نمایشگر 110 اینچی 16K BOE

نمایشگر 110 اینچی 16K BOE مرزها را تغییر می‌دهد

شرکت الکترونیک BOE در Display Week 2023 با رونمایی از نمایشگر 110 اینچی 16K BOE خود، یک استاندارد صنعتی جدید را تعیین کرد.

شرکت بی‌اوئی (Beijing Oriental Electronics) اولین صفحه نمایش با وضوح 16K را در جهان به نمایش گذاشت، نمایشگری که هیچ کارت گرافیکی برای آن آماده نیست و برای اینکه امکان اجرای گیم روی آن را داشته باشید، به سریع‌ترین کارت گرافیک جهان نیاز دارید.

این صفحه نمایش وضوح خیره کننده 16K (15360 x 8640) و نرخ به‌روزرسانی استاندارد 60 هرتز دارد. نمایشگر 110 اینچی 16K BOE از 132 میلیون پیکسل بهره می‌برد که به‌طور قابل توجهی بیشتر از وضوح استاندارد 1080p یا 1440p است.

این نمایشگر تا 16 برابر تعداد پیکسل‌های بیشتری از مانیتورهای 4K دارد و این اولین بار است که با نمایشگری با این کیفیت در صنعت الکترونیک مواجه می‌شویم. البته هنوز اکثر پردازنده‌های گرافیکی موجود در بازار نمی‌توانند چنین نمایشگر بزرگی را مدیریت کنند، بنابراین کار با آن چالش‌های خاص خود را خواهد داشت.

ویژگی‌های نمایشگر 110 اینچی 16K BOE

نمایشگر 110 اینچی 16K BOE

برخی از ویژگی‌های این محصول جدید که توسط BOE تبلیغ می‌شود عبارتند از:

  • وضوح بسیار بالا و فراتر از شبکیه چشم
  • پنل LCD و ابعاد 110 اینچی
  • روشنایی 400 نیت
  • پوشش رنگ 99% DCI-P3
  • امکان استفاده خانگی

پنل LCD این محصول نسبت کنتراست 1200:1 را تولید می‌کند و قادر است تا 99 درصد فضای رنگی P3 را با روشنایی 400 نیت پوشش دهد.

در فاصله نزدیک، پنل بزرگ هیچ پیکسل قابل مشاهده ای ندارد. با توجه به اینکه نمایشگرهایی با این اندازه از پیکسل‌های قابل مشاهده برخوردارند، این ویژگی را می‌توان از نقاط قوت این محصول دانست.

شرکت BOE اولین شرکتی است که با نوآوری‌های پیشگامانه، محصولات برقی خارق‌العاده‌ای را به بازار عرضه می‌کند. اما با وجود قابلیت‌های چشمگیر، چنین فناوری‌هایی به‌دلیل قیمت بالا و پیچیدگی‌های ساخت، برای بازار مصرف مناسب نیستند.

علاوه‌براین، هنوز این موضوع که آیا BOE این محصول را در بازار عرضه خواهد کرد یا خیر مشخص نیست؛ زیرا BOE هنوز از زمان احتمالی معرفی یا عرضه محصولاتی با فناوری مشابه و 16K به بازار چیزی نگفته و هیچ حکم رسمی برای آن منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*