۱۸ میلیون تومان جریمه برای تغییر، افزایش و کاهش ارتفاع خودرو

18 میلیون تومان جریمه و مصادره خودرو به نفع دولت برای تغییر ارتفاع خودرو در ایران

رسماً اعلام شد که از این به بعد تغییر ارتفاع خودرو 18 میلیون تومن جریمه به‌دنبال دارد. البته این مرحله اول مجازات افزایش ارتفاع ماشین است.

مختاری، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی استان اصفهان اخیراً از جریمه 18 میلیون تومانی برای افزایش نامتعارف ارتفاع خودرو در کشور خبر داد. این مقام مسئول اظهار داشت که بنا به اصلاحیه اخیر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از این پس در دو مرحله با دستبرد به ارتفاع خودرو برخورد می‌شود.

تغییر ارتفاع خودرو با جریمه 18 میلیون تومانی همراه خواهد بود

به‌گفته مختاری، افرادی که ارتفاع خودرو سواری خود را افزایش می‌دهند و از این به‌عنوان روشی برای جاساز استفاده می‌کنند، برای اولین بار 18 میلیون تومان جریمه می‌شوند. در صورتی که افراد دوباره مرتکب این تخلف شوند، دولت خودرو آن‌ها را به‌نفع خود توقیف می‌کند. این مسئول سازمان تعزیرات حکومتی اصفهان همچنین به این موضوع اشاره کرد که مقصود پشت تغییر ارتفاع در ارزیابی تخلف تاثیری ندارد. در واقع حتی اگر خودرو ضبط‌شده حامل کالای قاچاق نباشد و تغییر ارتفاع آن صرفاً به‌منظور زیبایی صورت گرفته باشد، این موضوع همچنان نوعی تخلف در نظر گرفته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. حكم بسيار مبهم است. مبناي جريمه 18 ميليوني و اين عدد 18 از كجاست؟صرفا جهت خوشيومني انتخاب شده؟اگر به مثال اروپا بر مبناي پايه حدااقل حقوق است كه باز بي ارتباط است. دوم: چرا چگونه تخلف تغيير ارتفاع خودرو مجوز سرقت خوردو توسط دولت را ميدهد؟

  2. هر چیزی یک استانداردی داره

    بالا بردن ارتفاع و پایین آوردن ارتفاع خودرو اشتباه هست

  3. مگه همه قاچاقچی موادن.؟ نتیجه این کار معکوس هست و باعثبیشتر شدن طرفداران این کار میشه

    • بیشترم جریمه میشی و ماشینت مصادره میشه البته …
      بحثه قاچاقچی بودن نیست …برمیدارین یه گاری رو یا میچسبونین زمین یا میبرین هوا ! قاچاق چی که نیستی . ماشینت هم سوپر اسپرت نیست .. اسم کار تقویت هم محصوب نمیشه ..موند بیماری روانی که خوب میشی عب نداره …