فولکس واگن توارگ 2024

فولکس واگن توارگ 2024، شاسی بلند لوکس و 6 سیلندر آلمانی رونمایی شد

فولکس واگن توارگ 2024 در قالب یک شاسی بلند لوکس و 6 سیلندر آلمانی معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات فنی Volkswagen Touareg آشنا می‌شویم.

فولکس واگن به‌صورت رسمی از نسخه 2024 شاسی بلند لوکس و گران‌قیمت توارگ پرده برداشت. این خودرو به‌همراه مدل‌های تمام بنزینی، پلاگین هیبرید و دیزلی به‌زودی روانه بازار اروپا خواهد شد. در ادامه با مشخصات این شاسی بلند آشنا خواهیم شد.

مشخصات فولکس واگن توارگ 2024

فولکس واگن توارگ 2024

شاسی بلندهای مرسدس بنز و بی ام و نسبت به سایر خودروسازان آلمانی از لحاظ فروش در وضعیت خوبی قرار دارند؛ اما در این میان فولکس واگن آنچنان موفق ظاهر نشده است. فولکس واگن به‌عنوان بزرگترین خودروسازان آلمان در کلاس شاسی بلندهای کوچک محصول تیگوان را با قیمت 28 هزار دلار عرضه می‌کند که البته به‌کمک آن توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند؛ اما توارگ و اطلس با قیمت 40 هزار دلاری خود از لحاظ فروش در وضعیت خوبی قرار ندارند.

فولکس واگن توارگ 2024

فولکس واگن شاسی بلندهای توارگ و اطلس را در هیچ بازاری به‌شکل همزمان به‌فروش نمی‌رساند. در واقع توارگ به‌عنوان مدل کوچک‌تر فقط در بازار اروپا و اطلس نیز به‌عنوان نسخه بزرگتر فقط در بازار کانادا و آمریکا عرضه می‌شوند. مشتریان توارگ از موتور قدرتمند V6 به‌همراه امکانات پیشرفته و رانندگی اسپرت بهره می‌برند؛ اما اطلس در قالب یک شاسی بلند جادار و با قدرت کمتر ویژه خانواده‌ها طراحی شده است.

فولکس واگن توارگ 2024

توارگ از لحاظ پلتفرم و امکانات فنی به آئودی Q7، پورشه کاین، بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس شباهت دارد. هرچند فولکس واگن به‌عنوان تولیدکننده محصولات لوکس شناخته نمی‌شود، اما توارگ 2024 در این بخش به رقبای خود از مرسدس بنز و بی ام و نزدیک شده است. فولگس واگن توانسته از سال 2002 تا 2022 حدود 1.1 میلیون دستگاه از این شاسی بلند را در اروپا به‌فروش برساند که از لحاظ فروش در وضعیت متوسطی قرار دارد.

فولکس واگن توارگ 2024

فولکس واگن نسل سوم توارگ را نخستین بار در سال 2018 تولید و به بازار عرضه کرد که البته تولید آن همچنان ادامه داد. با وجود این‌که مدل قبلی جذاب به نظر می‌رسد، اما طراحان برای مدل 2024 یک فیس لیفت جزئی را در نظر گرفتند که چندان رضایت‌بخش نیست.

volkswagen touareg

هنگام ورود به کابین این خودرو با نمایشگر لمسی 15 اینچی برای سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر دیجیتال 12 اینچی پشت فرمان مواجه می‌شویم. همچنین تمام نسخه‌های توارگ به اپل کارپلی و اندروید اتو به‌همراه ناوبری ماهوراه‌ای و کنترل صوتی مجهز شدند. علاوه بر این، امکان سفارش سیستم صوتی با قدرت 730 وات و نمایش اطلاعات روی شیشه (HUD) نیز وجود دارد.

volkswagen touareg

مشتریان می‌توانند ارزان‌ترین مدل بنزینی فولکس واگن توارگ 2024 را با پیشرانه V6 سه لیتر توربوشارژ خریداری کنند که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 335 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. این خودرو ظرف مدت 6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند و به ازای هر 100 کیلومتر نیز به‌شکل متوسط حدود 9 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

volkswagen touareg

دو مدل پلاگین هیبرید توارگ R نیز قابل سفارش هستند که نسخه اول قدرتی برابر با 375 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر را به‌همراه دارد که از لحاظ شتاب‌گیری در سطح نسخه تمام بنزینی است؛ اما با شارژ باتری‌ها به ازای هر 100 کیلومتر حدود 2.5 تا 3 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

نسخه دیگر توارگ R به پیشرانه V6 و سیستم پلاگین هیبرید مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با 462 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر را به تولید برساند. این خودرو از سیستم دو دیفرانسیل بهره می‌برد و با وزن 2500 کیلوگرمی خود می‌تواند ظرف مدت 5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

volkswagen touareg

فولکس واگن توارگ در نسخه دیزلی نیز به تولید خواهد رسید و با قیمت 38 هزار دلار به‌عنوان ارزان‌ترین مدل روانه بازار اروپا خواهد شد. این نسخه می‌تواند قدرتی برابر با 228 اسب بخار را به تولید برساند. علاوه بر این، قیمت نسخه بنزینی این شاسی بلند با قدرت 335 اسب بخار و سیستم دو دیفرانسیل به 50 هزار دلار خواهد رسید. مشتریان در بازار آلمان برای دو مدل پلاگین هیبرید R نیز باید به‌ترتیب 70 و 95 هزار دلار هزینه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*