مصنوعی تا بلوتوث جدید در ویندوز 11

در این مطلب به معرفی مهم‌ترین اتفاقات و فناوری‌های به‌نمایش درآمده در رویداد مایکروسافت بیلد 2023 می‌پردازیم که هم‌اکنون در جریان است.

رویداد توسعه‌دهندگان بیلد مایکروسافت که از روز گذشته آغاز شده، عمدتا در مورد ادغام آخرین فناوری‌های هوشمند مصنوعی با ابزار این شرکت است. این نمایشگاه که به دو صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود به‌طور خاص حول محور هوش مصنوعی، بینگ چت، ابزارهای جدید توسعه‌دهندگان ویندوزی، گیت‌هاب و ترمینال ویندوز شکل گرفته است.

مایکروسافت طی این رویداد از پیشرفت‌های متعدد خود در حوزه سرویس‌های ابری، مانند ادغام هوش مصنوعی با Azure و هم‌چنین یک سیستم تحلیلی جدید که “Fabric” نام دارد، رونمایی کرده است. در ادامه به مرور مهم‌ترین ابزارهای این شرکت که طی رویداد مایکروسافت بیلد 2023 معرفی شده‌اند، می‌پردازیم.

رویداد بیلد 2023

رونمایی‌های مهم رویداد مایکروسافت بیلد 2023 

پلاگین‌های هوش مصنوعی

مایکروسافت در خلال رویداد بیلد 2023 عنوان کرد که از استاندارد پلاگین مشابه با شرکای خود در OpenAI استفاده می‌کند. این امر به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد پلاگین‌هایی بسازند که در سرویس‌های Dynamics، Bing Chat، ChatGPT، مایکروسافت 365 کوپایلت قابل ادغام باشد.

این غول فناوری هم‌چنین از اضافه شدن افزونه‌های جدید برای پشتیبانی از چت بینگ خبر داد. افزونه‌های اعلام شده شامل مواردی نظیر Kayak، Instacart، Klarna، Zillow و Redfin هستند. فرانک شاو، رئیس بخش ارتباطات مایکروسافت به مطبوعات اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از پروژه مایکروسافت 365 کوپایلوت، بیش از 50 افزونه در رویداد بیلد معرفی خواهند شد که از جمله آنها می‌توان به Thomas، Adobe، Atlassian، Reuters و Mural اشاره کرد.

کوپایلوت به مرورگر اج در ویندوز 11 می‌آید

مایکروسافت بیلد 2023

مایکروسافت هم‌چنین قصد دارد برخی از ویژگی‌های کوپایلوت که در حال حاضر در بخش پیش‌نمایش مایکروسافت 365 قرار دارند را به مرورگر اج اضافه کند. این سرویس هم‌اکنون برای پاسخ به درخواست‌های برنامه Microsoft 365 مانند اکسل، اوتلوک، تیمز، ورد و پاورپوینت استفاده می‌شود. با ادغام کوپایلوت و اج، کاربران می‌توانند از هوش مصنوعی برای ارتباط با مرورگر وب خود استفاده کنند.

ویندوز 11 هم‌چنین از بینگ چت به‌همراه پلاگین‌های اصلی و شخص ثالث استفاده خواهد کرد. ویندوز کوپایلوت به افراد اجازه می‌دهد تنظیمات را تغییر دهند، برنامه‌ها را باز کنند یا اقدامات دیگری را با استفاده از هوش مصنوعی و در حین ادغام با چت بینگ برای پاسخ به سوالات از طریق وب انجام دهد.

منشا رسانه‌ای – رونمایی مهم مایکروسافت در رویداد بیلد 2023

طی رویداد گوگل I/O، این شرکت به معرفی ویژگی‌هایی پرداخت که از طریق آنها می‌توان تصاویر و ویدیوهای ساخته شده توسط هوش مصنوعی را به‌طور مخفیانه علامت‌گذاری و شناسایی کرد. اکنون مایکروسافت نیز در کنفرانس بیلد 2023 از قابلیت‌های “Media Provenance” (منشا رسانه‌ای) رونمایی کرده که از همین قاعده پیروی می‌کند و به سرویس‌های Bing Image Creator و Microsoft Designer اضافه خواهد شد.

فناوری مایکروسافت از تکنیک‌های رمزنگاری برای علامت‌گذاری و تولید امضایی خاص برای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با ابرداده در مورد منشاء آن استفاده خواهد کرد. این شرکت هم‌چنین اضافه کرد که این نشانگر منطبق با استانداردهای تعیین شده توسط Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA)، که مایکروسافت یکی از بنیان‌گذاران آن است، خواهد بود. این شرکت هم‌چنین عنوان کرد که این فناوری با پشتیبانی از تصاویر اصلی و فرمت‌های ویدیویی کار خود را آغاز خواهد کرد.

فروشگاه مایکروسافت، هاب هوش مصنوعی دریافت می‌کند

مایکروسافت بیلد 2023

مایکروسافت استور نیز از قرار معلوم با هوش مصنوعی ادغام خواهد شد. این برنامه به‌زودی به یک بخش اختصاصی برای برنامه‌ها و تجربیات مبتنی بر AI مجهز خواهد شد. توسعه‌دهندگان هم‌چنین می‌توانند برنامه‌های متمرکز بر هوش مصنوعی خود را برای نمایش ارسال کنند.

علاوه بر آن، ادغام هوش مصنوعی با فروشگاه مایکروسافت، امکان نظارت و اسکن نظرات موجود در این استور را فراهم خواهد کرد. توسعه‌دهندگان هم می‌توانند فهرست‌های خود را با پیشنهادها کلمات کلیدی تولید شده توسط هوش مصنوعی برای بهبود بهینه‌سازی موتور جستجو پر کنند.

Dev Home 

مایکروسافت علاوه بر ابزارهای هوش مصنوعی خود، ویندوز را به‌عنوان ابزاری برای توسعه‌دهندگان با ویژگی‌ جدیدی تحت عنوان “Dev Home” ادغام کرد. این ویژگی که در پیش‌نمایش موجود است، به کاربران اجازه می‌دهد یک ماشین یادگیری راه‌اندازی کنند، به گیت‌هاب متصل شوند و داشبوردها و سایر برنامه‌های اکستنشن را تولید کنند. هم‌چنین امکان استفاده از ویجت‌های گیت‌هاب برای ردیابی عملکرد سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو نیز فراهم شده است.

علاوه بر آن، مایکروسافت قرار است پیکربندی WinGet را به ویندوز پکیج منیجر اضافه کند تا از فرآیند نصب محافظت کند و زمان انجام آن را از چند روز به چند ساعت کاهش دهد. فایل پیکربندی WinGet این اطمینان را می‌دهد که نسخه مناسب با بسته‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کنید.

گیت هاب

هم‌چنین یک حجم ذخیره‌سازی جدید تحت عنوان Dev Drive نیز تعریف شده که به‌نقل از مایکروسافت بر اساس سیستم فایل انعطاف‌پذیر (ReFS) طراحی شده و بهبود 30 درصدی زمان ساخت را ارائه می‌دهد. مایکروسافت در توصیف این قابلیت عنوان کرد که حالت عملکردی جدید محافظت از بار کاری توسعه‌دهندگان را افزایش می‌دهد و راه‌حلی را ارائه می‌دهد که بین امنیت و عملکرد تعادل برقرار کند.

اما در کنار ویژگی فوق، ابزارهای توسعه‌دهنده نیز فناوری هوش مصنوعی را دریافت خواهند کرد. برای مثال، ویندوز ترمینال از گیت‌هاب کوپایلوت ایکس پشتیبانی می‌کند و قادر خواهد بود از تجریه چت آزمایشی برای استفاده از زبان به‌صورت درون خطی و هم‌چنین در چت برای کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد خطاها، دریافت‌ ترفندهای مهم و انجام اقدامات در سراسر ترمینال استفاده کند. مایکروسافت هم‌چنین از قصد خود برای افزودن نوعی هوش مصنوعی به سبک گیت‌هاب کوپایلوت به سایر ابزارهای توسعه‌دهنده مانند WinDBG خبر داد.

پشتیبانی ویندوز 11 از بلوتوث کم‌مصرف 

مایکروسافت طی رویداد بیلد 2023، از اضافه شدن بلوتوث کم‌مصرف LE به ویندوز 11 خبر داد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد با حداقل مصرف باتری، به‌صورت بی‌سیم به دستگاه‌ها متصل شوند. این شرکت در بیانیه خود اعلام کرد که برای راه‌اندازی ویژگی مذکور، با سامسونگ و اینتل همکاری کرده است.

بلوتوث LE که سال گذشته توسط گروه ویژه بلوتوث راه‌اندازی شد، از کدک صوتی LC3 استفاده می‌کند که پشتیبانی از چند استریم یا توانایی انتقال صدا به چندین دستگاه را به‌طور هم‌زمان فراهم می‌کند. این قابلیت هم‌چنین پیشرفت‌های بزرگی را برای استفاده از سمعک ارائه می‌دهد و این امکان را می‌دهد تا در طول روز انرژی بسیار کم‌تری مصرف شود.

سایر فناوری‌های معرفی شده در رویداد مایکروسافت بیلد 2023

ویندوز 11

پنل ویجت‌ها در ویندوز 11 نیز در حال دریافت یک ارتقای جزئی است. بر این اساس، نمایش پیش‌فرض طرح‌بندی بزرگ‌تری خواهد داشت که دارای یک محل اختصاصی برای برنامه‌های پین شده و فید‌های شخصی شده‌ای است که ویندوز ایجاد می‌کند.

از جمله دیگر به‌روزرسانی‌های جزئی، تنظیمات جدید حریم خصوصی برای ویژگی حسگر ردیابی حضور کاربر است تا وقتی از دستگاه فاصله می‌گیرید، صفحه به‌طور خودکار قفل شود و پس از نزدیک شدن، قفل دستگاه دوباره باز شود. با استفاده از این ویژگی می‌توانید بررسی کنید که کدام برنامه به اطلاعات حسگر ردیابی حضور دسترسی دارند و به سادگی برخی از ویژگی‌های آن را فعال یا غیرفعال کنید.

مایکروسافت هم‌چنین از اضافه شدن پشتیبانی فرمت rar به‌صورت پیش‌‌فرض به ویندوز 11 خبر داد. در نهایت، یک نماد VPN جدید نیز تعریف خواهد شد که پس از اتصال به این شبکه، در نوار وظیفه ظاهر می‌شود. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد به راحتی از اتصال وی‌پی‌ان آگاه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*