ضبط فیلم صفحه اندروید 14

قابلیت ضبط فیلم از صفحه در اندروید 14 ، آرزوی کاربران آیفون است

اندروید 14 با ارائه قابلیت‌های پیشرفته در ضبط فیلم از صفحه نمایش، مچ iOS را در این زمینه می‌خواباند! برای آگاهی بیشتر از جزئیات این قابلیت، در ادامه متن با ما همراه باشید.

جدال اندروید و iOS در بازار گوشی‌های هوشمند، نبردی بی‌انتهاست که در آن، هر بار، کقه ترازو به یک سمت سنگینی می‌کند!

در ابتدا، مهم‌ترین بحث میان طرفداران این دو سیستم عامل، مساله روان بودن رابط کاربری آن‌ها بود؛ جایی که گوشی‌های اپل همواره دست بالاتر را در اختیار داشته و به مدد بهینه‌سازی‌های انجام شده، عملکرد بهتری را ارائه می‌دادند.

همچنین در ادامه، بحث امنیت این دو پلتفرم مطرح شد و اپل بار دیگر توانست گوگل و اندروید را شکست دهد؛ هرچند که در سال‌های اخیر، اندروید نیز به پیشرفت‌های مهمی در این زمینه دست پیدا کرده و بعضا به ویژگی‌های امنیتی جذابی مجهز شده که حتی در iOS هم وجود ندارند!

اکنون با کنار رفتن بحث‌های روان بودن عملکرد و ویژگی‌های امنیتی هریک از این پلتفرم‌ها، نوبت به قابلیت‌های مختلف هریک رسیده است.

در این زمینه، البته بحث و جدل‌های فراوانی میان کاربران اندروید و iOS شکل گرفته؛ چرا که ضمن مشترک بودن بخش زیادی از قابلیت‌های این دو سیستم عامل، هریک قابلیت‌های منحصربفردی دارند که در دیگری وجود ندارد.

سیستم عامل Android 14

مثالی از این قابلیت‌های اختصاصی، Live Activity در دستگاه‌های iOS است که گوشی‌های اندرویدی فاقد آن هستند.

در عین حال بر اساس اخبار رسیده، اندروید 14 قرار است به یک ویژگی بسیار جذاب مجهز شود که مدت‌هاست آرزوی کاربران آیفون است!

گوگل به‌تازگی دومین نسخه بتا از سیستم عامل Android 14 را در اختیار تست‌کنندگان قرار داده و آن‌ها را با قابلیت‌های جدید نسخه جدید از سیستم عاملش آشنا کرده است.

در میان تمامی ویژگی‌های جذابی که این نسخه از اندروید ارائه می‌کند، امکان ضبط فیلم از صفحه، قابلیت فوق‌العاده‌ایست که احتمالا با استقبال فراوانی هم روبرو خواهد شد.

قابلیت ضبط فیلم از صفحه در اندروید 14 احتمالا باعث حسادت آیفون داران خواهد شد

البته هر دو سیستم عامل اندروید و iOS از قابلیت ضبط صفحه نمایش (Screen Recording) پشتیبانی می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد اندروید قصد دارد پا را یک قدم فراتر گذاشته و ویژگی‌های جدیدی را در این زمینه در اختیار کاربران قرار دهد.

بر اساس گزارش برخی کاربران در توییتر که تجربه کار خود با نسخه بتای اندروید 14 را به اشتراک گذاشته‌اند، این سیستم عامل امکان ضبط صفحه نمایش در اپلیکیشنی خاص را به کاربران خواهد داد؛ به‌طوری که در حین ضبط صفحه نمایش می‌توان سایر اپلیکیشن‌های باز را در نظر نگرفت تا ویدیوی ضبط شده تنها مربوط به یک اپلیکیشن خاص باشد!

سیستم جدید ضبط ویدیو در Android 14 چطور کار می‌کند؟

ضبط فیلم صفحه اندروید 14

برای درک بهتر این ویژگی جدید سیستم عامل آتی گوگل، فرض کنید تنظیمات ضبط فیلم از صفحه را به گونه‌ای تغییر داده‌اید که تنها بر روی واتساپ متمرکز باشد. در این شرایط حتی اگر چندین اپلیکیشن دیگر هم به‌طور همزمان با واتساپ باز باشند، فقط پنجره این اپلیکیشن ضبط شده و سایر اپلیکیشن‌ها در ویدیوی ضبط شده حضور نخواهند داشت.

همچنین در صورتی که در حین ضبط، هرگونه تداخلی در عملکرد واتساپ ایجاد شود، فرآیند متوقف شده و پس از رفع شدن تداخل از سر گرفته می‌شود.

مثلا اگر در هنگام ضبط ویدیو از واتساپ، به یکباره تصمیم به چک کردن اینستاگرام بگیرید، ضبط، متوقف شده و پس از بازگشت به واتساپ به‌طور خودکار از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش کاربران تست‌کننده نسخه بتای اندروید 14، در این شرایط ضبط فیلم از صفحه متوقف نمی‌شود؛ بلکه در عوض در زمان‌هایی که کاربر با اپلیکیشن اصلی مشغول به کار است، صفحه سیاه می‌شود تا اطلاعات مربوط به سایر اپلیکیشن‌ها در ویدیو ثبت نشوند.

علاوه بر این، کاربران Android 14 همچنین قادر خواهند بود کل صفحه را ضبط کنند؛ به‌طوری که اطلاعات مهم و حیاتی در ویدیو ثبت نشود.

در این شرایط، در صورتی که در حین ضبط اعلانی بر روی صفحه نمایش ظاهر شود، در ویدیو پیدا نخواهد بود!

ضبط فیلم صفحه اندروید 14

البته این قابلیت پیش‌تر توسط برخی گوشی‌سازان نظیر سامسونگ در محصولات اندرویدی تعبیه شده بود. با این وجود اندروید 14 امکان برخورداری تمامی کاربران گوشی‌های اندرویدی از این قابلیت را فراهم خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*