شرکت جدید ایلان ماسک

شرکت جدید ایلان ماسک با نام X.AI رسما معرفی شد؛ بازیکن جدید دنیای هوش مصنوعی

ایلان ماسک به‌تازگی با تاسیس شرکت جدید X.AI بار دیگر به دنیای هوش مصنوعی وارد شد. هدف اصلی او از این کار، رقابت مستقیم با کمپانی Open AI است.

بر اساس اطلاعات جدید، ایلان ماسک به‌تازگی با تاسیس کمپانی جدید خود که X.AI نام دارد، به‌طور رسمی وارد عرصه هوش مصنوعی شده است.

این کمپانی که نام آن نخستین بار در گزارشی از وال استریت ژورنال ظاهر شده بود، ماه گذشته رسما در نوادا در آمریکا تاسیس شده و ایلان ماسک را به عنوان مدیر خود می‌بیند. علاوه بر این، در اسناد رسمی مربوط به این شرکت، نام جارد بیرچل، مسئول دفتر ایلان ماسک نیز به عنوان منشی آن به ثبت رسیده است.

بر طبق گزارش‌های جدید، این شرکت در تاریخ نهم مارس 2023 به ثبت رسیده است.

ورود مجدد ایلان ماسک به دنیای هوش مصنوعی با کمپانی X.AI

از چند روز پیش اخباری در خصوص تصمیم ایلان ماسک به تاسیس یک کمپانی فعال در عرصه هوش مصنوعی در اینترنت منتشر شده بود. پیش‌تر گزارش از بیزنس اینسایدر منتشر شده بود که به خرید هزاران واحد پردازش گرافیکی (GPU) از سوی ایلان ماسک اشاره داشت که با هدف ساخت و تجهیز یک دستگاه جدید با محوریت هوش مصنوعی انجام شده بود.

شرکت جدید ایلان ماسک

به نظر می‌رسد هدف اصلی ایلان ماسک از تاسیس این شرکت جدید رقابت مستقیم با Open AI است که اکنون پشتیبانی مایکروسافت را پشت سر خود می‌بیند. این میلیاردر جوان همچنین برای تاسیس این کمپانی از سرمایه‌گذاران دیگر شرکت‌هایش، تسلا و اسپیس ایکس نیز کمک مالی دریافت کرده است.

چندی پیش در یک مصاحبه در توییتر، ایلان ماسک سوالات در مورد دلیل خرید این حجم از GPU را بی‌پاسخ گذاشت. با این حال از همان زمان مشخص بود که او در صدد ورود جدی به عرصه هوش مصنوعی است.

در گجت نیوز بخوانید:

ایلان ماسک به دنبال ساخت رقیب ChatGPT است!

بعلاوه، نام X.AI که او برای کمپانی جدیدش انتخاب کرده، در راستای سیستم نامگذاری جدید اوست که پس از تصاحب توییتر به استفاده از آن رو آورده بود. در این سیستم نامگذاری، حرف X نمادی از تجسم او برای ساخت «یک اپلیکیشن برای همه چیز» است!

ماسک مدتی پیش در یک مصاحبه به مخالفتی علنی با فعالیت کمپانی Open AI، شرکتی که خود در سال 2015 تاسیس کرده بود، اما در سال 2018 از آن خارج شد، پرداخت. او همچنین به‌تازگی در نامه‌ای خواهان توقف کامل فعالیت‌ها و آزمایش‌ها در حوزه هوش مصنوعی شده بود.

شرکت Open AI

کمپانی Open AI ظرف چند ماه اخیر موفق شده با معرفی تکنولوژی‌هایی نظیر ChatGPT و GPT-4 سروصدای زیادی در دنیای فناوری ایجاد کند و گوگل و مایکروسافت را به سمت ادغام جدی‌تر تکنولوژی هوش مصنوعی با محصولاتشان سوق دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*