کارگاه سلاح ژاپنی

کشف کارگاه سلاح های مخوف ژاپنی ها در چین

اگرچه بسیاری ژاپن را با بمب هسته‌ای به‌یاد می‌آورند؛ اما این کشور نیز گذشته تاریکی دارد. اخیرا یک کارگاه از سلاح ها و آزمایش‌های وحشتناک ژاپنی‌ ها در چین کشف شده است.

در اواخر جنگ جهانی دوم آمریکا با دو بمب اتمی باعث مرگ هزاران ژاپنی و همچنین آسیب دیدن چندین نسل از مردم این کشور شد. این اتفاق وحشتناک همه‌چیز را تحت‌تاثیر خود قرار دارد و باعث شد که بسیاری ژاپن را طرف مظلوم جنگ قلمداد کنند. هرچند که ژاپنی ها نیز چندان به رعایت حقوق بشر اهمیتی نمی‌دادند.

کارگاه سلاح های شیمیایی و میکروبی ژاپنی ها از جنگ جهانی دوم

کارگاه سلاح ژاپنی

ژاپنی ها به طور گسترده و هدفمند به زنان چینی تجاوز می‌کردند و آنها را بین گروهان‌های مختلف می‌چرخاندند تا چینی‌ها را تحقیر کنند. همچنین اسرای جنگی در بدترین حالت ممکن نگهداری می‌شدند. تا حدی که برخی گزارش‌های مربوط به آدم‌خواری نیز دریافت شده است. هرچند این‌ها تنها بخشی از جنایات این کشور در جنگ جهانی دوم است و کشف کارگاه سلاح های شیمیایی ژاپنی ها در چین ابعاد دیگری را از آن نشان می‌دهد.

در طول جنگ جهانی دوم ژاپن بخش بزرگی از چین را در اشغال خود داشت و حالا در همان مناطق یک سنگر زیرزمینی پیدا شده است که گویا زمانی به‌عنوان یک آزمایشگاه شیمیایی استفاده می‌شد. این آزمایشگاه بین سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۴۵ فعال بود و در آن اسرای چینی را در معرض انواع سلاح‌ های شیمیایی قرار می‌دادند یا آنها را به‌‌صورت زنده کالبدشکافی می‌کردند.

کارگاه سلاح ژاپنی

دانشمندان ژاپنی می‌خواستند اثر عوامل بیماری‌زا را بر بدن انسان بررسی کنند. البته هدف آنها از این کار خیرخواهانه نبود، بلکه می‌خواستند راه‌های گسترش هرچه بیشتر بیماری و دستیابی به بالاترین میزان آسیب را به‌دست آورند. جالب اینجاست که پس از پایان جنگ، آمریکا به برخی از دانشمندان ژاپنی فعال در این کارگاه سلاح و آزمایش‌های وحشتناک مصونیت اعطا کرد تا در عوض نتیجه آزمایش‌های خود را در اختیار این کشور قرار دهند. آمریکا به سلاح‌های شیمیایی برای رقابت در دوران جنگ سرد نیاز داشت.

کاوش در کارگاه سلاح های شیمیایی و میکروبی ژاپنی ها از سال ۲۰۱۹ آغاز شد. پس از جنگ بخش بیرونی این بنا به‌کلی نابود شده بود؛ اما شبکه تونل‌های زیرزمینی کاملا سالم باقی‌مانده‌ بودند. هرچند که هنوز هیج‌ باستان‌شناسی نتوانسته وارد آنها شود. با همه اینها، باستان‌شناسان تمام تلاش‌ خود را به‌کار گرفته‌اند تا با روش‌های گوناگون نقشه تونل‌ها را به‌دست آورند.

کارگاه سلاح ژاپنی

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تونل‌ها در عمق ۱.۵ متری زمین قرار دارند. یکی از آنها به‌شکل U است و حدود ۳۳ متر طول و ۲۰ متر عرض دارد. این اتاق خاص توسط واحد ۷۳۱ ارتش امپراتوری ژاپن استفاده می‌شد تا وضعیت زندانیان پس از قرار گرفتن در معرض عوامل خطرناک مورد ارزیابی قرار گیرد. واحد ۷۳۱ ارتش ژاپن به‌عنوان مسئول بسیاری از جنایات این کشور در طول جنگ شناخته می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*