هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ

هوش مصنوعی Firefly به ادوبی فتوشاپ اضافه شد + ویدیو

کمپانی ادوبی هوش مصنوعی Firefly را به اپلیکیشن فتوشاپ اضافه کرد. این نخستین باری است که هوش مصنوعی به برنامه‌های ویرایش تصاویر می‌پیوندد.

اوایل امسال، ادوبی از نسخه آزمایشی سیستم هوش مصنوعی Firefly رونمایی کرد. روز گذشته این کمپانی رسماً اعلام کرد که فایرفلای را به نرم افزار فتوشاپ اضافه کرده است. این آغاز ادغام هوش مصنوعی به سرویس ابری Creative Cloud است.

در حالی که سیستم آزمایشی Firefly AI روی خلق تصاویر و افکت‌های متنی متمرکز است، قابلیت‌هایی برای رنگ‌آمیزی مجدد تصاویر وکتور از طریق گزینه‌ای به‌نام “Generative Fill” را نیز ارائه می‌کند. حالا از امروز هوش مصنوعی Firefly به تمام اپلیکیشن‌های Creative Cloud کمپانی ادوبی افزوده خواهد شد که شروع آن با فتوشاپ است.

ادوبی در بیانیه‌ای که امروز منتشر کرده می‌گوید:

امروز، ادوبی Generative Fill را در فتوشاپ رونمایی کرده است که امکانات خلق هوش مصنوعی Firefly را مستقیماً به فضای کار طراحی شما اضافه می‌کند. این قابلیت جدید، نخستین ابزار کمکی در فضاهای کار خلق و طراحی است که یک روش جادویی جدید برای اضافه کردن، گسترش یا حذف محتوا از تصاویر در عرض چند ثانیه و با استفاده از یک فرمان متنی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

این عرضه آزمایشی برای نخستین بار در بین اپلیکیشن‌های Creative Cloud با فتوشاپ آغاز می‌شود. به‌زودی هوش مصنوعی فایرفلای عمیقاً با تمام برنامه‌های Creative Cloud و Document Cloud و Experience Cloud و همینطور Adobe Express ادغام خواهد شد.

اشلی استیل، معاون رسانه‌ای دیجیتال شرکت ادوبی معتقد است که این قابلیت جدید در فتوشاپ، به‌مشتریان اجازه می‌دهد تا به‌سرعت بتوانند به تخیلات خود رنگ واقعیت ببخشند.

هوش مصنوعی Firefly در فتوشاپ

البته ادوبی محدودیت‌هایی را هم بر سر راه فایرفلای قرار داده تا مطمئن شود هیچ کاربری قوانین کپی رایت را نقض نمی‌کند. در حال حاضر این گزینه صدها میلیون تصاویر استوک قانونی داخل خود Adobe Stock را شناسایی می‌کند. مشخص نیست که آیا کاربران می‌توانند در تصاویر شخصی خود نیز از این ویژگی استفاده کنند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. پشمانم ، چطوری میتونیم فعالش کنیم ؟ یا کی عرضه میشه اصن؟