پتنت شیائومی صفحه نمایش شفاف
شیشه هوشمند شرکت BOE

پتنت جدید شیائومی، شیشه ماشین را به یک نمایشگر دیجیتال نامرئی تبدیل می‌کند

پتنت جدید شیائومی برای خودروهای برقی، شیشه ماشین‌های الکتریکی را به یک نمایشگر دیجیتال نامرئی، بزرگ و تمام صفحه تبدیل می‌کند اما چطور؟

اجازه دهید تا کار را با یک مثال واضح و ملموس شروع کنیم. نمایشگر هدآپ دیسپلی را احتمالا تمام شما می‌شناسید. کار این قسمت، نمایش اطلاعات مهم خودرو مثل سرعت و … روی شیشه جلویی است و عکس آن را می‌توانید در پایین ببینید.

شیائومی نمایشگر نامرئی

هدآپ دیسپلی با قابلیت ترکیب مسیر با واقعیت افزوده

حالا چنین چیزی را در ابعاد بزرگ‌تر و به اندازه‌ی یک شیشه کامل از خودرو تصور کنید؛ این دقیقا همان رویایی است که پتنت جدید شیائومی برای خودروهای برقی، قصد دارد تا آن را به واقعیت تبدیل کند.

پتنت شیائومی برای خودروهای برقی و تبدیل شیشه به صفحه نمایش

پتنت شیائومی صفحه نمایش شفاف

شیشه هوشمند شرکت BOE

در حال حاضر فعلا هیچ تصویری از نمونه نهایی این پتنت منتشر نشده اما با احتمال بالایی حدس می‌زنیم که شرکت شیائومی به کمک برند BOE (تامین کننده صفحه نمایش آیفون)، قصد دارد تا نوع جدیدی از نمایشگرهای شفاف و هوشمند را بسازد؛ اما این صفحه نمایش نامرئی و هوشمند قرار است روی چه خودرویی نصب شود؟ تقریبا یک سال تا رونمایی از اولین ماشین برقی شیائومی فاصله داریم و حالا شاید ورود این خودرو به بازار، با یک تغییر بزرگ در صنعت خودروسازی همراه شود.

به تازگی یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شیائومی با نام «شرکت تحقیق و توسعه خودرو شیائومی»، پتنت جدید خود را در رگولاتوری چین به ثبت رسانده که این پتنت می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، شیشه ماشین‌ها را به یک نمایشگر بزرگ تبدیل کند. البته ایده «نمایشگرهای شفاف» چیز عجیب و جدیدی نیست و حتی آن‌ها را قبلا در خودرو کانسپت بی ام و آی دی ویژن هم دیده بودیم؛ اما در یک ماشین تولید انبوه؟ به هیچ وجه!

شیشه نامرئی شیائومی چگونه کار می‌کند؟

شیائومی نمایشگر نامرئی - تلویزیون شفاف

یک تلویزیون با صفحه نمایش نامرئی و شفاف

نمایشگر دیجیتال نامرئی شیائومی، احتمالا دقیقا شبیه تلویزیون‌های شفاف و مدرنی است که به راحتی در بازار پیدا می‌شوند. فقط بحث هزینه باقی می‌ماند و باید دید که شیائومی چطور می‌تواند سیستم بالابر شیشه و دیگر استانداردهای ایمنی را با پتنت جدید خود سازگار کند. تلویزیون‌های نامرئی در بازار معمولا یکی از دو نوع LCD و OLED هستند که می‌توانید طرز کار آن‌ها را به طور مفصل و از طریق این لینک بخوانید.

کاربرد هدآپ دیسپلی جدید شیائومی در خودورهای برقی چیست؟

شیائومی نمایشگر نامرئی

پتنت شیائومی برای نمایشگر نامرئی

نمایشگر دیجیتال نامرئی شیائومی به احتمال خیلی زیاد، نقش یک هدآپ دیسپلی را بازی می‌کند و قرار است تا در شیشه جلویی خودرو نصب شود. به کمک صفحه نمایش شفاف شیائومی می‌توانید تمام اطلاعات خودرو را جلوی چشم خود داشته باشید.

پتنت شیائومی صفحه نمایش شفاف

نمایشگر هوشمند شرکت BOE

همچنین این سیستم می‌تواند با «واقعیت افزوده» یا همان AR هم ترکیب شود تا مسیریابی و نمایش نقشه را به صورت سه بعدی انجام دهد یا در نقش صفحه نمایش مولتی مدیا عمل کند و حتی یک آفتابگیر بزرگ برای شیشه جلو خودرو باشد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*