ایلان ماسک به دنبال ساخت رقیب ChatGPT

ایلان ماسک به دنبال ساخت رقیب ChatGPT است!

پس از گوگل، مایکروسافت و متا حالا ماسک رقابت با چت جی پی تی را در سر می‌پروراند. ایلان ماسک برای توسعه رقیب هوش مصنوعی ChatGPT برنامه دارد.

حتی اگر پیگیر سفت و سخت دنیای هوش مصنوعی نباشید، بی‌شک درباره غوغای چت جی پی تی ساخته شرکت OpenAI در دنیای فناوری شیده‌اید. این چت بات هوش مصنوعی چشم‌اندازی تازه از آینده AI را به همه نشان داده است که برای عده‌ای نگران‌کننده و برای عده‌ای دیگر از جمله بیل گیتس فوق‌العاده هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. کمی پس از معرفی چت جی پی تی، گوگل سرویس مکالمه هوش مصنوعی Bard و مایکروسافت نسخه جدید بینگ با فناوری این چت بات را به‌نمایش گذاشت. حالا بنا به شنیده‌های اخیر، ایلان ماسک، مغز متفکر پشت تسلا و اسپیس ایکس ساخت رقیب ChatGPT را در سر می‌پروراند.

ساخت رقیب ChatGPT، برنامه جدید ایلان ماسک

برنامه ایلان ماسک برای ساخت رقیب هوش مصنوعی ChatGPT

با توجه به گزارش نشریه The Information به‌نقل از منابع آگاه، ایلان ماسک طی هفته‌های اخیر با محققان حوزه هوش مصنوعی درباره ساخت رقیب ChatGPT پای صحبت نشسته. این میلیاردر سرشناس به‌سراغ «ایگور بابوشکین» (Igor Babuschkin) رفته و ایده تشکیل تیمی تحقیقاتی را با او مطرح کرده است. بابوشکین محقق حوزه هوش مصنوعی است که سابقه کار روی دیپ مایند، پروژه هوش مصنوعی کمپانی آلفابت را دارد.

هرچند ایلان ماسک و بابوشکین راجع به تشکیل تیمی تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی گفتگو داشته‌اند، ولی هنوز برای صحبت درباره ماهیت این پروژه زود است. این پروژه در مقطع کنونی در مراحل اولیه به‌سر می‌برد و تا به اینجا هیچ برنامه‌ای برای توسعه محصول یا محصولاتی مشخص به‌میان نیامده است. حتی خود بابوشکین به The Information اعلام کرده که رسماً به پروژه ایلان ماسک برای توسعه رقیب یا جایگزین چت بات چت جی پی تی ملحق نشده است.

چت بات هوش مصنوعی چت جی پی تی - ChatGPT

همان‌طور که اشاره شد، به‌سرعت بازار رقابت برای ساخت محصولات مشابه چت جی پی تی داغ و داغ‌تر شد و در واقع گوگل و مایکروسافت فقط برخی از نمونه‌ها هستند. طی چند وقت گذشته، شرکت بزرگ چینی بایدو اقدام به معرفی ارنی بات کرد و زمزه‌هایی از برنامه علی بابا، غول حوزه تجارت الکترونیک برای ساخت رقیب ChatGPT به‌گوش رسید. مهم‌تر از این‌ها، متا یا همان فیسبوک سابق با هوش مصنوعی LLaMA به میدان آمد. حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت عزم ایلان ماسک برای معرفی رقیب ChatGPT به بازار چه نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت.

جالب است بدانید ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده چت جی پی تی به‌حساب می‌آید. او در سال 2015 به‌همراه سم آلتمن که در آن زمان مدیر شرکت شتاب‌دهنده استارتاپ Y Combinator بود، شرکت اوپن ای آی را تاسیس کرد. ماسک تا سال 2018 ریاست هیئت مدیره این شرکت را بر عهده داشت و نهایتاً از سمت خود در آن استعفا داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*