شاهین پلاس

سایپا از شاهین پلاس رونمایی کرد + مشخصات و امکانات

سایپا طی مراسمی رسمی از نسخه دستی و اتوماتیک شاهین پلاس پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات این محصول جدید سایپا آشنا خواهیم شد.

گروه خودروسازی سایپا صبح روز دوشنبه 28 فروردین 1402 طی مراسمی همزمان با افتتاح خط تولید موتور ME16 در شرکت مگاموتور از محصول جدید خود یعنی شاهین پلاس در دو نسخه دنده دستی و اتوماتیک پرده برداشت.

گفتنی است شرکت سایپا در حالی سایپا شاهین پلاس را در این مراسم به معرض نمایش گذشته که فرایند توسعه این خودرو به پایان نرسیده است. در واقع نسخه نهایی در بخش تریم داخلی و داشبورد تغییرات بیشتری را تجربه خواهد کرد. همچنین مدل‌های آزمایش این خودرو در جاده‌های کشور در حال گذراندن تست‌های فنی هستند و در اواخر تابستان 1402 شاهد عرضه آنها به بازار خواهیم بود.

مشخصات فنی شاهین پلاس

شاهین پلاس

شاهین پلاس با موتور ME16 سایپا و مگاموتور روانه بازار خواهد شد که در واقع نسخه ایرانیزه موتور EC5 گروه PSA محسوب می‌شود. این پیشرانه در بخش‌های پاشش سوخت، جرقه‌زنی، یاتاقان، رینگ، سرسیلندر، فرایند تولید، ساختار بلوک سیلندر و همچنین فناوری تولید نسبت به موتور TU5 پلاس ایران خودرو متفاوت بوده و می‌تواند قدرت بیشتری را با مصرف سوخت کمتر به‌همراه داشته باشد.

شاهین پلاس

موتور 1.6 لیتری با 4 سیلندر و 16 سوپاپ شاهین پلاس از فناوری زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌های ورودی و استاندارد آلایندگی یورو 5 بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاور 147 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی ساخت آیسین نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد. همچنین نسخه اتوماتیک این خودرو نیز به گیربکس 6 سرعته DAE مجهز شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

شاهین پلاس

شاهین پلاس در نسخه دستی و اتوماتیک از امکاناتی چون 2 کیسه هوا، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سنسور فشار باد تایرها، آینه‌های تاشو برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم مصنوعی، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک و سانروف بهره می‌برد.

shahin plus

همچنین مدل فول آپشن این خودرو نیز با امکاناتی چون شیشه‌های دودی عقب، نمایشگر لمسی جدید، محدودکننده سرعت، کروز کنترل و کیسه هوای جانبی سرنشینان جلو روانه بازار خواهد شد. گفتنی است شاهین پلاس در بخش امکانات ایمنی و رفاهی، تریم داخلی، داشبورد و رودری‌ها نسبت به شاهین G و شاهین CVT در سطح بالاتری قرار دارد.