هشدار ایلان ماسک نسبت به سلطه هوش مصنوعی بر انسان

هشدار ایلان ماسک درمورد سلطه هوش مصنوعی بر انسان‌

مدیرعامل تسلا و مالک توییتر، دوباره روی خطرات توسعه فناوری AI تاکید کرده است. ایلان ماسک نسبت به سلطه هوش مصنوعی بر انسان هشدار می‌دهد.

ایلان ماسک، چهره شناخته‌شده حوزه فناوری و مدیرعامل شرکت‌هایی مثل تسلا، همواره روی خطرات گسترش هوش مصنوعی خصوصاً طی چند وقت اخیر تاکید کرده است. او حتی مدتی قبل در نامه‌ای سرگشاده که به‌همراه جمعی از دانشمندان مطرح امضا کرده بود، از تیم‌های توسعه‌دهنده خواستار توقف ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی به مدت چند ماه شد. ایلان ماسک به‌تازگی طی همایشی در لندن هم باری دیگر وقت خود را صرف هشدار درمورد خطرات هوش مصنوعی و احتمال سلطه این فناوری بر انسان کرده است.

ایلان ماسک نسبت به غلبه هوش مصنوعی بر انسان‌ها هشدار می‌دهد

هشدار ایلان ماسک نسبت به سلطه هوش مصنوعی بر انسان

ایلان ماسک می‌گوید این امکان وجود دارد که هوش مصنوعی روزی بتواند بر انسان‌ها غلبه پیدا کند و به‌همین دلیل، باید در این‌که تا چه حد در توسعه این فناوری پیش می‌رویم، احتیاط به خرج بدهیم. بنا به گفته ماسک، غلبه و سلطه هوش مصنوعی بر انسان‌ها لزوماً به‌معنای نابودی دنیا نخواهد بود. در واقع او عقیده دارد که هوش مصنوعی می‌تواند به نیرویی مافوق انسان تبدیل بشود. با توجه به این احتمالات هم به‌هیچ وجه نباید از چنین تهدیدی برای بشریت چشم‌پوشی کرد.

مدیرعامل تسلا و مالک توییتر، در صحبت‌های خود هوش مصنوعی را به «شمشیر دولبه» توصیف کرده؛ برداشتی پرتکرار از این فناوری که امروزه سر زبان‌ها است.

هوش مصنوعی پیشرفته خطر حذف یا محدودسازی توسعه بشریت را به‌همراه دارد. فراهوش یک شمشیر دولبه است. اینکه غول چراغ جادویی داشته باشید که بتواند هر قدرتی را به شما بدهد، خطرناک است.

ماسک همچنین به رقابت کنونی در عرصه هوش مصنوعی و نقش مایکروسافت و شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده چت‌بات بحث‌برانگیز Chat-GPT پرداخته است:

به‌نظرم باید یک شرکت رقیب سومی هم باشد. به‌نظر می‌رسد اوپن ای‌آی و مایکروسافت کنار هم دارند خوب کار می‌کنند. X.AI (شرکت جدید ایلان ماسک در حوزه هوش مصنوعی)، توییتر و تسلا هم باید در آینده رابطه مشابهی داشته باشند.

ایلان ماسک درحالی که همواره درمورد تهدیدات توسعه افسارگسیخته هوش مصنوعی هشدار می‌داد، در ماه مارس (فروردین) شرکت X.AI را رسماً به ثبت رساند. گفته می‌شود که این شرکت هدف از رقابت مستقیم با OpenAI، شرکت مطرح کنونی در حوزه AI را دارد و حمایت مالی سرمایه‌گذاران تسلا و اسپیس ایکس پشت آن بوده است.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره هشدارهای متعدد ایلان ماسک نسبت به خطرات هوش مصنوعی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*