وصل شدن گوشی ماهواره استارلینک

وحشت اپراتورهای تلفن همراه از طرح تلفن ماهواره‌ای استارلینک برای گوشی‌ها

طرح جدید ایلان ماسک می‌تواند برای همیشه دنیای ارتباطات و شرکت‌های خدمات مخابراتی را تغییر دهد! استارلینک حالا می‌خواهد کاربران را از اپراتورهای مختلف بی‌نیاز کرده و با استفاده از ماهواره‌ها، کسب و کار اپراتورهای مخابراتی را کساد کند.

اگر روزی خبر ترور ایلان ماسک منتشر شد اصلا نباید تعجب کنیم؛ این چهره در سال‌های اخیر دشمنان بیشماری برای خود به وجود آورده و باعث از ضعیف شدن شرکت‌های زیادی شده است. جدیدترین هدف ماسک، اپراتورهای تلفن همراه هستند و او می‌خواهد با استفاده از ماهواره‌های استارلینک، کاربران را از سیم کارت‌های اپراتورهای مختلف بی‌نیاز کند و آنتن‌دهی کاملی در سراسر کره زمین داشته باشد. با گجت نیوز همراه باشید تا طرح تازه ایلان ماسک را بررسی کنیم و ببینیم احتمال آمدنش به ایران چقدر است.

بزرگ‌ترین اپراتورهای دنیا ترسیده‌اند!

شرکت AT&T را احتمالا بسیاری از ما به دلیل تبلیغات گسترده‌اش بشناسیم. AT&T یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطات در جهان است. این برند آمریکایی که در سال ۱۸۷۷ تأسیس شد، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت ارتباطات و تلفن در ایالات متحده و جهان شناخته می‌شود اما حالا به دلیل ماجراجویی‌های ایلان ماسک، آینده خود را در خطر می‌بیند.

شرکت AT&T باور دارد که خدمات ماهواره به تلفن همراه T-Mobile و استارلینک که به لطف اسپیس ایکس ممکن شده‌اند برای بیزنسش مضر هستند. این غول دنیای ارتباطات یک درخواست به FCC ثبت کرده و حالا رسما اعتراض خود را اعلام کرده است. همانطور که خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده، این ارائه دهنده خدمات مخابراتی فکر می‌کند که خدمات این شرکت‌ها در حالت فعلی ممکن است با خدمات بی‌سیم موجود که اپراتورها ارائه می‌دهند تداخل داشته باشد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

سال گذشته میلادی بود که دو شرکت تی موبایل و اسپیس ایکس رسما همکاری خود را برای ارتباط گوشی‌های موبایل به ماهواره‌های نسل دومی استارلینک آغاز کردند. به لطف این همکاری، کاربرانی که حتی در دورافتاده‌ترین نقاط جهان هم حاضر بودند می‌توانستند از خدمات ارتباطی تی موبایل بهره ببرند. با این وجود بسیاری از اپراتورهای بزرگ جهان نگران آینده‌ای هستند که شاید به دلیل فعالیت‌های اسپیس ایکس و تی موبایل، دیگر جایی در آن نداشته باشند.

ای تی اند تی اعلام کرده که استفاده استارلینک از منابع تی موبایل خلاف قوانین است و با سرویس‌هایی که اپراتورهای مختلف در حال ارائه آن هستند در تضاد است. درست بودن ادعای این شرکت هنوز مشخص نیست اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که شاید به دلیل ترس اپراتورها و شکایت‌های مختلف علیه تی موبایل و استارلینک، ایده‌های ایلان ماسک چند سالی دیرتر اجرایی شوند و یا محدودیت‌هایی در ارائه آن‌ها به وجود بیاید.

آیا اپراتورهای ایرانی هم باید نگران آینده خود باشند؟

هر چند ایلان ماسک توانست اینترنت استارلینک را در کشورمان فعال کند اما ماجرا برای خدمات ارتباطی تی موبایل و استارلینک تا حدی متفاوت است. تی موبایل دفتری در ایران ندارد و حتی اگر شرایطی که برای اینترنت نسل اول استارلینک به وجود آمد دوباره تکرار شود هم مشکلات مختلفی وجود دارد.

اینترنت ماهواره‌ای وان وب

تحریم‌ها می‌توانند جلوی رسیدن این خدمات به کاربران ایرانی را بگیرند و قیمت بالای دلار هم در واقع از خرید این سرویس‌ها توسط میلیون‌ها ایرانی جلوگیری می‌کند. با این حال باید منتظر آینده ماند و دید در نهایت ما هم می‌توانیم بدون هیچ دردسری به این سرویس متصل شویم یا خیر.

نظر شما چیست؟ آیا در آینده اپراتورهای ایرانی باید جای خود را به استارلینک بدهند؟ نظر خود را با گجت نیوز و کاربرانش به اشتراک بگذارید.